  • 1. Data: 2007-01-16 21:54:18
    Temat: Zadatek na samochód - zwrot
    Od: "mar.ko" <a...@p...fm>

    Witam,
    Wpłaciłem dość pojkaźną kwotę zadatku na samochód (ok 20 tys), który
    sprzedający (auto - handel) dostarczył do mnie (auto nieuszkodzone -
    wszystko ok). Po 3 dniach miałem odebrać dokumenty tego samochodu (samochód
    importowany). Niestety mijaja prawie 2 miesiące a dokumentów potrzebnych do
    rejestracji auta nadal nie ma. Na moje telefony i ponaglenia brak odzewu.

    Ponieważ na zadatku (oryginale i kopii) przy odbiorze samochodu dopisałem
    informację o tym, że dokumenty samochodu maja byc do odbioru po 3 niach (co
    własciwie określa termin wywiązania sie obu stron z umowy) - czy mój dopisek
    ma skutek prawny?, a jeżeli tak to czy mogę dochodzić zwrotu podwojonej
    kwoty zadatku (art. 394 § 1 k.c.)?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-16 22:32:53
    Temat: Re: Zadatek na samochód - zwrot
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mar.ko" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    Co jest wpisane w umowie pomiędzy Wami? Istnieje tu pisemna umowa? Zapisek na
    pokwitowaniu nie jest wiążący, bowiem druga strona tego zapisku najczęściej nie
    podpisuje. Ale tu sie nic nie dzieje. Wezwij go do dostarczenia dokumentów, i
    nawet przyjmując, ze terminu nie określiliście, to ma to robić niezwłocznie.

    Ale na Twoim miejscu zastanowił bym sie, co jest nie tak z tym samochodem. czemu
    m nie zależy na reszcie pieniędzy? Może warto iść na Policję, bo zostałeś
    oszukany, a samochód jest po prostu kradziony.

  • 3. Data: 2007-01-17 07:51:31
    Od: "mar.ko" <a...@p...fm>

> [...]
    | m nie zależy na reszcie pieniędzy? Może warto iść na Policję, bo zostałeś
    | oszukany, a samochód jest po prostu kradziony.

    Podobno tak długo trwają procedury z odbiorem dokumentow z Francji. Już
    pisałem do nich o nniezwłoczne dostarczenie dokumentow pod rygorem zerwania
    umowy.
    Bez odpowiedzi.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-17 11:53:21
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > pisałem do nich o nniezwłoczne dostarczenie dokumentow pod rygorem zerwania

    Więc napisz pismo do sprzedającego iż w związku z niewywiązaniem się z umowy
    żądasz zwrotu zadatku w podwónej wysokości. Przedmiot umowy jest do odebrania
    w .... w godzinach.... po zwrocie zadatku.Za każdy dzień "magazynowania"
    naliczam opłatę....
    W przypadku braku zwrotu podwójnego zadatku do dnia...... sprawa będzie
    skierowana do sądu.

  • 5. Data: 2007-01-17 11:56:19
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > naliczam opłatę....
    > W przypadku braku zwrotu podwójnego zadatku do dnia...... sprawa będzie

    Nie muszę chyba dodawać, że listem poleconym