  • 21. Data: 2003-07-01 21:00:25
    Temat: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl>

    On Tue, 01 Jul 2003 20:50:17 +0200, Arek wrote:

    > Reszta społeczeństwa jest WOLNA - no powiedzmy, że jest wolna.
    > W każdym razie ma MOŻLIWOŚĆ szukania praca, więźniowej jej nie mają.

    No wlasnie. Ale zeby trafic do wiezienia, trzeba sobie ZASLUZYC. Wiec
    osadzenie wiaze sie z pozbawieniem czesci praw i przywilejow. Niech to nie
    bedzie sanatorium z telewizorem, magnetowidem i innymi luksusami, ktore
    zapewniaja wiezniom "ludzkie traktowanie", podczas gdy pacjenci w
    szpitalach dostaja marne jedzenie.
    Dlaczego mam placic za "sanatorium" kolesi, ktorzy sa kryminalistami? Za
    chleb i wode im zaplace, bo nie jestem sadysta... ale za telewizor i piersi
    z kurczaka - JUZ NIE. Tym bardziej, ze statystycznie moglem zostac przez
    nich kilkakrotnie skrzywdzony.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 22. Data: 2003-07-01 21:51:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Grzegorz Mejlun napisał:
    > No wlasnie. Ale zeby trafic do wiezienia, trzeba sobie ZASLUZYC.

    Doprawdy? Jeśli prowadzisz samochód to w każdej chwili możesz się "zasłużyć".
    No i nie słyszałeś o niewinnie osadzonych?

    > Wiec osadzenie wiaze sie z pozbawieniem czesci praw i przywilejow.
    > Niech to nie bedzie sanatorium z telewizorem, magnetowidem i innymi
    > luksusami, ktore zapewniaja wiezniom "ludzkie traktowanie",

    Demagogia. Najwyraźniej nigdy nie byłeś pozbawiony wolności.

    > podczas gdy pacjenci w szpitalach dostaja marne jedzenie.

    Co ma piernik do wiatraka? Chcesz żeby pacjenci w szpitalach dostawali
    dobre jedzenie to zrób ile się da by skończyć z finansowaniem
    biurokratów, górników, rolników, srolników i innych nierobów.

    > Dlaczego mam placic za "sanatorium" kolesi, ktorzy sa kryminalistami? Za
    > chleb i wode im zaplace, bo nie jestem sadysta...

    Rzeczywiście. Jakie to miłe, że nie jesteś sadystą.

    Arek

  • 23. Data: 2003-07-01 23:12:28
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Ewcia" <m...@m...pl> wrote in

    > Przepraszam Wszystkich, ze tak zupelnie bez związku zaczynam ten
    > wątek, ale wlaśnie przed chwilą oglądalam program "Pod napieciem", o
    > 4-letnim Sebastianku. Jak pomyśle, co to dzieciątko przezylo, to nie
    > moge sobie miejsca znaleLc.
    > Mój Boze, nie potrafie pisac dalej...
    > Ządam przywrócenia kary śmierci! I wykonania publicznej egzekucji.

    To nie jest odpowiedz bezposrednia na powyzszy post,ale ogolnie odkad sobie czytam
    caly watek.Ludzie,nie wiem czy sobie zdajecie sprawe,ale w jakiejkolwiek
    sprawie/kwestii w ktorej wystepuje chocby najmniejszy pierwiastek moralny czlowiek
    z czlowiekiem sie nigdy nie dogada jesli nie maja wspolnego pogladu na sprawe.Tak
    jest z aborcja,tak jest wlasnie z kara smierci,tak jest w rozmowach na temat
    wyzszosci/nizszosci brutalnego neoliberalizmu w gospodarce nad spoleczna
    gospodarka rynkowa itp.Nigdy nie znajdziemy wspolnego stanowiska dopoki sie nie
    uzgodni wspolnej moralnosci,co jest niemozliwe bo kazdy czlowiek tym rozni sie od
    roslin i zwierzat ze ma tzw. swiatopoglad.Byly systemy polityczne ktore probowaly
    narzucic jednolita moralnosc wszystkim ale nie za bardzo to wypalilo.
    Pozostaje wiec jedynie polemizowac sobie z mniejsza lub wieksza dawka dosadnych
    slow i argumentow.
    Zwolennikom kary smierci polecam film Kieslowskiego "Krotki film o
    zabijaniu",przeciwnikom polecam film dokumentalny ktory kiedys lecial na TVP2 o
    facecie ze wsi kolo Piotrkowa Tryb. ktory bez zadnego powodu i pobudek zastrzelil
    w poznych latach 80tych siedem czy wiecej osob a ktory wyrok sadu zamieniajacego
    mu kare smierci na dozywocie (to wynik moratorium) skwitowal zrobieniem kupy na
    lawie dla oskarzonych a potem kiedy zamieniono mu kare na dozywocie to zazadal od
    dziennikarzy 3 tysiecy za wywiad.
    Pozdrawiam Pawel

  • 24. Data: 2003-07-02 07:51:37
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    > Sugerujesz, że jak kobitka to ułomna na psychice i intelekcie?
    > I nie po chamsku lecz dosadnie.

    Jesli to byla "dosadna" odpowiedz, to nie chce nawet sobie wyobrazac jak
    wygladala by ta "chamska".

    > [..]
    >
    > Siejesz demagogię. Za morderstwa z premedytacją w Polsce dostaje się
    > 25 lat albo dożywocie.

    Tak - bezposrednim wykonawcom (jak ich zlapia). A najwyzsi partyjni
    komunisci jak zyli w luksusie w komunie tak i teraz maja wszystko co
    potrzebuja. A powiedz mi, ze jak ktos byl ministrem 20 lat temu to byl to
    dobry czlowiek a nie zlodziej i morderca komunistyczny.

    Dokladnie.

    Pozdrawiam

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 25. Data: 2003-07-02 08:06:34
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    > I wobec tego zamiast zadbać o wyższe stawki dla dzieci, chcesz zadbać,
    żeby
    > ku uciesze gawiedziodgrywał się brutalny spektakl?

    Ale jesli nie ma skad wziac pieniedzy na dzieci a sa pieniadze na bandziorow
    w wiezieniach to nalezy na to patrzec i przyklaskiwac ? Absurd. Zabrac
    bandziorom - maja dwie rece to niech sobie zapracuja na zarcie.

    > No cóż - to też była jedna z popularnych metod - zajądź gawiedź jakąś
    krawą
    > imprezką, żeby sobie głowy nie zawracała bardziej przyziemnymi sprawami,
    np.
    > gdzie się podziewają pieniądze płacone przez podatników.

    O czym Wy wogole mowicie ? Sa ludzie co cale zycie zapierniczaja po 12
    godzin dziennie i jak juz sie czegos dorobia, to przyjdzie taki bandzior i
    go zabije bo on chce pieniedzy. Bronimy mordercow bo maja swoje prawa ? A
    gdzie prawa osob przez nie pokrzywdzonych ? Bandzior zgwalci dziewczyne i
    dostanie 5 lat i potem sobie wychodzi i moze do tej dziewczyny zadzwonic i
    bezczelnie zapytac sie czy ma na niego jeszcze ochote. Takie mamy prawo. A
    dziewczyna ma uraz do konca zycia. A bandzior przez 5 lat w pierdlu siedzi i
    zmienia programy w tv. Ludzie - przeciez my musimy pracowac aby z naszych
    podatkow ci co krzywdza i siedza w pierdlach mogli jesc i ogladac tv ! To
    absurd. Place podatek z ktorego jest utrzymywany ktos kto np mnie skrzywdzil
    ! Idiotyzm. Jesli bandzior nie chce pracowac w kamieniolomach to go wrzucic
    do studni ze szczurami i juz !

    > Tania demagogia gdybaniowa. Plus demonstracja pewnego ograniczenia
    > zwolenników kary śmierci - nie potrafią wymyśleć żadnego sposobu na
    > poprawienie efektywności więzień, więc proponują 'ostateczne rozwiązanie
    > kwestii'.

    A niby dlaczego zwolennicy kary smierci maja wymyslec sposob na poprawienie
    efektywnosci wiezen ? Dla mnie sprawa jest prosta: jest recydywista to w
    czape i juz. A nie utrzymywac gnoja przez cale zycie w pierdlu tylko po to
    ze nawet jak dostanie 25 lat to po wyjsciu znow kogos zabije. Jesli takie
    rozumowanie przeszkadza przeciwnikom kary smierci, to niech sami wymysla
    sposob ktory to rozwiaze inaczej. Jasne, ze ktos moze do pierdla trafic
    przypadkiem itd itp, dlatego najpierw komunisci i recydywisci - na drzewa
    zadyndac, aby dac przyklad ewentualnym nastepcom. I masz racje - ku uciesze
    gawiedzi - niech maja chociaz tyle z tego, ze wiedza iz jest jakas
    sprawiedliwosc. I nie jest to tania demagogia gdybaniowa. Wystarczy zobaczyc
    na statystyki przestepczosci.

    > Sądząc po poziomie twoich wypowiedzi, twoim 'kolorem klubowym' jest
    > brunatny?

    Glupoty opowiadasz. Nie pij osobiscie do mnie. Rownie dobrze ja moge
    stwierdzic, ze skoro przeciwnicy kary smierci sa za tym aby mordercy,
    gwalciciele i innej masci bandziory mialy sie lepiej od dzieci w domach
    dziecka, to ci przeciwnicy sa wspolwinni obecnego stanu bezpieczenstwa w
    kraju.

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 26. Data: 2003-07-02 08:23:09
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    > Nawet nie wiesz, że więźniowe bardzo chętnie by pracowali.
    > Nie ma jednak dla nich pracy.

    Bo kaprysza ! Byl kiedys program (chyba) w tvn gdzie w rozmowie z reporterem
    jakis bandzior tlumaczyl iz on za 1,5 /h nie bedzie pracowal. A kogo to
    obchodzi ? 1,5 x 8 to 12 zl za ktore bandzior moze sie wyzywic w pierdlu.

    A jesli chodzi o prace ogolnie, to niech karczuja wypalone lasy lub
    cokolwiek innego. Pod okiem straznikow z giwerami ktorzy maja prawo
    strzelac. Oczywiscie ktos to musi zorganizowac itd, ale to zadanie dla tych
    co rzadza (i kradna).

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 27. Data: 2003-07-02 08:49:17
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    > I pewnie głosowałaś na SLD i im podobnych, którzy 110 mld złotych utopili
    > w "biedynych" rolników, górników i innych srolników.

    Co ma piernik do wiatraka ?

    > Reszta społeczeństwa jest WOLNA - no powiedzmy, że jest wolna.
    > W każdym razie ma MOŻLIWOŚĆ szukania praca, więźniowej jej nie mają.

    OK - wiezniowie nie maja mozliwosci szukania pracy. Ale tez pytanie, co
    wiekszosc z nich potrafi robic poza biciem, zabijaniem i okradaniem ? Do
    kamieniolomow i juz.

    > Szczerze też bym proponował - lepiej nie zabierać głosu w sprawach gdzie
    > jest się ignorantem i pozostawić je obeznanym.

    Rozumiem, ze Ty nie jestes ignorantem w tej sprawie. Bronisz zaciekle tym
    ktorzy krzywdza innych. Nikt bandziorowi nie kazal zabijac itp Wybral droge
    zla, to niech sie teraz pocaluje w "D" i zasuwa za 5 zl na dzien na chleb z
    woda.

    Twoja propozycja, aby Ewcia nie zabierala glosu w takiej sprawie jest
    kolejna kpina. Pozostawiajac sprawy bezpieczenstwa ludziom z takimi
    pogladami jak Twoje w krotkim czasie nic innego nie musielibysmy robic poza
    tyraniem na haracze dla bandziorow i zamykaniem sie w domach bo strach by
    bylo wyjsc na ulice. Masz swoje poglady - my mamy swoje. Nie masz prawa
    twierdzic, ze jestes tak obeznany iz pogladow innych nawet nie musisz
    wysluchiwac.

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 28. Data: 2003-07-02 08:53:22
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    Kazda Twoja wypowiedz zalatuje sarkazmem do przedmowcy. Zaczales dopiekac
    Ewci a potem juz po sznurku, kazdemu. Jestes szczesliwy, ze jak domniemam
    ciezko pracujac odprowadzasz podatki m.in. na tych co patrza tylko jak Cie
    okrasc ? A moze domniemuje niewlasciwie ? Siedziales w wiezieniu bedac
    niewinnym ?

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 29. Data: 2003-07-02 08:57:36
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    Masz calkowita racje, z jednym malym zastrzezeniem. Wiezien jest czlowiekiem
    ktory musi jesc itd. Czlowiek na wolnosci tez musi jesc. Wiezien aby jesc
    nie musi robic nic. Czlowiek na wolnosci musi pracowac. Jak czlowiek na
    wolnosci nei pracuje to nie ma co jesc i w koncu moze wyladowac na
    smietniku. I tak samo powinno byc w wiezieniach. OK - popelniles zlo - masz
    szanse to jakos zamazac - pracuj itd. Nie chcesz - to najgorsza cela i
    jedzenie. Chcesz - lepsze warunki, dostep do oswiaty, lepsze jedzenie.

    Pozdrawiam

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 30. Data: 2003-07-02 09:36:44
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    pbas wrote:
> [...]
    > szanse to jakos zamazac - pracuj itd. Nie chcesz - to najgorsza cela i
    > jedzenie. Chcesz - lepsze warunki, dostep do oswiaty, lepsze jedzenie.

    Maly problem, wielu wieznioch chce pracowac, ale nie ma co robic, nikt
    nie daje im pracy. Na wolnosci ciezko zdobyc prace, nie zapominaj jakie
    jest bezrobocie.

    wer