  • 21. Data: 2012-11-26 21:45:51
    Temat: Re: Zachowek a komornik skarbowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kodeks Cywilny ma inne zdanie.

    No nie do konca.
    Masz prawo wystąpić o zachowek. Jak nie wystapisz to nikt nie ma
    obowiązku ci go wypłacać, ani nie jest też twoim dluznikiem.

    Stąd moja wątpliwość o zajecie "wierzytelnosci", bo jaka to
    wierzytelnosc skoro nie ma dluznika.

  • 22. Data: 2012-11-26 21:46:22
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-11-26 21:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Kodeks Cywilny ma inne zdanie.

    Słusznie. :), jednak bez wyraźnego zadania ze strony osoby uprawnionej
    trudno będzie cokolwiek zdziałać.
    I żeby nie było - jakie przepisy dają komornikowi prawo żądania od
    spadkobierców wypłaty zachowku należnego dłużnikowi jeżeli dłużnik nie
    przejawia żadnej inicjatywy.? Czy spadkobiercy mają prawo odmówić
    żądaniu komornika - jaki dokument powinien przedstawić komornik by nie
    mogli tego zrobić?

    --
    spp

  • 23. Data: 2012-11-26 21:55:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

> [...]
    > I żeby nie było - jakie przepisy dają komornikowi prawo żądania od
    > spadkobierców wypłaty zachowku należnego dłużnikowi jeżeli dłużnik nie

    bezposrednio nie znalazłem zadnych
    posrednio te o zajeciu wierzytelnosci. O ile to w ogole jest wierzytelnosc.

    Czy spadkobiercy mają prawo odmówić
    > żądaniu komornika - jaki dokument powinien przedstawić komornik by nie
    > mogli tego zrobić?

    komornik nie musi przedstawiac zadnego dokumentu, wystarczy, ze was
    poinformuje.
    No i komornikowi tak jak kobiecie z zasady sie nie odmawia :)
    Bo on nie prosi tylko egzekwuje.

    Na czynnosci komornika przysługuje skarga do sądu w terminie podajze 7 dni.

  • 24. Data: 2012-11-26 22:07:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-26 21:45, witek pisze:

> [...]
    > obowiązku ci go wypłacać, ani nie jest też twoim dluznikiem.
    >
    > Stąd moja wątpliwość o zajecie "wierzytelnosci", bo jaka to

    Skoro uprawniony do zachowku ma prawo zażądać zachowku, to takiej samej
    czynności może dokonać komornik.

    Coś jak na przykład z żądaniem zwrotu pożyczki a'vista.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2012-11-26 22:10:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Skoro uprawniony do zachowku ma prawo zażądać zachowku, to takiej samej
    > czynności może dokonać komornik.

    za to bym głowy nie dał bo paragrafu na to nie znalazłem.

    tak samo jak komrnik na oferte wziecia kredytu/otwarcia linii kredytowej
    nie moze tego kredytu wziąć za ciebie.

  • 26. Data: 2012-11-26 22:15:19
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-11-26 21:55, witek pisze:

    > bezposrednio nie znalazłem zadnych
    > posrednio te o zajeciu wierzytelnosci. O ile to w ogole jest wierzytelnosc.

    No właśnie chyba o to chodzi - niby tak a jednocześnie tak długo jak
    dłużnik nie poprosi o zachowek to wygląda na nieco wirtualną wierzytelność.

> [...]
    > Bo on nie prosi tylko egzekwuje.
    >
    > Na czynnosci komornika przysługuje skarga do sądu w terminie podajze 7 dni.

    Ale mi bardzo często zdarza się odmawiać komornikowi - przychodzi
    zajęcie a ja odpisuję że nie mam wobec dłużnika żadnych zobowiązań (bo
    od roku nie pracuje lub nigdy nie był pracownikiem). :)

    Gdybym od komornika otrzymał jakieś podobne pismo odpowiedziałbym że nie
    są mi znane żadne moje zobowiązania wobec dłużnika, w szczególności z
    tytułu zachowku o który nigdy dłużnik nie występował.

    --
    spp

  • 27. Data: 2012-11-26 22:19:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-26 22:10, witek pisze:

    > tak samo jak komrnik na oferte wziecia kredytu/otwarcia linii kredytowej
    > nie moze tego kredytu wziąć za ciebie.

    Nie zaczynaj flejma ;)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2012-11-26 22:20:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > No właśnie chyba o to chodzi - niby tak a jednocześnie tak długo jak
    > dłużnik nie poprosi o zachowek to wygląda na nieco wirtualną wierzytelność.

    no wiec wlasnie dltego to co nie jest ale ewentualnie w przyszlosci
    mogloby zaistniec podlega pod komornika czy nie.

    > Ale mi bardzo często zdarza się odmawiać komornikowi - przychodzi
    > zajęcie a ja odpisuję że nie mam wobec dłużnika żadnych zobowiązań (bo
    > od roku nie pracuje lub nigdy nie był pracownikiem). :)

    bo to nie twoje zajecie.

    jak ci przyjdzie kiedys na twoje nazwisko zajecie (tylko adres inny) to
    wowczas zoabczysz, ze nie bardzo bedziesz mial jak odmowic "prosbie"
    oddania calej kasy ktora masz.

    > Gdybym od komornika otrzymał jakieś podobne pismo odpowiedziałbym że nie
    > są mi znane żadne moje zobowiązania wobec dłużnika, w szczególności z
    > tytułu zachowku o który nigdy dłużnik nie występował.

    Ale jak dostaniesz pismo, ze komornik sobie wsiadl na konto zabierajac
    kase z tytulu zachowku, to masz tylko 7 dni.

  • 29. Data: 2012-11-26 22:21:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie zaczynaj flejma ;)

    a co
    dawno nie bylo i to jeszcze na temat.

  • 30. Data: 2012-11-26 22:32:47
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-11-26 22:20, witek pisze:

    > Ale jak dostaniesz pismo, ze komornik sobie wsiadl na konto zabierajac
    > kase z tytulu zachowku, to masz tylko 7 dni.

    To jasne. :)

    --
    spp