  • 71. Data: 2019-10-29 14:57:12
    Temat: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-29, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Chciałem tylko dowiedzieć się, czy z punktu widzenia prawa to jest
    > zabójstwo. Prawdopodobieństwo trafienia przechodnia odważnikiem pewnie nie
    > jest mniejsze niż uśmiercenia pieszego, kiedy jedzie się 130 km/h przez
    > miasto, co dodatkowo utrudnia koncentrację na nader licznych zebrach.

    MZ to będzie właśnie zależeć od tego dlaczego to robi.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2019-10-29 16:19:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 09:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > No zobacz, a u nas na osiedlu i w całej Europie jakoś nie latają na
    > progach. Może tamten w BMW to był Święty?

    Po prostu staram się pokazać, że sprawa oczywista wcale nie jest, i
    takie wynalazki czasem mogą się przyczynić do nieszczęścia.

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2019-10-29 16:20:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 13:00, Olin pisze:

    > Zawiadom ziobroturę, że konstruktorzy progu nie przewidzieli całkowitego
    > bezmózgowia dresów w BMW.

    Po co?

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2019-10-29 16:22:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 13:02, Olin pisze:

    > Znaczy się, kiedy na drodze jest dużo samochodów, przestajesz na nie
    > zwracać uwagę. Gdyby aut było mało, mógłbyś się na nich skoncentrować.

    Pewnie trochę masz rację. Jak przed wojną przez wieś jechał samochód, to
    ludzie to miesiącami omawiali. Jak jest dużo samochodów, to nie zwracasz
    na nie pojedynczo, tylko ogólnie na ruch samochodowy. Po za tym, ja
    niepisze o sobie, tylko ogólnie o kierowcach.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2019-10-29 16:23:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 23:13, Kviat pisze:

    > Jak ktoś ma problem z koncentracją po przejechaniu kilku przejść dla
    > pieszych, to powinien sobie zrobić przerwę, np. na stacji benzynowej,
    > odprężyć się, wypić kawę, ochłonąć po doznanym szoku związanym z
    > przejściami dla pieszych i dopiero wtedy kontynuować jazdę.

    Powinien. Tylko co to zmienia?

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2019-10-29 16:50:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Oct 2019 16:20:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po co?

    Na pewno znajdzie na nich tuzin paragrafów, a kierowca przecie nie jest
    niczemu winien; najwyżej dostanie mandat 500 zł za przekroczenie prędkości.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 77. Data: 2019-10-29 16:53:20
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-28 o 05:56, Shrek pisze:

    > No właśnie IMHO źle rozumiesz. Zamiar ewentualny nie oznacza, że chciał
    > kogoś zabić, a jedynie że się z tym godził. Omijał na przejściu (bo
    > lubił zapierdalać) niewiele (IMHO wcale) to się różni od przejachania na
    > czerwonym, bo nie bedzie hamować - może akurat nikt nie bezie
    > przechodził. Pożyjemy zobaczymy, ale IMHO źle rozumiesz definicję
    > zamiaru ewentualnego (i Sonn również).

    A to ciekawe, bo tak to niezmiennie rozumie doktryna prawa począwszy od
    lat trzydziestych i całe orzecznictwo sądowe. No ale ty wiesz lepiej, co
    nie?

    --
    Sonn

  • 78. Data: 2019-10-29 16:56:19
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > czerwonym, bo nie bedzie hamować - może akurat nikt nie bezie
    > przechodził. Pożyjemy zobaczymy, ale IMHO źle rozumiesz definicję

    Masz poczytaj sobie.
    Pierwszy przykład z brzegu.

    http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Studia_Prawnoust
    rojowe/Studia_Prawnoustrojowe-r2015-t-n27/Studia_Pra
    wnoustrojowe-r2015-t-n27-s191-201/Studia_Prawnoustro
    jowe-r2015-t-n27-s191-201.pdf

    --
    Sonn

  • 79. Data: 2019-10-29 16:57:30
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-29 o 14:06, Olin pisze:

    > Chciałem tylko dowiedzieć się, czy z punktu widzenia prawa to jest
    > zabójstwo.

    Nie jest

    --
    Sonn

  • 80. Data: 2019-10-29 17:54:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to co innego niż godzenie się na.

    No jak nie, jak tak. Wiesz, że towje działanie powoduje poważne ryzyko
    śmierci innych osób, ale mimo wszystko w pełni władz umysłowych to
    robisz. Przecież to podręcznikowa definicja "godzenia się na skutki".
    Clou jest w cytacie z lorda farkłarda (czy jak mu tam było w szreku).

    > No mówię, starasz się na siłę
    > dopasować sytuację do przepisu.

    Aktualnie to prokuratura nie ja. Choć wyjątkowo ją popieram.

    > Intencja jest taka, ze ktoś chce zrobić krzywdę ofierze a w sumie zwisa
    > mu czy ofiara to przeżyje.

    Nie - zamiar ewentalny polega właśnie na tym, że niekoniecznie chcesz
    popełnić ten czyn, a co najwyżej się godzisz. Zarzut zabójstwa z
    zamiarem ewentualnym od zawsze budził konsekwencje. Od tego są sądy,
    żeby to rozstrzygać - pożyjemy zobaczymy. Ponoć jeden podobny wyroku już
    jest, dwa w drodze.

    > Zabójstwo jest zawsze intencjonalne.

    Jak widać tylko w teorii. Nawet twój poprzedni akapit temu przeczy - jak
    komuś zwisa czy ofiara przeżyje, to w sposób oczywisty nie jest jego
    intencją pozbawienie jej życia - inaczej by mu nie zwisało.

    --
    Shrek