  • 61. Data: 2019-10-29 07:03:52
    Temat: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To inaczej, serio sadzisz, że ten debil godził się z tym, że kogoś
    > zabije? Tak z ręka na sercu?

    Sądzisz, że nie wiedział, że trzepniecie pieszego przy tej prędkości
    kończy się śmiercią. Myślał, że mu (a raczej pieszym) się uda, ale znał
    ryzyko.

    > Czy to tez był po prostu bezmózg, który
    > uważał, że tyle razu już zapierdalał i nic sie nie stało to co sie może
    > stać? Masz takich osobników na pęczki a potem żałują bo już się
    > nauczyli.

    Przejdź na sąsiednią grupę - poczytaj... "przepis przepisom, fizyka
    fizykom!"

    > W stosunku do zamiaru bezpośredniego róznica jest de facto
    > wyłącznie techniczna a intencje są bardzo podobne.

    Właśnie nie - technicznie to to samo, intencje różne.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2019-10-29 09:07:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No zobacz, a u nas na osiedlu i w całej Europie jakoś nie latają na progach.
    Może tamten w BMW to był Święty?

    -----

  • 63. Data: 2019-10-29 11:16:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sądzisz, że nie wiedział, że trzepniecie pieszego przy tej prędkości
    > kończy się śmiercią. Myślał, że mu (a raczej pieszym) się uda, ale znał
    > ryzyko.

    Ale to co innego niż godzenie się na. No mówię, starasz się na siłę
    dopasować sytuację do przepisu. Niestety nie ma odpowiedniego, a
    przydałby się. W niektórych prawodawstwach jest konstrukcja, która
    nazywa się rash or negligent act i sprowadza się w omawianym przypadku
    do nieodpowiedzialnej jazdy.

    > Właśnie nie - technicznie to to samo, intencje różne.

    Intencja jest taka, ze ktoś chce zrobić krzywdę ofierze a w sumie zwisa
    mu czy ofiara to przeżyje. Zabójstwo jest zawsze intencjonalne.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2019-10-29 11:18:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tym, że właśnie dlatego prosiłem (nieskutecznie), żeby się skupić na
    > konkretnym przypadku (albo od biedy podobnych), tu nie było 55@50 tylko
    > coś koło 100-130@50. No i omijanie na przejściu pojazdu, który zatrzymał
    > się pieszego przepuścić - nie róbmy pewexu i porównujmy porównywalne.

    Ten przykład różni sie od omawianego wyłącznie stopniem
    prawdopodobieństwa przy czym to nie jest tak, że mamy tu pewność. Albo
    reguły działają uniwersalnie albo nie. Nie da rady inaczej.

    > Prawidłowa odpowiedz to moim zdaniem "to zależy". Zależy od tego jak,
    > gdzie i w jakich okolicznościach. W tym konkretnym przypoadku wygląda to
    > _bardzo_ źle. To co zrobił podnosiło prawdopodobieństwo wypadku (a w
    > razie zaistnienia wypadku prawie do 100% śmierci kogoś) o rząd albo dwa.
    > Na tyle wysoko, że nie jest to już jakieś hipotetyczne zagrożenia, a
    > całkiem realne. I z tego każdy zdaje sobie sprawę. Skoro zdaje sobie i
    > dalej to robi, to znaczy ze albo jest niepoczytalny, albo się ze
    > skutkami swoich działań godzi.

    No ale weź mnie proszę przekonaj, że on ominął tego przepuszczającego bo
    jego celem było rozjechanie pieszych.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2019-10-29 13:00:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 20:20:26 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ile by nie jechał, to gdyby nie prób, to by nie latał.

    Zawiadom ziobroturę, że konstruktorzy progu nie przewidzieli całkowitego
    bezmózgowia dresów w BMW.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 66. Data: 2019-10-29 13:02:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 20:21:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak by innych, poza pieszymi użytkowników dróg nie było.

    Znaczy się, kiedy na drodze jest dużo samochodów, przestajesz na nie
    zwracać uwagę. Gdyby aut było mało, mógłbyś się na nich skoncentrować.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 67. Data: 2019-10-29 13:07:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Oct 2019 10:16:02 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Zabójstwo jest zawsze intencjonalne.

    Załóżmy, że wyrzucam z okna na trzecim piętrze kilogramowe odważniki -
    niech będzie że z zawiązanymi oczami - aż w końcu któryś trafia
    przypadkowego przechodnia w głowę.
    Popełniłem zabójstwo, czy nie?

  • 68. Data: 2019-10-29 13:32:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-29, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Załóżmy, że wyrzucam z okna na trzecim piętrze kilogramowe odważniki -
    > niech będzie że z zawiązanymi oczami - aż w końcu któryś trafia
    > przypadkowego przechodnia w głowę.
    > Popełniłem zabójstwo, czy nie?

    A wyrzucałeś bo jesteś bezmózgiem (podnieca Cię ten gwizd i badabum o
    glebę) czy bo chciałeś kogoś trafić?

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2019-10-29 14:06:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Oct 2019 12:32:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A wyrzucałeś bo jesteś bezmózgiem (podnieca Cię ten gwizd i badabum o
    > glebę) czy bo chciałeś kogoś trafić?

    Chciałem tylko dowiedzieć się, czy z punktu widzenia prawa to jest
    zabójstwo. Prawdopodobieństwo trafienia przechodnia odważnikiem pewnie nie
    jest mniejsze niż uśmiercenia pieszego, kiedy jedzie się 130 km/h przez
    miasto, co dodatkowo utrudnia koncentrację na nader licznych zebrach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 70. Data: 2019-10-29 14:34:01
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 13:00, tracz pisze:

    > Zawiadom ziobroturę, że konstruktorzy progu nie przewidzieli całkowitego
    > bezmózgowia dresów w BMW.

    fizyka w PAN zeszła na psy skoro zatrudnili takiego debila jak