  • 51. Data: 2019-10-28 20:20:26
    Temat: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 12:00, Olin pisze:

    > Gość z BMW nie miał z tym nic wspólnego. Na pewno jechał przepisowe 50 km/h
    > i to dodało mi skrzydeł.

    Ile by nie jechał, to gdyby nie prób, to by nie latał.

    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2019-10-28 20:21:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 28.10.2019 o 10:29, J.F. pisze:

    >Niekoniecznie. Można zrobić kładkę górą,

    To piesi beda przebiegac przez ulice.
    Ale wypadkow na przejsciach nie bedzie.

    >Przejście ze światłami albo nic
    >nie zrobić i zmusić pieszych do rozejrzenia się.

    Jak nic nie zrobisz, to wypadki beda, bo sa.
    Dwumetrowy plot, zeby piesi na jezdnie nie wchodzili.

    A we wrocku wladza maluje zebry przez 3 pasy, bo "badania wykazaly, ze
    piesi nie lubia chodzic przejsciem podziemnym".

    J.

  • 53. Data: 2019-10-28 20:21:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 12:01, Olin pisze:

    > Najlepiej zakazać chodzenia pieszo; wtedy będziesz mógł odreagować za
    > kierownicą.

    Jak by innych, poza pieszymi użytkowników dróg nie było.

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2019-10-28 20:22:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 18:59, Kviat pisze:

    > Hmmm... czyli im mniej przejść, tym bardziej kierowcy będą zwracać na
    > nie uwagę?
    > To się kupy nie trzeba. Jeśli przez sto kilometrów nie będzie przejścia,
    > to takie pojawiające się przejście raczej zaskoczy kierowcę...

    Ale będzie mógł się na nim skoncentrować.

    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2019-10-28 20:23:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 10:36, J.F. pisze:

    > Zobacz Jelenia Gore. Nie wiem czy historia podobna, czy bardziej nowozytna,
    > ale miasto zaczyna sie gdzies w szczerym polu.
    > Tyle ze konsekwentnie - tam jest tylko tablica z nazwa.
    > "teren zabudowany" stoi stosownie dalej, po to w koncu jest.

    I to dla mnei jasne. U nas właśnie ktoś tam teren zabudowany postawił.

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2019-10-28 23:10:02
    Od: Kviat

    > Ile by nie jechał, to gdyby nie prób, to by nie latał.

    To nie wina progu, że polatał, tylko wina prędkości.
    To nie ten wynalazek zabił kilku przechodniów, bo to nie ten wynalazek
    deptał na gaz.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 57. Data: 2019-10-28 23:13:01
    Od: Kviat

    > Ale będzie mógł się na nim skoncentrować.

    Jak ktoś ma problem z koncentracją po przejechaniu kilku przejść dla
    pieszych, to powinien sobie zrobić przerwę, np. na stacji benzynowej,
    odprężyć się, wypić kawę, ochłonąć po doznanym szoku związanym z
    przejściami dla pieszych i dopiero wtedy kontynuować jazdę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 58. Data: 2019-10-29 04:52:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie IMHO źle rozumiesz. Zamiar ewentualny nie oznacza, że chciał
    > kogoś zabić, a jedynie że się z tym godził. Omijał na przejściu (bo
    > lubił zapierdalać) niewiele (IMHO wcale) to się różni od przejachania na
    > czerwonym, bo nie bedzie hamować - może akurat nikt nie bezie
    > przechodził. Pożyjemy zobaczymy, ale IMHO źle rozumiesz definicję
    > zamiaru ewentualnego (i Sonn również).

    To inaczej, serio sadzisz, że ten debil godził się z tym, że kogoś
    zabije? Tak z ręka na sercu? Czy to tez był po prostu bezmózg, który
    uważał, że tyle razu już zapierdalał i nic sie nie stało to co sie może
    stać? Masz takich osobników na pęczki a potem żałują bo już się
    nauczyli. W stosunku do zamiaru bezpośredniego róznica jest de facto
    wyłącznie techniczna a intencje są bardzo podobne. Czy okaleczysz, czy
    zabijesz, jeden pies, godzisz się z tym.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2019-10-29 05:02:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-28, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Skoro przewiduje taki skutek i dalej czyn popełnia, to znaczy że się na
    > ren skutek godzi. Godzi się - nie znaczy że chce ten czyn popełnić - po
    > prostu przewiduje, że może sie zdarzyć i z tym przewidywanie (a raczej
    > mimo tego przewidywania) się z tym godzi i czyn popełnia.

    Jedziesz samochodem 5km ponad limit i rozjeżdżasz kogoś. Biegli
    orzekają, że te 5km mogło przyczynić się do zwiększenia stopnia
    odniesionych obrażeń. Nie ulega wątpliwość, że samo uczestnictwo w ruchu
    drogowym wiąże się z niezerowym prawdopodobieństwem rozjechania kogos.
    Równiez nie ulaga watpliwości, że szybsza jazda, nawet nieco szybsza
    może te prawdopodobieństwo zwiększyć. Jesteś tego świadomy. Mamy
    zabójstwo z zamiarem ewentualnym?

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2019-10-29 06:59:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jedziesz samochodem 5km ponad limit i rozjeżdżasz kogoś. Biegli
    > orzekają, że te 5km mogło przyczynić się do zwiększenia stopnia
    > odniesionych obrażeń.

    Z tym, że właśnie dlatego prosiłem (nieskutecznie), żeby się skupić na
    konkretnym przypadku (albo od biedy podobnych), tu nie było 55@50 tylko
    coś koło 100-130@50. No i omijanie na przejściu pojazdu, który zatrzymał
    się pieszego przepuścić - nie róbmy pewexu i porównujmy porównywalne.

> [...]
    > Równiez nie ulaga watpliwości, że szybsza jazda, nawet nieco szybsza
    > może te prawdopodobieństwo zwiększyć. Jesteś tego świadomy. Mamy

    Prawidłowa odpowiedz to moim zdaniem "to zależy". Zależy od tego jak,
    gdzie i w jakich okolicznościach. W tym konkretnym przypoadku wygląda to
    _bardzo_ źle. To co zrobił podnosiło prawdopodobieństwo wypadku (a w
    razie zaistnienia wypadku prawie do 100% śmierci kogoś) o rząd albo dwa.
    Na tyle wysoko, że nie jest to już jakieś hipotetyczne zagrożenia, a
    całkiem realne. I z tego każdy zdaje sobie sprawę. Skoro zdaje sobie i
    dalej to robi, to znaczy ze albo jest niepoczytalny, albo się ze
    skutkami swoich działań godzi.

    --
    Shrek