  • 41. Data: 2019-10-28 10:29:05
    Temat: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5db5fc8a$0$553$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 27.10.2019 o 20:35, ąćęłńóśźż pisze:

    >Drzewa i wiadukty bywają jednak częściej poza drogami.

    >Osobiście uważam, że po prostu przeginanie w żadną stronę nie jest
    >dobre
    >i tyle. U nas po prostu próbuje się coś wdrażać na silę. Zamiast
    >pomyśleć, czemu ludzie nie zwalniają na licznych przejściach dla
    >pieszych, to próbuje się na siłę ich do tego zmusić.

    Ale jak sie ich nie zmusi, to wypadki beda :-)

    No coz - Szwedzi jakos sie pogodzili, ze Vision Zero nie bedzie ...
    moze w przyszlosci, gdy komputery beda kierowac :-)

    Widac zwolnienie napotkalo na zbyt duzy opor spoleczny, a przeciez
    mozna bylo wprowadzic 50 na autostradach :-)

    J.

  • 42. Data: 2019-10-28 10:36:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 27.10.2019 o 16:58, Kviat pisze:

    >Miasta bywają różne. Weź sobie w GoogleMapos prześledź drogę krajową
    >nr
    >28 na wjeździe do Nowego Sącza od wschodu , od Gorlic. W 1975 roku,
    >gdy
    >tworzono województwa, to by Nowy Sacz miał wymaganą ilość
    >mjieszkańców
    >radośnie powłączano do niego okoliczne wiochy. Od tej strony granicę
    >ustawiono tak ze 3,5 kilometra od pierwszych domów. Potem
    >konsekwentnie
    >w tym miejscu postawiono znak "Teren Zabudowany".

    Zobacz Jelenia Gore. Nie wiem czy historia podobna, czy bardziej
    nowozytna,
    ale miasto zaczyna sie gdzies w szczerym polu.
    Tyle ze konsekwentnie - tam jest tylko tablica z nazwa.
    "teren zabudowany" stoi stosownie dalej, po to w koncu jest.

    Ale ... jak chcesz ograniczyc predkosc na terenie calej miejscowosci,
    to stosowny znak ma byc pod nazwą :)

    J.

  • 43. Data: 2019-10-28 12:00:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 27 Oct 2019 20:13:54 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > GDzieś nad morzem taki wynalazek zabił kilku przechodniów, bo gość BMW
    > sie na takiej górce wzniósł w lot koszący.

    Gość z BMW nie miał z tym nic wspólnego. Na pewno jechał przepisowe 50 km/h
    i to dodało mi skrzydeł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 44. Data: 2019-10-28 12:01:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 27 Oct 2019 18:12:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Żeby kierowcy na parwdę zaczęli zwracać uwagę na przejścia dla pieszych,
    > powinno ich być mniej,

    Najlepiej zakazać chodzenia pieszo; wtedy będziesz mógł odreagować za
    kierownicą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 45. Data: 2019-10-28 18:58:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 10:26, J.F. pisze:

    > Pozyjemy, zobaczymy, ale IMO - po to sa osobne paragrafy na wypadki
    > komunikacyjne ... chyba ze wypadek to jest wtedy, jak nie docenilem lodu
    > i 40 okazalo sie za szybko, albo nie dostrzeglem ograniczenia do 70,
    > a 60/50 w srodku miasta ... to juz usilowanie zabojstwa ?

    Ale nie mówimy o 60@50. Ani o "zwykłym" pechu. Tu mu baaardzo wybitnie
    pomógł.

    > Pol kraju musieliby wsadzic :-)

    > I IMO wcale nie trzeba do tego wypadku, bo zamiar tez jest karalny ...
    >
    > Jest jeszcze druga strona medalu - jak jade za szybko, to sie owszem
    > godze ze rozjade pieszego, ale tylko gdy on wtargnie na przejscie.

    Trzymajmy się konkretnego przypadku.

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2019-10-28 18:59:26
    Od: Kviat

    > Żeby kierowcy na parwdę zaczęli zwracać uwagę na przejścia dla pieszych,
    > powinno ich być mniej, ale tam, gdzie sa potrzebne. Bo jak przejadą
    > kilka takich absurdalnie umieszczonych w szczerym polu, to przestają
    > reagować.

    Hmmm... czyli im mniej przejść, tym bardziej kierowcy będą zwracać na
    nie uwagę?
    To się kupy nie trzeba. Jeśli przez sto kilometrów nie będzie przejścia,
    to takie pojawiające się przejście raczej zaskoczy kierowcę...

    Sugerujesz, że kierowców trzeba traktować jak debili?
    Normalny człowiek widząc takie przejście pomyśli "ale ktoś bez sensu
    umieścił przejście", ale dlaczego miałaby z tego powodu przestać zwracać
    uwagę na inne przejścia? Takie przejścia (to raczej wyjątek, niż reguła)
    umieszczone w polu powodują ślepotę i wyłączenie myślenia?

    Jak ktoś po przejechaniu kilku przejść dostaje zaćmienia i przestaje
    widzieć następne przejścia, to powinien zgłosić się do lekarza i pójść
    na komisję, która sprawdzi, czy może dalej posiadać uprawnienia do
    kierowania pojazdami.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 47. Data: 2019-10-28 19:05:26
    Od: Kviat

    > Osobiście uważam, że po prostu przeginanie w żadną stronę nie jest dobre
    > i tyle. U nas po prostu próbuje się coś wdrażać na silę.

    Bo kierowcy przeginają i nie chcą po dobroci.

    > Zamiast pomyśleć, czemu ludzie nie zwalniają na licznych przejściach dla
    > pieszych, to próbuje się na siłę ich do tego zmusić.

    Pokrętne tłumaczenie. Kodeks Drogowy jest jasny, tam nie ma nic o ilości
    przejść po przejechaniu których następne można olać.

    Jeżeli ktoś uważa, że w danym miejscu przejście jest niepotrzebne, to
    powinien zadziałać, żeby przejście zlikwidować. Dopóki to przejście
    istnieje, to jego uważanie w żaden sposób nie upoważnia go do
    zapierdalania przez takie przejście.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 48. Data: 2019-10-28 20:01:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 10:29, J.F. pisze:

    > Ale jak sie ich nie zmusi, to wypadki beda :-)

    Niekoniecznie. Można zrobić kładkę górą, Przejście ze światłami albo nic
    nie zrobić i zmusić pieszych do rozejrzenia się.

> [...]
    > w przyszlosci, gdy komputery beda kierowac :-)
    > Widac zwolnienie napotkalo na zbyt duzy opor spoleczny, a przeciez mozna

    No właśnie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2019-10-28 20:03:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 19:05, Kviat pisze:

    > Pokrętne tłumaczenie. Kodeks Drogowy jest jasny, tam nie ma nic o ilości
    > przejść po przejechaniu których następne można olać.

    O przejazdach kolejowych też.

> [...]
    > powinien zadziałać, żeby przejście zlikwidować. Dopóki to przejście
    > istnieje, to jego uważanie w żaden sposób nie upoważnia go do

    Oczywiście, że masz rację - co realiów nie zmienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2019-10-28 20:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście, że masz rację - co realiów nie zmienia.

    To może byście tak dupę ruszyli zmienić realia i pilnować prawa?

    --
    Shrek