  • 1. Data: 2011-01-29 21:50:36
    Temat: Zablokowanie chipów wejściowych do bloku
    Od: "Cytrynian" <citro@USUN__TO.interia.pl>

    Witam

    W ostanim czasie otrzymałem pismo ze spółdzielni mieszkaniowej, że
    powinienem zgłosić do spółdzielni właściwą ilość osób, zamieszkującą w
    mieszkaniu.
    W przypadku, gdybym tego nie zrobił zostaną zablokowane klucze-chipy, które
    umożliwiają wejście na teren budynku (pozostawią czynny tylko jeden klucz).

    Pomijając kwestie etyczno-moralne czy taki "szantaż" jest możliwy od strony
    spółdzielni mieszkaniowej? Czy mogą zablokować klucze, za które wcześniej
    zapłacono?
    Czy faktycznie trzeba zgłaszać właściwą ilość osób?
    Co w przypadku, gdy mieszkanie jest wynajmowane i trudno ocenić ile
    faktycznie osób zajmuje lokum?

    Dodatkowo jeszcze zapytam czy ze spółdzielni można uzyskać dane dotyczące
    kosztów ponoszonych przez spółdzielnie (np. koszty za eksploatacje, koszty
    za wywóz śmieci, koszty za naprawy domofonów, etc)?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdr.
    C.

  • 2. Data: 2011-01-29 22:04:41
    Temat: Re: Zablokowanie chipów wejściowych do bloku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cytrynian" <citro@USUN__TO.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztów ponoszonych przez spółdzielnie (np. koszty za eksploatacje,
    > koszty za wywóz śmieci, koszty za naprawy domofonów, etc)?

    Mnie na samym wstępie rzuca się w oczy następujący problem - jak
    spółdzielnia zweryfikuje, któa liczba osób jest właściwa. Reszta już z
    górki moim zdaniem.

  • 3. Data: 2011-01-29 22:14:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Mnie na samym wstępie rzuca się w oczy następujący problem - jak
    > spółdzielnia zweryfikuje, któa liczba osób jest >właściwa.

    Pewnie tymi kluczami. Następnym ich ruchem będzie tyle kluczy ile
    zgłoszonych osób. A jak ktoś będzie miał więcej "aktywnych" kluczy, to
    "wiadomo"... kłamca i naciągacz;)

  • 4. Data: 2011-01-29 22:16:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie tymi kluczami. Następnym ich ruchem będzie tyle kluczy ile
    > zgłoszonych osób. A jak ktoś będzie miał więcej "aktywnych" kluczy, to
    > "wiadomo"... kłamca i naciągacz;)

    Bez sensu. Moze chcieć dać klucze mamie, albo gosposi.

  • 5. Data: 2011-01-29 22:17:45
    Od: "Cytrynian" <citro@USUN__TO.interia.pl>

    > Mnie na samym wstępie rzuca się w oczy następujący problem - jak
    > spółdzielnia zweryfikuje, któa liczba osób jest właściwa. Reszta już z
    > górki moim zdaniem.

    Podpowiem, podczas odczytów liczników, osoba, która to robi, przy okazji
    widzi, ile w danej chwili jest osób w mieszkaniu.
    Pomijam fakt, że osoby przebywające w danej chwili mogą nie być
    mieszkańcami.
    Jak widać, jest to lekka inwigilacja :)

  • 6. Data: 2011-01-29 22:26:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Moze chcieć dać klucze mamie, albo gosposi.

    Może. I wtedy spółdzielnia będzie wiedziała jakim mieszkaniom ma się bliżej
    przyjżeć i odczyt licznika będzie pogłębiony lustracją pod kątem liczebności
    osób, jak napisał Cytrynian ;)

  • 7. Data: 2011-01-29 22:28:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/29/2011 4:14 PM, Piotr [trzykoty] wrote:

    > Pewnie tymi kluczami. Następnym ich ruchem będzie tyle kluczy ile
    > zgłoszonych osób. A jak ktoś będzie miał więcej "aktywnych" kluczy, to
    > "wiadomo"... kłamca i naciągacz;)

    a ja chce miec klucz zapasowy dla rodzicow
    i jeszcze jeden zostawic u sasiadow.
    i ewentualnie dla gosci jakby przyjechali na kilka dni.

  • 8. Data: 2011-01-29 22:28:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Mnie na samym wstępie rzuca się w oczy następujący problem - jak
    > spółdzielnia zweryfikuje, któa liczba osób jest >właściwa.

    Może probleme spółdzielni nie jest weryfikowanie prawdy, ale w ogóle
    zmobilizowanie, aby deklarowano cokolwiek.

  • 9. Data: 2011-01-29 22:29:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/29/2011 4:17 PM, Cytrynian wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"<r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiem, podczas odczytów liczników, osoba, która to robi, przy okazji
    > widzi, ile w danej chwili jest osób w mieszkaniu.

    no i co z tego?
    mam urodziny, jest 50 sztuk
    licziki sa po za mieszkaniem.

  • 10. Data: 2011-01-29 22:34:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.01.2011 23:17), Cytrynian wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiem, podczas odczytów liczników, osoba, która to robi, przy okazji
    > widzi, ile w danej chwili jest osób w mieszkaniu.

    Moja spółdzielnia po jakimś czasie sama się zorientowała że przybył nam
    lokator i zaczęła naliczać o 1os więcej za śmieci i takie tam. Odczytów
    w tym czasie nie było.

    p. m.