  • 1. Data: 2006-05-09 17:08:36
    Temat: Zablokowane konto mailowego [nie za krotkie]
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Witam!

    Znajomy zalozyl kiedys konto na bezplatnym serwerze "biuroobslugiklienta".
    Bylo to w 2002roku. W tym czasie wyslal tez do kilku znajomych i do mnie w
    ramach zartu maila od administracji. Sprawa potem zostala wyjasniona. Jak
    sie okazuje wtedy wlaczone zostalo takze przekierowanie poczty z tamtego
    adresu na moj mail u tego samego dostawcy. Konto najprawdopodbniej po tym
    czasie nie bylo uzywane - nie dostawalem bowiem z niego zadnej
    korespondencji - ewentualnie dostawalem, ale jako spam.

    Mijaja prawie 4lata. Przed jakims tygodniem moje konto zostaje zablokowane.
    Pisze zatem do administracji dlaczego.

    Otrzymuje odpowiedz, ze powodem blokady bylo: "Podszywanie się pod obsługę,
    wyłudzanie haseł oraz danych osobowych. Na ten adres były przekierowywane
    maile z fałszywego adresu biuroobslugi..."

    Dodatkowo zostaje poinformowany, ze "w najbliższym czasie
    rozpoczęte przez xxxxxxxx postępowanie wyjaśniające oraz prawne w sprawie
    tego wykroczenia."

    Nie rozumiem zatem, w jaki sposob zalozenie konta o niezabronionej nazwie
    (tak przypuszczam, skoro udalo sie wtedy je zalozyc) moze byc uwazane
    zapodszywanie sie pod obsluge xxxxxx. Tym bardziej zdziwilem sie, gdy
    uslyszalem o wyludzaniu danych osobowych - to juz powazny zarzut, a ja jako
    posiadasz konta nigdy nie wyludzalem danych osobowych.

    Z tego co mi wiadomo konto "biuro..." nie jest uzywane.

    Konto biuro zostalo co prawda zalozone u mnie w domu (w 2002 roku Internet
    nie byl powszechnie dostepny wsrod moich znajomych). Teraz przeprowadzilem
    sie, o tamtym zarcie juz dawno zapomnialem a tu takie cos.

    Podkresle, ze o ile dobrze pamietam to te "wyludzenia" hasel tyczyly sie co
    najwyzej hasla do bloga czy konta mailowego. Nie trzymam archiwum poczty
    odebranej przez tyle lat i teraz nie wiem ;).

    Czy mam sie obawiac jakis "prawnych" konsekwencji? Czy raczej skonczy sie to
    na usunieciu mojego konta (i tak z niego odbieralem w 95% spam)?

    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**
    "Boże, daj mi wewnętrzny spokój, abym przyjął rzeczy,
    których nie potrafię zmienić;
    daj mi odwagę, abym zmienił rzeczy, które mogę zmienić,
    i daj mi mądrość, abym rozróżnił pierwsze od drugich."

  • 2. Data: 2006-05-09 17:24:15
    Temat: Re: Zablokowane konto mailowego [nie za krotkie]
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Piotrek rzecze co nastepuje.:
    > Podkresle, ze o ile dobrze pamietam to te "wyludzenia" hasel tyczyly sie
    > co najwyzej hasla do bloga czy konta mailowego. Nie trzymam archiwum
    > poczty odebranej przez tyle lat i teraz nie wiem ;).

    a jednak tego maila znalazlem:

    mial logo dostawcy
    i taka tresc:
    UWAGA UŻYTKOWNICY!

    xxxdostawcaxxxx pragnie poinformować o istnieniu możliwości zakupu
    komercyjnego konta e-mail w atrakcyjnych cenach. Abonament roczny już od
    15PLN*, abonament wieczysty - od 150PLN*

    Zapraszamy do odwiedzania naszych stron:

    http://www.PRAWDZIWY-ADRES-DOSTAWCY.pl

    Z poważaniem,

    Andrzej Breutman
    Internetowe Biuro Obsługi XXXXXXXX
    B...@x...pl

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 3. Data: 2006-05-10 13:26:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Piotrek" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:e3qia3$8bk$1@news.lublin.pl...

    > Dodatkowo zostaje poinformowany, ze "w najbliższym czasie
    > rozpoczęte przez xxxxxxxx postępowanie wyjaśniające oraz prawne w sprawie
    > tego wykroczenia."

    O LOL. Brzmi to tak, jakbys dostal mejla od interii:))

    HaNkA

  • 4. Data: 2006-05-10 13:42:19
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR rzecze co nastepuje.:
    > O LOL. Brzmi to tak, jakbys dostal mejla od interii:))

    no prawie ;] - kurcze konta uzywalem bez zadnych wybrykow przez ponad 5 lat
    a tu nagle blokada i straszenie o wyludzaniu itp.

    Mam sie realnie czegos obawiac? Nigdy nie bylem o nic oskarzazy (poza 1
    mandatem za przejscie w niedozwolonym miejscu :P) i wolalbym by tak zostalo
    dalej.

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**

  • 5. Data: 2006-05-10 19:15:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotrek napisał:
    > Nie rozumiem zatem, w jaki sposob zalozenie konta o niezabronionej nazwie
    > (tak przypuszczam, skoro udalo sie wtedy je zalozyc) moze byc uwazane
    > zapodszywanie sie pod obsluge xxxxxx.

    A jeśli "uda się" napisać na kartce zamaszystym pismem "Z poważaniem,
    Jan Kulczyk, prezes" to nie będzie to podszywanie się?

    > Podkresle, ze o ile dobrze pamietam to te "wyludzenia" hasel tyczyly sie co
    > najwyzej hasla do bloga czy konta mailowego.

    Dlaczego w cudzysłowie?

    > Czy mam sie obawiac jakis "prawnych" konsekwencji?

    Pytaj tych co Cię straszyli prawem czy zamierzają to zgłosić organom
    ścigania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-05-10 19:36:05
    Od: "Piotrek" <s...@w...pl>

    Paweł Sakowski rzecze co nastepuje.:
    > Dlaczego w cudzysłowie?

    bo jak mozna wyludzac haslo od kogos znajomego, kto jest o tym 5 minut
    pozniej poinformowany?

    > Pytaj tych co Cię straszyli prawem czy zamierzają to zgłosić organom
    > ścigania.

    Ja sie pytam jak to jest w praktyce? ZTCW dostawca ma obowiazek archwizowac
    maile przez dwa lata. Sprawa miala miejsce 3,5 roku temu i miala charakter
    jednorazowy. Po tym czasie zapomnialem juz dawno o tym koncie i nigdy nie
    mialem zadnych nieprzyjemnosci z tym zwiazanych.

    Poza tym przeprowadzilem sie. Nie pamietam dokladnie juz kto mi to wyslal
    (bylo to podczas imprezy u mnie w domu). Nawet jezeli uda sie po tym czasie
    ustalic, z ktorego komputera w sieci lokalnej zostalo to wyslane, to
    przeciez nie jest to rownoznaczne z tym, ze wiem kto to zrobil.

    Operator nie doznal zadnych strat, nikt nie zostal pokrzywdzony, nawet jesli
    maile byly swego czasu przekierowane na moj e-mail to nie zauwazylem tego bo
    nic nie przychodzilo z tamtego konta, wiec nie czerpalem zadnych korzysci.
    Czy zatem jest jakis powod by rozpoczynac sprawe?

    --
    --== Piotrek anty!dol ==--
    **## gg: 74 16 74 ##**