  • 11. Data: 2008-03-21 19:20:56
    Temat: Re: Zabezpieczenie pomysłu
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> writes:

    > Dlaczego nazywasz to podejscie 'liberalnym'?

    Amerykańskie prawo patentowe jest bardziej liberalne, czego
    konsekwencją jest patologiczna sytuacja w zakresie ochrony własności
    intelektualnej: trolle patentowe, patentowanie trywialnych rozwiązań
    technicznych, a nawet patentowanie odkryć naukowych i koncepcji
    matematycznych.

    > Przeciez jest to zaprzeczenie znaczenia 'liberalny'!

    O, ciekawostka. Czyli liberalne prawo to takie, w ramach którego
    można mniej?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 12. Data: 2008-03-21 19:22:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > No nie do końca, ponieważ prawo w USA *daje możliwość wyboru*.

    Yup, wiele spośród algorytmów, które mogły zostać w USA opatentowane,
    po prostu nie zostało przez ich odkrywców opatentowanych.

  • 13. Data: 2008-03-21 19:38:17
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Roman Rumpel <r...@g...pl> writes:

    > Częściowo o to właśnie. Jeśli chodzi o ochronę pomysłu, to USA ma
    > bardziej liberalne prawo w tym względzie, które to prawo zezwala
    > na zastrzeżenie praw do szerszej klasy pomysłów (bo ochrona patentowa
    > to ochrona pomysłu właśnie, jeśli pominąć wymogi urzędu co do
    > istnienia rzeczywistej realizacji tego pomysłu), niż prawo w UE.

    Piotrze, ale przecież musisz wiedzieć, ze ochrona uzyskana w USA, będzie
    obowiązywać w USA tylko. Dalej twierdzisz, że pytającemu chodziło o
    ochronę jego pomysłu na terytorium USA?

    > Zawsze można opatentować algorytm w USA.

    j.w.

    > W Polsce algorytmu nie opatentuje, podobnie jak nie opatentuje
    > twierdzenia matematycznego.

    O tym właśnie piszę.

    > To zależy od zamierzeń. Pytanie było o ochronę prawną pomysłu, a nie
    > o ochronę pomysłu w zakresie tajemnicy przemysłowej.

    No to wytłumacz mi jak z ochrony w USA wynikac będzie ochrona w Polsce?

    Co do prawnej,
    > ogólnoświatowej ochrony czegokolwiek, to sorry, ale -- przynajmniej
    > obecnie -- to jest to mrzonka.

    Twierdzisz zatem, ze nie istnieje ogólnoświatowy system ochrony praw
    własności przemysłowej? Hmm...

    (Tak, wiem, że są kraje, gdzie nie ma tej ochrony, tylko tam i tak nie
    można by zarobić na tej ochronie)

  • 14. Data: 2008-03-21 20:11:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Roman Rumpel <r...@g...pl> writes:

    [...]

    > Twierdzisz zatem, ze nie istnieje ogólnoświatowy system ochrony praw
    > własności przemysłowej? Hmm...

    Istnieje system międzynarodowy.

  • 15. Data: 2008-03-21 22:47:41
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
    > O, ciekawostka. Czyli liberalne prawo to takie, w ramach którego
    > można mniej?

    Liberalne prawo to takie, ktorego jest mniej, mozliwie jak najmniej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2008-03-22 19:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2008, Piotr Dembiński wrote:

    > O, ciekawostka. Czyli liberalne prawo to takie, w ramach którego
    > można mniej?

    No to w USA można mniej.
    Dlaczego widzisz w konstrukcji patentu (tylko) jedną stronę?
    A reszta (tych co nie mogli opatentować, bo opatentował kto
    inny) to nic?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-03-23 20:51:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]

    > No to w USA można mniej.
    > Dlaczego widzisz w konstrukcji patentu (tylko) jedną stronę?

    Ja w amerykańskich przepisach widzę lukę polegającą na możliwości
    patentowania odkryć naukowych.