  • 1. Data: 2007-06-20 14:37:17
    Temat: Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Temat juz przerabiany kilka razy. Tym razem (chyba) nieco odmiennie.
    Zakupiony zostal wyciag w sklepie firmowym producenta. Zgodnie z
    zapewnieniami, produkt w czasie pracy wytwarza halas na poziomie 47dB. W
    praktyce (na najcichszym biegu) jest to 53dB. Do producenta trafila
    pierwsza reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.

    Reklamacja, o dziwo, zostala przyjeta a produkt wymieniony na nowy
    egzemplarz... ktory dzial rownie glosno jak poprzedni. Leci kolejna
    reklamacja, ktora tez zostaje przyjeta. I tak w kolko... Jedna strona
    zglasza reklamacje z powodu glosnej pracy a druga wymienia na ten sam
    produkt (tylko nowy egzemplarz), ktory - zgodnie z "danymi na pudelku"
    producenta - powinien wymagania dot. halasu spelniac.

    Firma nie jest krajowa, wiec ich laboratorium nie zmieni oznaczen na
    opakowaniu specjalnie dla jednego klienta a laboratorium w Polsce, przy
    obecnych procedurach mierzenia poziomu halasu, zawsze bedzie musialo
    reklamacje przyjac.

    Jest jakies rozwiazanie takiej sytuacji? Bo, w pewnym sensie, sklep
    zachowuje sie prawidlowo - wymienia towar niezgodny z umowa na taki, ktory
    wg. producenta bedzie z nia zgodny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-06-20 17:26:50
    Temat: Re: Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa.
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    Ciebie interesuje tylko to, ze towar zostal wymieniony ponownie na niezgodny
    z umowa - i to dokladnie w tej samej kwestii. Mowi o tym chociazby
    bezposrednia odpowiedzialnosc sprzedawcy. Zazadalbym zwrotu pieniedzy lub
    wymiany na towar innego producenta (z doplata / zwrotem roznicy), powolujac
    sie na graniczace z pewnoscia prawdopodobienstwo niezgodnosci z umowa
    kolejnych egzemplarzy.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 3. Data: 2007-06-20 19:58:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 20-06-2007 o 19:26:50 Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > powolujac
    > sie na graniczace z pewnoscia prawdopodobienstwo niezgodnosci z umowa

    Problem jest taki, ze zwrot kasy moze nastapic (przynajmniej tak sie
    tlumacza), gdy nie bedzie mozna towaru wymienic na zgodny z umowa. Jesli
    dobrze zrozumialem to droga takiego okapu jest nastepujaca:
    - wyciag zglaszam w sklepie do reklamacji
    - sprzet idzie do laboratorium gdzies w Polsce
    - ekspertyza wykazuje, ze poziom halasu jest znacznie przekroczony
    - sklep, z racji swoich powalonych procedur, nie moze zaproponowac okapu
    spelniajacego wyznaczone normy
    - sklep wysyla do producenta (zagranicznego) papierek z zamowieniem na
    produkt spelniajacy wymogi
    - producent przysyla ten sam model, poniewaz wg ich badan (mozliwe, ze
    maja inne metody pomiaru owego halasu) halasuje on zgodnie z norma

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-06-20 20:25:49
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > - producent przysyla ten sam model, poniewaz wg ich badan (mozliwe, ze
    > maja inne metody pomiaru owego halasu) halasuje on zgodnie z norma

    Teraz pytanie, czyje metody badań są prawidłowe?? :)))

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2007-06-20 21:32:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
    > Jest jakies rozwiazanie takiej sytuacji? Bo, w pewnym sensie, sklep

    Odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.

    > zachowuje sie prawidlowo - wymienia towar niezgodny z umowa na taki, ktory
    > wg. producenta bedzie z nia zgodny.

    Ma wymienić na wolny od wad a nie na wolny od wad w przekonaniu
    producenta.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-06-20 21:35:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
    > Problem jest taki, ze zwrot kasy moze nastapic (przynajmniej tak sie
    > tlumacza), gdy nie bedzie mozna towaru wymienic na zgodny z umowa. Jesli

    No przeceiż nie można wymienić na zgodny z umową.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-06-20 21:37:41
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 20-06-2007 o 22:25:49 Przemek Lipski <d...@e...WYTNIJ.pl>
    napisał(a):

    > Teraz pytanie, czyje metody bada? s? prawid?owe?? :)))

    Moga byc obie :)
    Laboratoria znajduja sie w roznych krajach i moga miec rozne normy. Ew.
    mierza ten halas w inny sposob. U nas mierza sredni halas w odleglosci 1m
    od urzadzenia, slyszany z czterech prostopadlych do siebie kierunkow... a
    tam? Moga sobie mierzyc np. z 20 metrow :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-06-20 22:03:44
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]

    zmierzyć w sklepie i odrzucić wszystkie? :-)

    MAc

  • 9. Data: 2007-06-21 08:22:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 20-06-2007 o 23:35:11 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > No przeceiż nie można wymienić na zgodny z umową.

    To zalezy wg kogo. W zasadzie to mam okap z "wieczysta" gwarancja. Kiedy
    sie zglosze - wymieniaja na nowy. Poniewaz jest to najtanszy model, ktory
    zdaniem producenta spelnia wymogi zawsze bedzie go proponowal. Przeszkadza
    tylko halas...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-06-21 08:25:40
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 20-06-2007 o 23:32:51 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > Odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.

    Tak bede musial zrobic. Obnizka ceny malo mnie interesuje - halas jest
    straszny.

    > Ma wymienić na wolny od wad a nie na wolny od wad w przekonaniu
    > producenta.

    To juz przerabialem. "Nadmierny halas nie jest w przypadku danego modelu
    wada a cecha szczegolna produktu."

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.