  • 1. Data: 2013-06-04 06:46:22
    Temat: Za zgodność z oryginałem
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Robię prawo jazdy kat. A. Miesiąc temu zrobiłem B.
    Do zapisania się na egzamin potrzebuję zaświadczenie lekarskie albo jego
    poświadczoną kopię. Prosiłem w wydz. komunikacji o wydanie tego
    zaświadczenia (i tak do nich wróci po egzaminie). Panienka z okienka
    zrobiła ksero, ale odmówiła jego poświadczenia. Odmówiła wydania
    oryginału. WORD nie przyjął ksero, bo ma być albo oryginał, albo
    potwierdzone za zgodność. Czy urzędnik, skoro sam robi ksero może
    odmówić poświadczenia? Nie rozumiem sytuacji. Jak zmusić urząd do
    poświadczenia kopii którą sam robi? Nie uśmiecha mi się stracić 60 zł na
    powtórne badanie.
    Maciej

  • 2. Data: 2013-06-04 07:09:01
    Temat: Re: Za zgodność z oryginałem
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

> [...]
    > poświadczenia? Nie rozumiem sytuacji. Jak zmusić urząd do poświadczenia
    > kopii którą sam robi? Nie uśmiecha mi się stracić 60 zł na powtórne

    Ja na Twoim miejscu sam przybiłbym pieczątke "Za zgodność z oryginałem"

  • 3. Data: 2013-06-04 07:26:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <b...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Ja na Twoim miejscu sam przybiłbym pieczątke "Za zgodność z oryginałem"

    Może odręcznie to wpisać, ale nie wiem, czy nie musibyć urzędowo
    poświadczona kopia.

  • 4. Data: 2013-06-04 12:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2013, Jacek wrote:

> [...]
    > ksero, bo ma być albo oryginał, albo potwierdzone za zgodność. Czy urzędnik,
    > skoro sam robi ksero może odmówić poświadczenia?

    Tak się zastanawiam - czy "zdobycie" PJ podlega pod KPA?
    Na mój gust - tak. W końcu z jakiegoś powodu walczysz
    z papierkami *w urzędzie*.

    A wtedy art.73 KPA, miałaby obowiązek:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,240,,,us
    tawa-z-dnia-14061960-r-kodeks-postepowania.html
    +++
    § 2. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy
    lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to
    uzasadnione ważnym interesem strony.
    ---

    Powyższe nie wyklucza możliwości, iż organ może być uprawniony do żądania
    wniesienia opłaty skarbowej tudzież odpłatności za skopiowanie, nie wiem,
    nie wnikam, ale raczej wchodzą w rachubę kwoty do 10 zł.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-06-04 14:42:18
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Powyższe nie wyklucza możliwości, iż organ może być uprawniony do żądania
    > wniesienia opłaty skarbowej tudzież odpłatności za skopiowanie, nie wiem,
    > nie wnikam, ale raczej wchodzą w rachubę kwoty do 10 zł.
    Dzięki. SPróbuję tą drogą. Będzie taniej, niż ponowne badanie.
    Jacek