  • 1. Data: 2006-01-07 17:01:39
    Temat: Za zbieranie grzybów grozi areszt
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    www.wm.pl :

    "Blady strach padł na grzybiarzy. Jeśli policjant znajdzie u nas w koszyku
    borowika królewskiego czy maślaka żółtawego wlepi nam mandat. Za nielegalnie
    zebranego borowika korzeniastego możemy nawet trafić do aresztu!

    Od wczoraj obowiązuje rozporządzenie ministra środowiska w sprawie grzybów
    pod ochroną. Lista jest długa, bo znalazło się na niej 109 gatunków grzybów,
    w tym popularne borowiki i maślaki. Czyżby Jerzy Swatoń, minister
    środowiska, nie lubił grzybów, a może zajada się tylko truflami? Ale gdyby
    tak było, to sam złamałby prawo, bo trufle, jak sam zarządził, zostały
    objęte ścisłą ochroną.

    - Nikt nikomu nie zabrania zbierania grzybów. Grzybiarze nadal mogą biegać z
    koszykami po lesie - uspokaja Sławomir Gola z Ministerstwa Środowiska.

    - W Polsce łatwiej znaleźć samorodek złota niż grzyba z ministerialnej
    listy, bo gatunki grzybów, które zostały objęte ochroną są dziś ogromną
    rzadkością. Zgodnie z prawem międzynarodowym, musimy je chronić. Stąd lista.

    - Nie ma na niej grzybów, które tradycyjnie zbiera się w Polsce, a więc:
    prawdziwków, maślaków, kurek, koźlaków, maślaków żółtych czy popularnych
    podgrzybków. Nadal można je zbierać. Nic się tu nie zmienia - zapewnia
    Gola."

    Andrzej Mielnicki

  • 2. Data: 2006-01-07 22:38:54
    Temat: Re: Za zbieranie grzybów grozi areszt
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Yusek wrote:

    > Jeśli policjant znajdzie u nas w koszyku
    > borowika królewskiego czy maślaka żółtawego wlepi nam mandat.

    A jak policjant rozpozna ww. grzyby? :>

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 3. Data: 2006-01-08 14:08:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > A jak policjant rozpozna ww. grzyby? :>

    Pewnie leśniczy lub strażnik leśny to zrobią ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 4. Data: 2006-01-08 19:41:49
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Pewnie leśniczy lub strażnik leśny to zrobią ...

    Ciezko mi to wyobrazic sobie... No bo przeciez patro policji nie bedzie
    chodzil z lesniczym, czy straznikiem lesnym. A jak zobacza grzybiarza,
    skontroluja, "a co ma pan w koszyku?" - no i podejrzenie, ze ma wlasnie
    ww. - i co? Biorra go i wioza "na kontrole"? Przeciez wtedy kazdego beda
    musieli wozic...

  • 5. Data: 2006-01-08 19:44:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hikikomori San napisał(a):
    > Ciezko mi to wyobrazic sobie... No bo przeciez patro policji nie bedzie
    > chodzil z lesniczym, czy straznikiem lesnym.

    patrol policji w ogóle nie będzie chodził, a ściganiem wykroczeń zajmie
    się straż leśna

    KG

  • 6. Data: 2006-01-08 20:26:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    [ciach ...]

    Nie wierz w to co piszą w gazetach.
    Straż leśna ma wysatrczajace uprawnienia do ścigania tych wykroczeń, a
    nawet do osakrżenia przed sądem o przestęsptwo.

  • 7. Data: 2006-01-08 20:27:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    kam wrote:

    > patrol policji w ogóle nie będzie chodził, a ściganiem wykroczeń zajmie
    > się straż leśna

    z ww. notatki prasowej wynika cos innego "jesli patrol znajdzie
    grzybka...". No ale de facto, nie patrol znajdzie, tylko lesniczy.. Z
    kolei czy lesniczy ma mozliwosc grzebania w korszykach grzybiarzy? Z
    ciekawosci pytam, bo nie wiem. Ale grzebanie w koszyku t jakby
    rewizja...

    Wiec wygladaloby to tak:
    - lesniczy widzi grzybiarza
    - lesniczy wzywa patrol
    - patrol rewiduje grzybiarza, i lesniczy sprawdza czy sa tam te
    grzybki...

    ?

  • 8. Data: 2006-01-08 20:37:26
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > Straż leśna ma wysatrczajace uprawnienia do ścigania tych wykroczeń, a
    > nawet do osakrżenia przed sądem o przestęsptwo.

    No i wszystko jasne. :)

  • 9. Data: 2006-01-10 22:25:14
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 08 Jan 2006 21:27:47 +0100, Hikikomori San napisał(a):

    > Z kolei czy lesniczy ma mozliwosc grzebania w korszykach grzybiarzy? Z
    > ciekawosci pytam, bo nie wiem. Ale grzebanie w koszyku t jakby
    > rewizja...
    Każdemu leśniczemu (w Służbie leśnej) przysługują uprawnienia Strażnika
    Leśnego (nb strażnika ochrony przyrody i strażnika łowieckiego również).
    A te obejmują również "grzebanie w koszyku". Rozumiem wzburzenie pismaków,
    zakaz niszczenia unikatowych gatunków zagrożonych wyginięciem, kto to
    słyszał!

    Konfrontację: "Jeśli policjant znajdzie u nas w koszyku borowika
    królewskiego czy maślaka żółtawego" z "Lista jest długa, bo znalazło się
    na niej 109 gatunków grzybów, w tym popularne borowiki i maślaki" pomińmy
    jako jedną bzdurę.

    --
    pozdro
    poreba