  • 1. Data: 2005-06-14 09:50:25
    Temat: ZUS zaleg ksł + %
    Od: q...@w...pl

    Witam
    Głupio się przyznać do błędu ale mam problem z ZUSem (a... raczej odwrotnie).
    Mam do spłaty zalegle składki po fatalnej wtopie ze spółkącywilną. Nie będę
    rozwijał moze tematu. Mam pytanie do osób doświadczonych w kontaktach z ZUSem.
    Czy istnieje możliwość jakiejkolwiek ugody z ZUSem odnoście zaniechania
    odsetek? (Już nawet nie samych składek a odsetek których jest drugie tyle).
    Jak z nimi rozmawiać w tej sprawie itp.? BArdzo proszę o pomoc.

    Pzodrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-14 12:20:20
    Temat: Re: ZUS zaleg ksł + %
    Od: "Roxy" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    q...@w...pl napisał(a):

> [...]
    tyle).
    > Jak z nimi rozmawiać w tej sprawie itp.? BArdzo proszę o pomoc.

    Witam,
    mam trochę doświadczenia...podobnie jak Ty,ale nie ze spółką
    cywilną...Mnie "utopiła" kancelaria doradztwa podatkowego...

    Odnośnie pytania - z tego, co wiem, w ZUS nie umarzają samych odsetek, tylko
    łącznie z zadłużeniem podstawowym. Ogólnie - nie chcą nikomu umarzać,jednak
    są odstępstwa od tej zasady.../ostatnio głośna sprawa prezesa z Tarnobrzegu/
    Na pocieszenie dodam, że 31 lipca 2003 roku minister gospodarki wydał
    rozporządzenie,w którym podaje, że ZUS MA MOŻLIWOŚĆ umorzenia zaległości,
    ale musisz spełnić kilka warunków - zła sytuacja rodzinna,choroba
    przewlekła, oraz to, że spłata zadłużenia spowoduje pogorszenie się bytu
    Twojej rodziny...
    Wiem, ze sądy w orzecznictwie biorą to pod uwagę...
    Jeśli chcesz polkikać,napisz do mnie na priv:r...@g...pl
    Jestem właśnie w trakcie zgłębiania spraw ZUS