  • 21. Data: 2016-05-12 14:23:03
    Temat: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-12 o 13:51, Liwiusz pisze:
    > Rzucając sobie z rękawa tymi 1%. Trochę zaniżasz poziom dyskusji. Potem
    > ktoś odniesie mylne wrażenie, że rzeczywiście sprzątanie nie pasuje do
    > dzieła.

    Wszyscy wiedzą że nie chodzi o nazwę czy czynność tylko o _charakter
    umowy_. Jak się chcesz na siłę kłócić to znajdź kogoś innego.

  • 22. Data: 2016-05-12 14:27:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-12 o 14:23, z pisze:

    > Wszyscy wiedzą że nie chodzi o nazwę czy czynność tylko o _charakter
    > umowy_. Jak się chcesz na siłę kłócić to znajdź kogoś innego.

    Nie kłócę się, tylko wytykam błędy, aby ktoś się nie sparzył.

    I nie chodzi o "charakter umowy", tylko właśnie o faktyczną *czynność*
    (bo to czynność właśnie decyduje, czy umowa została zastosowana
    prawidłowo). Więc znów pudło.

    Nie udawaj mądrzejszego niż jesteś.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-05-12 14:37:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-12 o 14:27, Liwiusz pisze:
    > Nie udawaj mądrzejszego niż jesteś.

    Jak Ci przyznam rację to dalej będzie bić pianę czy przestaniesz? :)

  • 24. Data: 2016-05-12 17:17:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-12 o 14:27, Liwiusz pisze:

    > I nie chodzi o "charakter umowy", tylko właśnie o faktyczną *czynność*
    > (bo to czynność właśnie decyduje, czy umowa została zastosowana
    > prawidłowo). Więc znów pudło.

    Jeśli ta czynność jest wykonywana ciągle, przez okres, jest powtarzalna
    a umowa o dzieło służy tylko uniknięciu składek to powinna być
    zamieniona na u mowę o pracę.
    Sama czynność nie wystarczy żeby stwierdzić czy umowa została
    zastosowana prawidłowo. Ważne jest otoczenie, charakter, warunki,
    kontekst... czy jak tam sobie to nazwiesz.

  • 25. Data: 2016-05-12 20:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tego w przykładzie tej pracy nie założyłeś.

    Oj Liwiuszu, czyzbys nie znał realiów?

  • 26. Data: 2016-05-12 20:04:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-12 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Oj Liwiuszu, czyzbys nie znał realiów?

    No właśnie, ktoś tu nie zna realiów. Pomijając może jakieś wyjątki typu
    woźna w szkole, to panie, które przychodzą gdzieś sprzątać, zazwyczaj
    gdzieś mają kierownictwo, bo pod nie nie podlegają. Mają po prostu
    wykonać swoje dzieło i za to mają płacone a dyrektor, to przed nimi wstaje.

    Już nie wspominając o tym, że rozmowa nie była o realiach, tylko
    sprzątanie było teoretycznym przykładem. I, jak widać, bardzo słabym,
    aby nie powiedzieć - błędnym.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-05-12 20:13:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No własnie, o prawa pracownika trzeba dbać:
    www.strategypage.com/htmw/htmurph/articles/20160510.
    aspx

    -----

  • 28. Data: 2016-05-13 13:58:03
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 20:04:17 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    >
    > Już nie wspominając o tym, że rozmowa nie była o realiach, tylko
    > sprzątanie było teoretycznym przykładem. I, jak widać, bardzo słabym,

    Sprawa o którą pytałem właśnie wokoło usług czystościowych się kręci od miesięcy. Zus
    wygrywa jak leci w imieniu pracowników.

  • 29. Data: 2016-05-13 20:21:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

> [...]

    Jeśli ta czynność jest wykonywana ciągle, przez okres, jest powtarzalna
    a umowa o dzieło służy tylko uniknięciu składek to powinna być
    ---
    Nie, emerytury powinny być finansowane podatków powszechnych, by "wszyscy
    równo płacili". Umowy o dzieło są prostym sposobem optymalizacji. Pracodawca
    może dzisiaj tak przeorganizować pracę by naprawdę mogła być wykonywana w
    formie umów o dzieło. Umowy takie mogą nie tylko ograniczać obciążenia na
    składki emerytalne ale także normalny podatek dochodowy przez zastosowanie
    50% kosztu uzyskania przychodu.

  • 30. Data: 2016-05-13 21:57:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-13 o 20:21, re pisze:
> [...]
    > nie tylko ograniczać obciążenia na składki emerytalne ale także normalny
    > podatek dochodowy przez zastosowanie 50% kosztu uzyskania przychodu.

    Napisałeś jak chciałbyś żeby było.

    Ja napisałem jakie jest obecne prawo. Jak tu napisano sądy tak właśnie
    zasądzają.

    Co nie znaczy że się z nim zgadzam bo jak wiadomo socjalistyczne państwo
    zostało nam narzucone i musimy sobie jakoś w nim radzić a do tego trzeba
    znać jego zasady. ;-)

    Tak. Takie są zasady. Umowy o dzieło nie można sobie stosować gdzie
    dusza zapragnie. Można złamać prawo i narazić się na sankcje.
    Tak drodzy pracodawcy. Do nauki :-)