  • 11. Data: 2003-06-18 18:30:42
    Temat: Re: ZUS-jak uciec
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    SPP wrote:

    >Słonik wrote:
    >:: Niestety 10 lat, przynajmniej tak mówią w ZUSIe według
    >:: mnie powinno po 5.
    >
    >Chyba 5. ZUS naciska(ł) jednak na Rząd aby zmienić ustawę i dla nich
    >było 10. Pewnie już testują na klientach.

    Art. 24 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    /.../
    4. Należności z tytułu składek ulegają przedawnieniu po upływie 10 lat,
    licząc od dnia, w którym stały się wymagalne, z zastrzeżeniem ust. 5-5d.
    5. Nie ulegają przedawnieniu należności z tytułu składek zabezpieczone
    hipoteką lub zastawem, jednakże po upływie terminu przedawnienia
    należności te mogą być egzekwowane tylko z przedmiotu hipoteki
    lub zastawu do wysokości zaległych składek i odsetek za zwłokę
    liczonych do dnia przedawnienia.
    5a.Bieg terminu przedawnienia nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega
    zawieszeniu od dnia zawarcia umowy, o której mowa w art. 29 ust. 1a,
    do dnia terminu płatności odroczonej należności z tytułu składek
    lub ostatniej raty.
    5b.Bieg terminu przedawnienia zostaje zawieszony od dnia wszczęcia
    do dnia zakończenia postępowania egzekucyjnego oraz postępowania przed
    sądem.
    5c.Bieg terminu przedawnienia przerywa ogłoszenie upadłości. Po przerwaniu
    bieg terminu przedawnienia rozpoczyna się na nowo od dnia następującego
    po dniu uprawomocnienia się postanowienia o ukończeniu postępowania
    upadłościowego lub jego umorzeniu.
    5d.Przedawnienie należności z tytułu składek wynikających z decyzji
    o odpowiedzialności osoby trzeciej lub następcy prawnego następuje
    po upływie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym decyzja
    została wydana.

    (art.29 wymieniony w ust. 5a mówi o możliwości rozłożenia składek
    na raty w formie umowy między płatnikiem a ZUS)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2003-06-18 18:47:09
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > Kasia :)
    > <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>

    I wszystko jasne......jednak w zusie nie kłamali............a na raty nie
    chcą rozkładać.Burdel co niemiara.
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2003-06-18 19:35:05
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Słonik wrote:

    >I wszystko jasne......jednak w zusie nie kłamali............a na raty nie
    >chcą rozkładać.Burdel co niemiara.

    Zgadzam się, choć pewnie zależy to od konkretnego oddziału ZUS,
    znam akurat przypadek gdzie zgodzili się rozłożyć spłatę.

    Liczenie na przedawnienie się długu nie jest IMHO zbyt łatwym wyjściem,
    bo nie dość, że okres przedawnienia wynosi 10 lat, to jeszcze

  • 14. Data: 2003-06-18 20:03:23
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > Zgadzam się, choć pewnie zależy to od konkretnego oddziału ZUS,
    > znam akurat przypadek gdzie zgodzili się rozłożyć spłatę.

    Pewnie mój się zgodził na 26 miesięcy bez zaświadczenia z US !!!
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-06-18 20:09:48
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > Pewnie mój się zgodził na 26 miesięcy bez zaświadczenia z US !!!

    Sorki 36 miesięcy a podanie było o 48.

  • 16. Data: 2003-06-18 20:11:57
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003 16:36:39 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    > Trzy lata temu bez ich reakcji?
    > To już się chyba przedawniło.

    a nie 10 ???

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018

  • 17. Data: 2003-06-19 16:53:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Arek wrote:
    > Na przyszłość radzę najpierw pomyśleć zamiast pisać bezmyślne
    bzdury.

    Widac bardzo myslisz, skoro potrafisz tylko pogardlowac bez podparcia
    sie JAKIMIKOLWIEK wyliczeniami.
    Jednym slowem - nie wierze ci. I co mi zrobisz?
    Co do pierwszej twojej "teoryi" - prywatyzacja byla - i troche kasy do
    systemu wpadlo - tpo gdzie ta kasa?
    Sprzedawane ciagle obligacje? To przeciez na ZUS chyba nie ma duzego
    wplywu?
    Co do wszystkich mndurowych - znaczy sie milicjanci wszyscy jak tam sa
    sa be, to samo wszyscy zolnierze?
    Chyba upal ci sie dal we znaki....

    P.S. Jak chcesz to poczytaj. Ja w odrozneiniu od ciebie jakies cyferki
    podaje, a nie teorie spod dywanu...
    http://polityka.onet.pl/162,1082749,1,RA,artykul.htm
    http://www.wprost.pl/ar/?O=44682

  • 18. Data: 2003-06-20 08:28:29
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Arek wrote:
    > po drugie płacimy tzw. utrwalaczom komunizmu
    > czyli wszystkim mundurowym HORRENDALNE emerytury choć do systemu
    > nie wnieśli oni ani grosza.

    nie płaci ich ZUS.

    KG

  • 19. Data: 2003-06-20 10:15:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie lubisz komunistów - Twoje prawo. Ale nie pisz bzdur proszę.

    Zauważ, że po wyzwoleniu Polski w 1945 roku mieliśmy wiele osób, którym
    należało wypłacać świadczenia emerytalne i rentowe. Tyle, że wpłacane
    wcześniej przez nich pieniądze przepadły w związku z działaniami wojennymi.
    Śmiem twierdzić, że komuniści ich nie ukradli, tylko hitlerowcy, ale być
    może jestem w błędzie. Z tego co wiem, to skarb III Rzeszy na końcu ukradli
    / zabezpieczyli Amerykanie i wychodzi na to, że ZUS ma kłopoty przez naszego
    nowego Wielkiego Brata. Ale na poważnie, to pewnie nie uda nam się znaleźć
    tych pieniędzy. Zresztą to bez znaczenia. No to w 1945 roku system
    skonstruowano w ten sposób, że ze składek aktualnie pracujących pokrywano
    zobowiązania w stosunku do rencistów i emerytów. Może mądrze, może głupio -
    nie mnie to rozsądzać. Ale system ten "wałkował" zobowiązania startowe przez
    kilkadziesiąt lat.

    W latach 90-tych doszło do władzy kilku wyzwolicieli i w imię wyzwolenia
    Polaków spod panowania Polaków stworzyli system, gdzie nasze pieniążki ze
    składek idą do jakiś firm zarządzanych przez konsorcja zagraniczne.
    Osobiście nie jestem przekonany, czy to lepsze rozwiązanie. Nie potrafię
    zrozumieć, dlaczego kilkanaście zagranicznych firm miałoby lepiej tym
    zarządzać, niż jedna Polska, ale nie mnie to rozsądzać i nie to jest
    najważniejsze. Wydaje mi się, że prościej było te pieniądze inwestować w
    obligacje Skarbu Państwa. Najważniejsze jest to, że powstała dziura
    finansowa. No bo teraz pieniądze pracujących aktualnie trafiają do funduszy,
    a ZUS musi wypłacać zobowiązania tym, których pieniądze poszły na
    poprzednich emerytów.

    Tak więc dziura w budżecie w ZUS wynika pośrednio ze skutków II Wojny
    Światowej - przynajmniej moim zdaniem - a nie z tego, że komuniści cokolwiek
    komukolwiek ukradli. Zresztą komuniści, jeśli nawet cokolwiek kradli, to
    rzadko kiedy brali to dla siebie. Jak ukradli fabrykę, to ją upaństwowili.
    Dopiero jak przyszło wyzwolenie, to z reguły się znajdowało kilku
    wyzwolicieli, którzy pod sztandarem prywatyzacji odkupywali to za grosze.
    Ale to temat na grupę polityka.pl, więc nie będę drążył.

    Po za tym, to co prawda masz rację, że mundurowi nie wnieśli ani złotówki do
    systemu ubezpieczeniowego ZUS, ale zapominasz o dwóch innych rzeczach. Po
    pierwsze mundurowi nie otrzymują z ZUS-u emerytur, tylko z resortu w którym
    pracowali (MON, MSWiA) gdzie zresztą są odprowadzane ich składki. A
    dokładniej, to w tych resortach stosowana jest taka sama zasada, jak w ZUS,
    czyli że pieniądze idą na obecnych emerytów, a teraz zatrudnionym
    funkcjonariuszom świadczenia będzie się wypłacać z przyszłych budżetów. Po
    drugie, to do systemu ubezpieczeń społecznych, to prawie grosza nie wnieśli
    rolnicy, a otrzymują świadczenia. Obecnie z KRUS, ale całkiem nie dawno było
    to z ZUS i wyodrębniono, by było wiadomo, ile do tego dopłacamy.