  • 51. Data: 2018-09-11 13:20:54
    Temat: Re: ZUS
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-09-09, Danusia <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Nie wiem czy wiesz że wszyscy członkowie zarządów i rad nadzorych z
    > początków OFE (polacy) są na liście osób których majątek jest większy od 1
    > mln złotych.

    Nie wiem czy wiesz, ale ludzie zaglądający innym do portfela robią to dlatego
    że muszą manipulować i wzbudzać zawiść z braku innych i merytorycznych
    argumentów.

    Istotne jest, czy pomnaża Twoje pieniądze lepiej niż robiłby to inny podmiot (tu
    ZUS).
    A jak wiemy OFE mimo wszystko robi to lepiej, bo ZUS pieniędzy nie inwestuje
    i nie pomnaża w żaden sposób i wszelkie podwyżki/waloryzacje są ustawowe i płacą
    za to obywatele (w podatkach).

    A 1 mln zł "majątku" to ma rodzina z 2 samochodami i wyposażonym ~3 pokojowym
    mieszkaniem w Warszawie (często na kredyt).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 52. Data: 2018-09-11 13:30:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 13:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup
    com...

    > No wiesz, to urok wspolnej kieszeni budzetowej - nie wiadomo kto komu
    > placi.
    >
    > Pracujacy wplacaja do ZUS skladki, czesc z nich ma isc na OFE, reszta na
    > utrzymanie obecnych emerytow.
    > Na emerytury nie starcza, wiec panstwo doplaca do ZUS ... no i kto tu
    > komu doplaca ?
    > Bo moze pracujacy utrzymuja emerytow, tak jak maja przypisane, a panstwo
    > oplaca im skladke w OFE.

    Państwo nie ma swoich pieniędzy, tylko to co nam pracującym zabierze,
    więc to jest jakby niemożliwe logicznie.

    > Tusk jest za, bo jak panstwu zabraknie, to zabierze te skladki i powie
    > ze skoro wplacało, to moze teraz wyplacic :-)

    To inna sprawa, a TK zrobił z logiki kobietę lekkich obyczajów.

    > A dlaczego przekazaly ?
    > Czyzby juz kapital osob, ktore osiagnely wiek emerytalny ?

    Bo państwo zadziałało niezgodnie z normami i nie szanuje prywatnej własności

    > P.S. jak to jest z dziedziczeniem tego kapitalu - mam tych 65 lat, ide
    > na emeryture ... ostatnio jak pamietam, czyli strasznie dawno temu, to
    > nie bylo wiadomo co wtedy z pieniedzmi sie dzieje, ale powiedzmy ze
    > przekazuja do ZUS, ten wyplaca emeryture ... a ja po roku umieram.

    Rozróżnijmy 2 rzeczy
    1) to jest składanie kapitału na emeryturę i to jest dziedziczone
    2) ubezpieczenie od długości życia wraz z wypłatą renty jako emerytura

    Jeśli chcemy mieć dużą emeryturę, to ta 2 część nie powinna być już
    dziedziczona. I nie jest, był pomysł (i chyba nawet wszedł w życie), że
    ma być 2 letni okres karencji, gdy chroniony jest kapitał. Tyle, że to
    też kosztuje, więc takie coś obniża ew emeryturę. Oczywiście jeśli
    zastosujemy niepolityczne sposoby ustalania wysokości emerytury.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 53. Data: 2018-09-11 13:33:54
    Od: n...@o...pl

    <j...@p...onet.pl>

    > A dlaczego przekazaly ?
    > Czyzby juz kapital osob, ktore osiagnely wiek emerytalny ?

    Suwak.

  • 54. Data: 2018-09-11 14:02:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl>

    >Suwak.

    Aaa, czyli okradania ciag dalszy ... ale to jeszcze pomysl Tuska.
    Ale po zabraniu obligacji to i tak juz tylko drobne ...

    J.

  • 55. Data: 2018-09-11 14:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Państwo nie ma swoich pieniędzy, tylko to co nam pracującym zabierze,
    >więc to jest jakby niemożliwe logicznie.

    Ale jak juz zabierze, to ma :-)

> [...]

    >Jeśli chcemy mieć dużą emeryturę, to ta 2 część nie powinna być już
    >dziedziczona. I nie jest, był pomysł (i chyba nawet wszedł w życie),

    ale tak troche glupio, tu zostawiasz spadku setki tysiecy, miesiac
    pozniej juz nic.
    Jakies tam stopniowe wycofywanie przydaloby sie ... bo oczywiscie - tu
    panstwo ponosi ryzyko, ze emeryt zechce jeszcze dlugo pozyc ...

    >ma być 2 letni okres karencji, gdy chroniony jest kapitał. Tyle, że
    >to też kosztuje, więc takie coś obniża ew emeryturę. Oczywiście jeśli
    >zastosujemy niepolityczne sposoby ustalania wysokości emerytury.

    Az tak duzo umiera w te dwa lata, czy to znikomy procent ?

    J.

  • 56. Data: 2018-09-11 15:16:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 14:07, J.F. pisze:

    > ale tak troche glupio, tu zostawiasz spadku setki tysiecy, miesiac
    > pozniej juz nic.

    głupio albo i nie, jak kupisz samochód za wszystkie swoje oszczędności i
    będziesz miał w nim wypadek, że pojazd już do niczego nie będzie sie
    nadawał, a sam zginiesz, to spadkobiercy tez nic nie dostaną

    > Jakies tam stopniowe wycofywanie przydaloby sie ... bo oczywiscie - tu
    > panstwo ponosi ryzyko, ze emeryt zechce jeszcze dlugo pozyc ...

    Państwo albo instytucja ubezpieczająca, jeśli chcielibysmy, aby sie to
    bilansowało, a nie liczyć na szczęście, że będzie emeryt wspierał
    rządzących czynem i umierał przed terminem, to tak należałoby to liczyć
    i traktować.

    > Az tak duzo umiera w te dwa lata, czy to znikomy procent ?

    ciężko mi powiedzieć, nie interesowałem się tym (bo osobiście wolałbym
    mieć wyższą emeryturę bez tej karencji), z obserwacji w bliskiej
    rodzinie z osób, które przeszły w ostatnich 10 latach na emeryturę (10
    osób) 4 zmarły w ciągu pierwszych 2 lat, jedna po 4 latach, 5 osób
    jeszcze żyje (z czego jedna jeszcze nie jest na emeryturze ponad 2 lat),
    no ale to statystyka bardzo lokalna, więc nie miarodajna, może służyć do
    postawienia tezy do sprawdzenia, ale nie nadaje się na dowód.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 57. Data: 2018-09-11 16:48:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    P.S. A w sumie, to czemu i tego nie zabrac, wszak to nie sa "pieniadze
    obywatela" :-)

> [...]

    >oszczędności i będziesz miał w nim wypadek, że pojazd już do niczego
    >nie będzie sie nadawał, a sam zginiesz, to spadkobiercy tez nic nie

    Raczej nie zamierzam kupowac tak drogiego samochodu, ale gdyby mi na
    tym zalezalo - od tego sa ubezpieczenia ...

> [...]
    >to bilansowało, a nie liczyć na szczęście, że będzie emeryt wspierał
    >rządzących czynem i umierał przed terminem, to tak należałoby to

    To nie ma sensu, podobnie jak OFE czy AC dla radiowozow - instytucja
    ma zarobic.
    I juz ona dobrze wyliczy, zeby zabrac wiecej niz odda.

    Ale jakis taki stopniowy spadek kapitalu gwarantowanego to by mi sie
    podobal.

    >ciężko mi powiedzieć, nie interesowałem się tym (bo osobiście
    >wolałbym mieć wyższą emeryturę bez tej karencji),

    Jesli umiera niewielu, to nie bedzie duzo wieksza :-)
    A wydaje mi sie, ze obecnie medycyna na tyle dobrze stoi, zeby tacy 66
    latkowie nie umierali.

    No ale faktycznie to w sumie to kwestia żony/meza - oszczedzac, zeby
    dzieci dostaly jakis palcem na wodzie pisany zapis - rzeczywiscie nie
    ma sensu.
    Lepiej wybrac z Zus od razu :-)

    A kwestii malzonka/i to nie uregulowali osobno ?

> [...]
    > jest na emeryturze ponad 2 lat), no ale to statystyka bardzo
    > lokalna, więc nie miarodajna, może służyć do

    Mozna skorzystac z wyszukiwarki cmentarnej
    http://iwroclaw.pl/memento/app/list?p=1&s=20

    Np wprowadzam date zgonu 1.01.2018, i interesuja mnie osoby urodzone w
    1951 lub 1952.
    Niestety mozna tylko po jednym dniu szukac.
    W tym dniu nie bylo, ale 2.01 byly 3 takie.
    3-go znow nic, 4.01 jedna, 5-go znow nic, 6-go 1, 7-go tez jedna.

    W sumie 6 osob na ok 100 ... az tak mało to to nie jest,
    1500zl czy 1600 zl - jest roznica :-)

    J.

  • 58. Data: 2018-09-12 08:45:56
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-11 o 11:38, Danusia pisze:
    > Drogi chłopcze ocena ile kto ma wiedzy w danym temacie to sprawa grupy
    > dykusyjnej. Iformuję Cię że w tematach dotyczących emerytur i rent
    > zabieram głos na tej grupie od 19 lat. Przypuszczam, że wtedy jeszcze
    > Cie nie było na tym świecie.

    Rzeczywiście, to bardzo merytoryczny argument.
    Są prawnicy, którzy prawem zajmują się kilkadziesiąt lat, ale łamania
    Konstytucji nie widzą. Albo uważają, że kopanie po nerach, to wyrażanie
    niezadowolenia.
    Staż na grupie, to bardzo słaba ocena twojej wiedzy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 59. Data: 2018-09-12 09:40:45
    Od: n...@o...pl

    w <pnaamv$fap$1@node2.news.atman.pl>, "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Dokładnie odwrotnie, wpłaty do OFE pokrywane są w 100% z budżetu. Osoby
    > pracujące wpłacają składki na ZUS do FUS. Teoretycznie część tych składek
    > jest zabierana ZUSowi na wpłaty do OFE, ale zgodnie z ustawą budżet państwa
    > zabrane środki musi uzupełnić z budżetu. Oznacza to jednoznacznie że budżet
    > państwa pośrednio w 100% finansuje OFE.

    Bzdury.
    Składki pracujących trafiają do ZUS, a ich malutka część jest przekazywana do
    OFE.
    Przy wypłatach (oraz suwaku) ta sama część (pomnożona - hehe :) ) wraca do ZUS
    i jest przekazywana z powrotem do pracujących (a dokładnie - już emerytów).
    Kwota jest w sumie mało znacząca i nie ma większego wpływu na całość bilansu,
    no ale skoro piszesz bzdury to tylko prostuję.

    System OFE jest przeźroczysty dla budżetu - co wpływa, to wypływa (z
    przesunięciem czasowym - aby być dokładnym). Gdyby ZUS kiedyś nie przekazywał
    kasy do OFE, to teraz musiałby więcej wypłacać, więc bilans i tak wyszedłby na
    0. OFE to taka dodatkowa skarbonka. (Nie sądzę, abyś to pojęła, piszę raczej
    dla innych.)

    W tym roku OFE przekazują więcej do ZUS niż otrzymują (o 3 mld więcej), więc
    twoja pisanina ma się nijak do faktów. (Ponownie przypominam, że przy tych
    kwotach to raczej drobne).

    Wróć kiedy zaczniesz myśleć logicznie, na razie to wypisujesz same bzdury nie
    mające poparcia w liczbach.

    > Dowód: wystarczy całkowicie zlikwidować OFE, a żadne śroki nie będą do nich
    > przekazywane, nie będzie też dopłat z budżetu do FUS i ZUS. Było to już
    > wiele razy obliczane, przeliczane, ale całkowita likwidacja OFE to decyzja
    > polityczna, przyznanie sie do błędu jakim było utworzenie OFE bez
    > wprowadzenia dodatkowych składek na te fundusze.

    Pokaż mi te obliczenia.

    Nie, nie pokażesz (i nie pokazujesz) żadnych obliczeń ani liczb, tylko
    powtarzasz jak katarynka te swoje bzdety.

    Liczby masz podane na tacy.

    > Czy naprawdę jesteś taki niedoinformowany, a jednocześnie naiwny? Informuję
    > że ostatnia zamiana ustawy wprowadziła zasadę że emerytury z OFE będą
    > wypłacane przez ZUS. OFE mają obowiązek przekazywania tych środków na konto
    > ZUS na 5 lat przed rozpoczęciem wypłaty, a nie dopłacać do ZUS jak bredzisz.

    Tak, pisałem -- OFE przekazują więcej do ZUS niż otrzymują. A mimo to ZUS dalej
    nie bilansuje się.

    > Drogi chłopcze ocena ile kto ma wiedzy w danym temacie to sprawa grupy
    > dykusyjnej.

    Byłem, nie martw się.
    Akurat to raczej nie grupa ocenia kto ile ma wiedzy, choć jak widzisz inni też
    delikatnie dają ci do zrozumienia, że bredzisz.

    > Iformuję Cię że w tematach dotyczących emerytur i rent zabieram
    > głos na tej grupie od 19 lat. Przypuszczam, że wtedy jeszcze Cie nie było na
    > tym świecie.

    Zamiast "zabierania głosu" radzę się najpierw douczyć, zapoznać z bilansem i
    przepływami. Byłabyś 19 lat z wiedzą do przodu, a tak dalej jesteś w lesie i
    tylko trajkoczesz.

  • 60. Data: 2018-09-12 09:43:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 11:51, Danusia pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:pn5f5k$u3p$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie dokładnie tak. Składki emerytalne płacone przez Ciebie to w dużej
    > większości składki na ZUS i w małej części na OFE. Składki na OFE są
    > wymuszane poprzez sztuczne zmiejszenie składek na ZUS, w efekcie musi
    > nastąpić dopłata z budżetu do ZUS.

    znowu bzdury. Składki na zus pomniejszone o składkę na OFE powodują, że
    w przyszłości dostane mniej z ZUS-u. Więc proszę nie mieszaj systemów
    walutowych.

    > Można by nie robić takich sztuczek, tylko bezpośrednio finansować OFE z
    > budżetu, ale to niezgodne z Konstytucją.

    Kolejna bzdura. OFE to filar, który miał dawać dywersyfikację
    oszczędności emerytalnych. Oszczędności, które sa odprowadzane od pensji
    pracownika. Więc sam to finansuje pracownik. Dodatkowo, pozwoliłoby to
    (gdyby rozsądnie tym zarządzać) w przyszłości zobowiązania ZUS-u
    zmniejszyć do takich, że spokojnie można by w przyszłości wybrać lepszy
    system zabezpieczeń społecznych bez konieczności eutanazji osób na
    emeryturze. No ale to trzeba patrzeć troszkę dalej niż tylko do
    najbliższych wyborów...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl