  • 1. Data: 2007-02-11 19:54:39
    Temat: ZUS - absolwenci zwolnieni?
    Od: Krzysztof Trybowski <t...@g...pl.invalidd>

    Hej,
    znalazłem taką oto informację, ale nie wiem na ile to jest aktualne.

> [...]
    > opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne przez okres 12 miesięcy od
    > dnia podjęcia tej działalności. Taki wniosek o zwolnienie z obowiązku
    > opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne należy złożyć w Zakładzie
    > Ubezpieczeń Społecznych. Jeżeli jednak stwierdzi, że chce płacić te
    > składki mimo przyznanej ulgi to to również powinien zgłosić w ZUS.
    > Zwolnienie ustanie wówczas od dnia wskazanego przez absolwenta. W
    > okresie zwolnienia z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenie
    > emerytalne absolwent jest zwolniony także z obowiązku przystąpienia do

    Aktualne? Gdzie więcej informacji?
    Niestety strona 1praca.gov.pl komuś widać przeszkadzała...

  • 2. Data: 2007-02-11 19:58:46
    Temat: Re: ZUS - absolwenci zwolnieni?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Trybowski" <t...@g...pl.invalidd> napisał w
    wiadomości news:1m583ddfbcbl5.dlg@trybik.mamut.zax.pl...

    > Aktualne? Gdzie więcej informacji?
    > Niestety strona 1praca.gov.pl komuś widać przeszkadzała...

    Nieaktua;lne - ale teraz jest promocja dla wszystkich - 250 zl (a
    praktycznie 100 zl/m-c)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-02-11 20:04:36
    Od: Krzysztof Trybowski <t...@g...pl.invalidd>

    On Sun, 11 Feb 2007 20:58:46 +0100, SDD wrote:

    > Nieaktualne - ale teraz jest promocja dla wszystkich - 250 zl (a
    > praktycznie 100 zl/m-c)

    Skąd ta rozbieżność 250 vs 100?

  • 4. Data: 2007-02-11 20:09:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Trybowski" <t...@g...pl.invalidd> napisał w
    wiadomości news:gqxrxtyxhcli$.dlg@trybik.mamut.zax.pl...

    > Skąd ta rozbieżność 250 vs 100?

    Faktycznie placisz 250 - ale z tych 250 ok 150 to czesc ubezpieczenia
    zdrowotnego, ktora odliczasz od podatku - czyli, jesli miasz jakies
    przychody, to placisz o te 150 zl nizszy podatek. A jesli nei masz
    przychodu, ale np pracujesz i masz dochody z pracy, to sobie mozesz odliczyc
    w rocznym rozliczeniu od podatku , ktory tam placisz. Tak wiec suma sumarum
    ekektywnie na ZUS lozysz jakby tylko te 100 zl

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-02-11 20:59:18
    Od: Krzysztof Trybowski <t...@g...pl.invalidd>

    On Sun, 11 Feb 2007 21:09:00 +0100, SDD wrote:

> [...]
    > w rocznym rozliczeniu od podatku , ktory tam placisz. Tak wiec suma sumarum
    > ekektywnie na ZUS lozysz jakby tylko te 100 zl

    A gdzie znajdę dokładne zapisy co do tego obniżonego ZUS? W sieci pełno
    odnośników do 1praca.gov.pl, a ten serwis nie działa (nawet na innych
    stronach rządowych są jego reklamy). Mam wrażenie, że dzisiaj nie lubię się
    z góglem, bo znajduję setki forów internetowych, na których komuś coś tam
    sie wydaje itd. A ja potrzebuję rzetelnych informacji z podaniem jakiegoś
    źródła :). Dzięęęęęki!

  • 6. Data: 2007-02-11 23:51:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:eqnt51$lho$1@news.onet.pl...

    > Faktycznie placisz 250 - ale z tych 250 ok 150 to czesc
    > ubezpieczenia

    Jesli juz, to ponad 270,00 a w skrajnym przypadku nawet ponad 280
    (razem z chorobowym). Wiec nie demonizuj z tym 250.

    marekz

  • 7. Data: 2007-02-12 00:09:25
    Od: Krzysztof Trybowski <t...@g...pl.invalidd>

    On Mon, 12 Feb 2007 00:51:29 +0100, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w
    > wiadomości news:eqnt51$lho$1@news.onet.pl...

    > Jesli juz, to ponad 270,00 a w skrajnym przypadku nawet ponad 280
    > (razem z chorobowym). Wiec nie demonizuj z tym 250.

    A mi wyszło 293,77 zł. Czy mogę nie płacić chorobowego i kiedy?

  • 8. Data: 2007-02-12 10:56:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    napisał w wiadomości news:11lmy8yys3osd.dlg@trybik.mamut.zax.pl...

    > A mi wyszło 293,77 zł. Czy mogę nie płacić chorobowego i kiedy?

    Zawsze. Chorobowe nie jest obowiązkowe dla d-g. A suma wyszła Ci
    za duża. Bez chorobowego 273,72 wychodzi za styczeń.

    marekz

  • 9. Data: 2007-02-12 15:37:58
    Temat: Re: ZUS
    Od: Krzysztof Trybowski <t...@g...pl.invalidd>

    On Mon, 12 Feb 2007 11:56:22 +0100, MarekZ wrote:

    > Zawsze. Chorobowe nie jest obowiązkowe dla d-g. A suma wyszła Ci
    > za duża. Bez chorobowego 273,72 wychodzi za styczeń.

    Hmmmm, opieram sie na tym co znajdę w sieci. A więc (bez chorobowego):

    280,80 zł - 30% minimalnego wynagrodzenia za pracę
    1 478,80 zł - 60% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego
    kwartału
    2 116,88 zł - 75% przeciętnego wynagrodzenia w przedsiębiorstwach, razem z
    wypłatami z zysku, za poprzedni kwartał

    emerytalne (19,52% z 280,80) = 54,81 zł
    rentowe (13% z 280,80) = 36,50 zł
    wypadkowe (1,80% z 280,80) = 5,05 zł

> [...]