  • 11. Data: 2006-11-20 15:40:12
    Temat: Re: ZUS
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Hmm... Moim zdaniem (ale nie jestem księgowym) jeśli nie przysługuje Ci
    > renta z tytułu niezdolności do pracy to musisz opłacać składki, w tym
    > m.in. zdrowotną z prowadzonej działalności.I wtedy przysługuje Ci
    > ubezpieczenie zdrowotne.
    > Pozdrawiam

    Wszystko się zgadza, tylko powinienem od 4 lat dostawać rentę inwalidzką.
    Dlaczego jestem zmuszany do pracy, płacenia składek itd.

    pzdr mk

  • 12. Data: 2006-11-20 16:03:34
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):
    > Wszystko się zgadza, tylko powinienem od 4 lat dostawać rentę inwalidzką.
    > Dlaczego jestem zmuszany do pracy, płacenia składek itd.

    To w końcu spełniałeś wymagania do tego aby przyznana Ci była renta
    inwalidzka czy nie? Jeszcze raz odpowiedz dokładnie na moje pytania:
    Art.58 ust.1 pkt 5 i ust. 2 ustawy o emeryturach i rentach stanowi,że
    osoba, która ukończyła 30 lat powinna posiadać 5 letni okres składkowy i
    nieskładkowy w ostatnich 10 latach.
    1.Co robiłeś w latach 1992-2002? Pracowałeś a może byłeś na jakimś zasiłku?
    2.Kiedy dokładnie (data) komisja/lekarz orzecznik uznał twoją
    niezdolność do pracy? Orzeczona była całkowita czy częściowa niezdolność
    do pracy?
    3.W 2002r. składałeś wniosek o przyznanie renty na druku ZUS Rp-1 czy
    tylko dowiadywałeś się "na gębę"?
    4.Jeśli odpowiedź na pierwszą część pytania 3 brzmi "TAK" to czy ZUS
    podał jakąś podstawę prawną odmowy przyznania renty czy napisał tylko
    coś w rodzaju "nie przyznaję na podstawie ustawy o emeryturach i rentach"?

  • 13. Data: 2006-11-20 17:52:52
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > To w końcu spełniałeś wymagania do tego aby przyznana Ci była renta
    > inwalidzka czy nie?

    Komisja ZUS określiła całkowitą niezdolność do pracy na okres 3 lat.

> [...]
    > Art.58 ust.1 pkt 5 i ust. 2 ustawy o emeryturach i rentach stanowi,że
    > osoba, która ukończyła 30 lat powinna posiadać 5 letni okres składkowy i

    Spełniłem z tym, że poinformowali mnie o braku 2-ch miesięcy do tego
    okresu - (dowiedziałem się niedawno, że miałem nie zapłacone składki )

> [...]
    > jakąś podstawę prawną odmowy przyznania renty czy napisał tylko coś w
    > rodzaju "nie przyznaję na podstawie ustawy o emeryturach i rentach"?

    Wniosek składałem na druku Rp-1.
    Napisali o 2 miesiącach brakujących mi do uprawnień i tym samym odmówili
    wypłaty renty.

    Przepracowałem w tym j....ym kraju 27 lat i tyle mam udokumentowane.
    Pisałem też o tym, że jak rozchorowałem się to odmówiono mi leku
    kosztującego w tamtym czasie 9000zł, zostalem zmuszony do kupowania za swoje
    pieniądze przez rok, dlatego przestałem płacić składki.
    obecnie lek kosztuje 13 000zł tyle, że refundują.

    pzdr mk

  • 14. Data: 2006-11-20 22:09:23
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

    > Komisja ZUS określiła całkowitą niezdolność do pracy na okres 3 lat.

    A po tych trzech latach miałeś komisję> I co orzekła?

    > Jeszcze raz odpowiedz dokładnie na moje pytania:

    Nie wiem dlaczego ale nie odpowiedziałeś na pytanie nr 1 a ono jest
    kluczowe.

    > Spełniłem z tym, że poinformowali mnie o braku 2-ch miesięcy do tego
    > okresu - (dowiedziałem się niedawno, że miałem nie zapłacone składki )

    Czyli na pierwszy rzut oka nie spełniłeś (chociaż dokładnie nie można
    odpowiedzieć nie znając odpowiedzi na pytanie nr 1).

    > Wniosek składałem na druku Rp-1.
    > Napisali o 2 miesiącach brakujących mi do uprawnień i tym samym odmówili
    > wypłaty renty.

    Nie mogli inaczej,bo muszą działać w granicach ustawy czyli w Twoim
    wypadku był to art.58 ust.1 pkt i ust.2 ustawy o emeryturach i rentach z
    FUS.

  • 15. Data: 2006-11-20 22:22:30
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > A po tych trzech latach miałeś komisję> I co orzekła?

    To samo z tym, że dożywotnio.

    1.Co robiłeś w latach 1992-2002?

    Prowadziłem działalność gospodarczą.

    > Nie wiem dlaczego ale nie odpowiedziałeś na pytanie nr 1 a ono jest
    > kluczowe.

    J.w

    pzdr mk

    p.s. Jesteś prawnikiem, znasz się na przepisach ZUS? - sądze, że tak, jeśli
    możesz mi pomóc to może na priv?
    moglbym wtedy poszukać wszystkich doc. i podesłać Ci:)

  • 16. Data: 2006-11-20 22:44:47
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):
    > p.s. Jesteś prawnikiem, znasz się na przepisach ZUS? - sądze, że tak, jeśli
    > możesz mi pomóc to może na priv?
    > moglbym wtedy poszukać wszystkich doc. i podesłać Ci:)

    Poszło na priv.