  • 1. Data: 2007-11-19 15:38:01
    Temat: ZAIKS ponad prawem: Atak na licencje CC ze strony ZAIKSu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    http://prawo.vagla.pl/node/7576

    ,,Chodzi o wykorzystanie muzyki, której twórcy udostępnili ją na licencji
    Creative Commons, dopuszczającej również komercyjne wykorzystanie (czyli CC
    bez atrybutu NC). Wedle dostępnych informacji - kontrolerzy ZAiKS
    informowali osoby wykorzystujące taką muzykę, że uzyskanie licencji CC nie
    zwalnia korzystającego z uiszczenia opłaty w ZAiKS. Dlaczego? "Muzycy mogą
    kiedyś zdecydować się chronić swoje prawa w "normalny sposób"".''

    Nasz kraj coraz bardziej przypomina Amerykę. Po podobny ataku SFP na
    filmowców (patrz: http://prawo.vagla.pl/node/7454), teraz ZAIKS wyciąga
    ręce po cudze. Już nie tylko literalna interpretacja art.23 proponowana
    przez Marcina Debowskiego wisi nad nami. Już teraz nawet NADinterpretacja
    art. 43.1.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 2. Data: 2007-11-19 18:27:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 19 Nov 2007 16:38:01 +0100, Tristan napisał(a):

    > Już nie tylko literalna interpretacja art.23 proponowana
    > przez Marcina Debowskiego wisi nad nami.

    A co to za "literalna interpretacja"? Chodzi o to, że "pojedynczy
    egzemplarz" to po prostu egzemplarz szt. 1? No to ja też tak myślę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-11-19 19:00:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Inspektora ZAIKS wezwał bym do okazania upoważnienia autora, a po odmowie
    wysłał na drzewo. ZAiKS musi mieć delegacje od właściciela praw autorskich.

  • 4. Data: 2007-11-19 20:25:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 19 listopad 2007 19:27
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fhskhn$3hm$1@inews.gazeta.pl>):

    > A co to za "literalna interpretacja"? Chodzi o to, że "pojedynczy
    > egzemplarz" to po prostu egzemplarz szt. 1? No to ja też tak myślę.

    Nie, chodzi o proponowaną przez Marcina interpretację oznaczającą, że nie
    wolno powielać ani nagrywać muzyki/filmów.
    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-11-19 20:31:06
    Od: " ioo" <i...@W...gazeta.pl>

    > Inspektora ZAIKS wezwał bym do okazania upoważnienia autora, a po odmowie
    > wysłał na drzewo. ZAiKS musi mieć delegacje od właściciela praw autorskich.

    mhmm.. a jak w takim razie rozumiec domniemanie z art. 105?

    --
    pozdro,
    ioo.

  • 6. Data: 2007-11-19 21:24:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " ioo" <i...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > mhmm.. a jak w takim razie rozumiec domniemanie z art. 105?

    To tylko domniemanie. Jak najbardziej do obalenia na podstawie regulaminu
    serwisu - moim zdaniem.

  • 7. Data: 2007-11-19 21:57:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.11.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie, chodzi o proponowaną przez Marcina interpretację oznaczającą, że nie
    > wolno powielać ani nagrywać muzyki/filmów.

    Na to samo wyjdzie, bo jeśli zrobisz kopię to juz nie masz szt. 1.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-11-20 18:47:49
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    [ciap]

    > Na to samo wyjdzie, bo jeśli zrobisz kopię to juz nie masz szt. 1.

    Masz kopię egzemplarza.