  • 31. Data: 2009-02-23 07:18:53
    Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 20 Feb 2009 22:20:30 +0000 (UTC), TomN <s...@i...dyndns.org>
    wrote:

    >Dzis juz był wątek o fotoradarach i noweli ustawy PORD...
    >A w uzasadnieniu takie piękne zdanie stoi: "W 2007 r. tylko prędkość
    >była główną przyczyną blisko 12 tysięcy wypadków drogowych [...] w
    >których zginęło 1.749 osób"

    jest taka stara prawda mówiąca o tym, że wynik badań jest uzależniony
    od tego, kto je zleca (i za nie płaci), a skoro z radarów jest taka
    kasa, to nie ma problemu zrobić badania, z których będzie wynikało, że
    im więcej radarów, tym bezpieczniej

  • 32. Data: 2009-02-23 07:21:17
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 20 Feb 2009 22:22:59 +0100, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >Pytanie do teoretyków pl.soc.prawo - czy zaciąganie wielkiego
    >wora na foto może mieć "konsekwencje" karno-wykroczeniowe ????

    jak będę posłem to będę robił takie akcje

  • 33. Data: 2009-02-23 11:40:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 00:44:34 +0100, MM napisał(a):

    > 3. Ponownie próbujesz bez dowodzenia (i w dodatku [..]
    ^^^^^^^^^^
    Dlaczego zrobiłeś z niego generała, tudzież główno dowodzącego? :)
    "Bez dowiedzenia", "próbujesz dowieść" .... :)

  • 34. Data: 2009-02-23 11:44:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > ^^^^^^^^^^
    > Dlaczego zrobiłeś z niego generała, tudzież główno dowodzącego? :)
    > "Bez dowiedzenia", "próbujesz dowieść" .... :)

    "dowiedzenia" to tryb dokonany od "dowodzenia".

  • 35. Data: 2009-02-23 13:14:10
    Od: MM <n...@i...pl>

    Herald pisze:
    > Dlaczego zrobiłeś z niego generała, tudzież główno dowodzącego? :)
    > "Bez dowiedzenia", "próbujesz dowieść" .... :)

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=dowodzenie :
    dowodzenie <<rozumowanie uzasadniające dane twierdzenie przez
    wnioskowanie na podstawie twierdzeń już dowiedzionych>>

    To główne znaczenie słowa "dowodzenie".

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 36. Data: 2009-02-23 19:22:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "futszaK" <f...@g...com> wrote
    >nie stawiać 70tek i 50tek "na wszelki wypadek", zapewniam że
    przestrzegalność wzrośnie

    To też. Popieram. Dorzuciłbym jeszcze przepis anulujący w godzinach nocnych
    ograniczenia prędkości postawione przy szkołach oraz wprowadzić nakazujący
    utrzymywanie aktualnego stanu ograniczeń przy robotach drogowych (a nie jak
    teraz: robią- nie robią-zrobili, a cały czas np. 30). Weryfikacji nalezałoby
    poddać również rozmieszczenie tabliczek terenu zabudowanego, minimalizując
    go do niezbędnego oraz zwiększyć ilość podwyższeń prędości w terenie
    zabudowanych np. na obwodnicach, dwupasmówkach miejskich etc.

  • 37. Data: 2009-02-23 19:28:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    >nie ma problemu zrobić badania, z których będzie wynikało, że
    >im więcej radarów, tym bezpieczniej

    Może i nie ma, a prawda może i czasem działa.
    Ale łudą i marą jest wiara, że da się utrzymać przestrzeganie ograniczeń
    prędkości bez kontroli i kar. Póki technicznie nie da się jej wymusić.
    Równie iluzoryczna jest wiara w to, że da się zwiększyć bezpieczeństwo na
    drogach, jeśli każdy będzie grzał ile wlezie ze śpiewką na ustach, że
    przecież on wie jak się jeździ, bo jest dobrym kierowcą... Każdy Kowalski
    uważa, że jest dobrym kierowcą.

  • 38. Data: 2009-02-24 07:36:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 20 Feb 2009 23:38:31 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    <r...@o...pl> wrote:

    >Większość fotoradarów, które znam, stoi przed przejściami dla pieszych.
    >Rozumiem, że tam to praktycznie zagrożenia nie ma i nie warto zwalniać...?

    jeśli urzędnikom rzeczywiście zależałoby na poprawie bezpieczeństwie a
    nie na wyciąganiu kolejnych ukrytych podatków z kieszeni kierowców to
    by postawili światła na przycisk zamiast fotoradaru

  • 39. Data: 2009-02-24 07:49:54
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 23 Feb 2009 20:22:43 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@N...o2.pl> wrote:

    >przestrzegalność wzrośnie
    >To też. Popieram. Dorzuciłbym jeszcze przepis anulujący w godzinach nocnych
    >ograniczenia prędkości postawione przy szkołach

    w Europie są takie fajne wynalazki jak dynamicznie działające
    ograniczenia prędkości, mozna je uruchomić na żądanie, uruchamiać w
    określonych godzinach i tak dalej. zamiast produkować kolejny przepis
    wystarczy takowe postawić przy szkole i niech szkoła sama je uruchamia
    wtedy, kiedy funkcjonuje

    w ogóle przypadków, gdzie wprowadzenie dynamicznie działających
    ograniczeń prędkości rozwiązałoby problem bezpieczeństwa jest bardzo
    wiele

> [...]
    >go do niezbędnego oraz zwiększyć ilość podwyższeń prędości w terenie
    >zabudowanych np. na obwodnicach, dwupasmówkach miejskich etc.

    i karać karać i jeszcze raz karać urzedników za ich niedbalstwo,
    inaczej oni nigdy się nie nauczą porządku

  • 40. Data: 2009-02-24 13:43:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Feb 2009, MM wrote:

    > Prościej od razu zamknąć wszystkich w obozach.

    Przecież Ci opisuje operację odwrotną: stawiasz mur dookoła siebie
    i cały świat został przez Ciebie zaaresztowany.
    Skoro obóz będzie "wszędzie"... :>

    pzdr, Gotfryd