  • 191. Data: 2008-04-05 21:23:44
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Mikaichi wrote:
    > Use the form below to upload a suspected infected file to Symantec
    > Security Response.
    >
    > ---> User sam wysyla podejrzana wiadomosc, czyli wyrtaza zgode na
    > zapoznanie si ez nia. Nie jest lamana tajemnica korespondencji - bo
    > symantec nie czyta bez woli i wiedzy,,,,

    I ty wierzysz, że zwykły user wie o takiej możliwości? Zwykły user po
    otrzymaniu tego maila ma już zainfekowany system.

    Owszem, niektóre antywirusy pod windows mają opcję wysyłania podejrzanych
    maili do firmy (na co zgadzasz się nie odznaczając odpowiedniego checkboksa
    albo po prostu instalując program, jest to zapisane w EULA, której
    oczywiście nikt nie czyta ;) ).

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 192. Data: 2008-04-05 21:25:05
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Mikaichi wrote:

    > To znaczy ze istnieje umocowanie prawne takiego systemu (np.stosowna
    > ustawa), albo ten system dziala nielegalnie i trzeba zlikwodowac ta
    > przestepcza dzialanosc.

    Ale ja właśnie pytałem, czy taki system *waszym zdaniem* biorąc pod uwagę
    istniejące teraz prawo jest legalny...

    pozdrawiam

  • 193. Data: 2008-04-05 21:33:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gryszkalis pisze:

    > Nie czepiam się kultury wypowiedzi, ale może chociaż napisałbyś, która część
    > zasłuzyła twoim zdaniem na takie określenie?

    Ta, że wg. ciebie heurystyczne badanie poczty to *jedyne* źródło dostaw
    nowych wirusów do badania przez producentów programów antywirusowych.

  • 194. Data: 2008-04-05 21:36:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gryszkalis pisze:

    > Hm... osobiście jako administrator byłem wzywany na policję w związku z
    > włamaniami dokonanymi przez użytkownika mojej sieci - prowadzący sprawę
    > policjant po 30 minutach tłumaczenia jak działają adresy ip i routing
    > poprosił o ustalenie (np. przez powiązanie ruchu związanego z włamaniem z
    > innym ruchem, np. logowaniem do poczty, gg itd.) kim był włamywacz. Nie

    Co nie zmienia faktu, że osoba postronna nie jest upoważniona do
    prowadzenia śledztwa. Ewentualnie osoba postronna może być zatrudniona
    jako ekspert, któremu policja dostarcza zdobyte dane.

    Tutaj poszli ciut na skróty...

    > mówię, że tak powinno być, ale taka jest rzeczywistość - policja po prostu
    > nie ma sił i środków...

    Ba... Tyle to i ja wiem ;)

  • 195. Data: 2008-04-05 21:39:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gryszkalis pisze:

> [...]
    > abonentów biorących udział w rozmowie (zakładając, że pracuję w tym
    > telekomie i mam legalny dostęp do takich danych)?

    Już ryzykowne. Automatyczna analiza techniczna to jedno, a analiza
    merytoryczna (podsłuch) to - nawet jeśli automatyczny - to już drugie.

    Poza tym nawet jeśli jest legalnie założony podsłuch, to ty jako cywilny
    operator z poza policji mógłbyś najwyżej dostać informację, że należy
    kogoś zawiadomić, żeby przyjechał o skrzynkę sprawdził.

  • 196. Data: 2008-04-05 21:50:45
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin Gryszkalis napisał:

    > I ty wierzysz, że zwykły user wie o takiej możliwości? Zwykły user po
    > otrzymaniu tego maila ma już zainfekowany system.

    No i co to ma do rzeczy?

> [...]
    > maili do firmy (na co zgadzasz się nie odznaczając odpowiedniego checkboksa
    > albo po prostu instalując program, jest to zapisane w EULA, której

    Nieczytanie EULA nie jest karalne ;)

  • 197. Data: 2008-04-05 21:54:13
    Temat: Re: Z3odziej internetu
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > No to co klamiesz, ze wykazales, jak zostawiles do swojej wiadomosci only.

    Wierz mi mam 100% dowody

    > Ale paragraf z kk odnosnie wlamu do sieci teleinformatycznej juz byl.

    Prosilem o piractwo (mp3 divx)

    > Nikt tez nie prosil, zebys tu pisal. Tylko, ze tu jest usenet i nie
    > jestesmy w chinach, wiec kto chce moze cie zkrytykowac lub pochwalic.
    > Takie realia...

    Nie wiem jak jest w chinach, ale w polsce obowiazuje netykieta,
    nakazujaca trzymania sie tematu (wątku).
    Tematem jest:
    "Zlodziej internetu"
    Wątkiem jest:
    "na czym jeszcze udupić złodzieja internetu"

    > Ale wiesz, ze dla np. sadu niekoniecznie twoje zdanie bedzie wazne? Moze
    > sad poprosi, bys odpuscil ;)

    W tym momencie nie zastanawiam sie co zrobi sąd. Do tego jeszcze
    daleka droga...

    > No ale w watku przewinelo sie jawnym tekstem o czytaniu korespondencji.
    > Wiec mamy
    > a) wlam do sieci teleinformatycznej - karna

    > b) czytanie korespondencji - karna
    > c) pomowienia o nielegalnosc muzyki i filmow - cywilna

    i co z tego wynika?

    > Moje tez?
    > PAczpan, jakie wtym LPR w takim razie ludzie szanujacy prawo...

    Z Romkiem na czele!

    Szolek

  • 198. Data: 2008-04-05 21:59:12
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
    > Co to jest WISP?
    > http://en.wikipedia.org/wiki/WISP
    > wiki jakoś nie zna...

    Wielu spraw nie zna wiki...

    > Jak klienci się łączą do sieci, jeśli nie znają kluczy?

    Czy znasz binarny kod zapisany na karcie magnetycznej otwierającej
    drzwi hotelu?
    Nie? A drzwi się jednak otwierają...

    > Czemu tylko WEP?

    A po co więcej? Mercedesy kradną a sieć to pryszcz...
    Chyba że znasz coś lepszego do zadan komercyjnych...

    > Nie szukam dziury w całym, tylko chcę się dowiedzieć czegoś ciekawego przy
    > okazji flejma ;)

    Proszę bardzo :)

    Szolek

  • 199. Data: 2008-04-05 21:59:46
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    > WEP złamałem w 3 minuty. WPA już nieco dłużej, bo już prawie godzinę. ;)

    A wpa2 zlamales?

    Szolek

  • 200. Data: 2008-04-05 22:02:24
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    > JAkbym dostal pierwszy traz to bym sie zdziwil i zazadal wyjasnien. JAkbym
    > dostal drugi raz to wezwalbym policje i sprawe zakonczyl.
    > Jakos nie mam zapedow, zeby cierpliwie czekac 5 razy a potem wyjac
    > bejzbola i prac po glowie.
    > Moze tym sie roznimy?

    KK to bejzbol?

    Szolek