  • 171. Data: 2008-04-05 20:35:17
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ja wiem, że "outsourcing" jest teraz modny, ale policjanci niestety nie
    > za bardzo mogą z niego korzystać ;)
    > Za dobrze by było...
    > Od zezwoleń na podsłuch czy inną inwigilację jest prokuratura oraz sąd.
    > I nawet oni nie mogą tego zlecić osobie prywatnej.

    Hm... osobiście jako administrator byłem wzywany na policję w związku z
    włamaniami dokonanymi przez użytkownika mojej sieci - prowadzący sprawę
    policjant po 30 minutach tłumaczenia jak działają adresy ip i routing
    poprosił o ustalenie (np. przez powiązanie ruchu związanego z włamaniem z
    innym ruchem, np. logowaniem do poczty, gg itd.) kim był włamywacz. Nie
    mówię, że tak powinno być, ale taka jest rzeczywistość - policja po prostu
    nie ma sił i środków...

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 172. Data: 2008-04-05 20:40:42
    Temat: Re: Z3odziej internetu
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    > No wetuje ten watek i szczerze powiedziawszy nie moge znalezc. Moze mi
    > umknelo - pokaz mi palcem

    Bo ta informacja nie jest Ci potrzebna aby mi pomóc w udupieniu złodzieja.
    Pomożesz mi gdy powiesz np:
    "powolaj sie na art xxx który mowi ze karalne jest..."

    > Nie uzyles. Tylko my tutaj mowimy pradopodobnie. Bo to co dla Ciebie jest
    > "oczywista oczywistoscia" niekoniecznie musi si eokazac "faktem
    > autentycznym" w ocenie sadu.

    Nie prosiłem o recenzję mojego działania...

    > MAmy wiec sytuacje, gdy jestes przekonany, ze ktos (pradopodobnie)
    > dopuscil sie wlamu do sieci.

    Ja wiem że dopuścił, a Twoje zdanie w tym kontekście nie jest
    dla mnie ważne wiec oszczędź mi prosze komantarzy na ten temat.

    > Doprowadzisz sprawe do policji/prokuratury/sadu to twoje dowody zostana
    > uwzglednione i ogloszony zostanie wyrok.
    > I tak jak pisalem ja, Andrzej i inni. Pojedynek bedzi ena papugi. Kto
    > bedzie mialdrozsza lepsza papuge, ten wykaze swoje racje. Dlatego dostales
    > ostrzezenie, ze czytanie korespondencji to zly pomysl, bo podwaza twoja
    > wiarygodnosc - dopusciles sie zlamania prawa. Swiadomie czy nieswiadomie -
    > ale tak to mozna uzyc w sadzie...

    Nie musze wykazywac ze cokolwiek czytalem. Sposobow namierzen
    jest wiele. Np pomiar sily sygnalu i nie ma to nic wspolnego z analizą
    ruchu.

    > Podziwiam, ze wybrales taka malo popularna partie ;)

    Ale ona najlepiej odzwierciedla Twoje zachowanie...

    Szolek

  • 173. Data: 2008-04-05 20:41:03
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    wiadomości news:1bkkc5-b0b.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Nie. Póki co tylko oświadczyłeś, że ktoś się włamał i na prośby dokładnego
    > uzasadnienia swoich podejrzeń odpowiedziałeś lamentem, pomówieniami i
    > robieniem za tajemniczą twarz w lufciku.

    Patrz post wyzej..

    Szolek

  • 174. Data: 2008-04-05 20:41:29
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kwestia tego, czy będziesz miał do tych znajdujących się w tym
    > urządzeniu danych dostęp. I czy one będą rejestrowane. Jedna rzecz
    > nagrywać rozmowę i ją archiwizować, a druga rzecz, kiedy głos rozpoznaje
    > automat, podejmuje stosowną decyzję (np. ktoś mu głosem polecił połączyć
    > się z jakimś numerem), po czym niepotrzebnego już nagrania głosu się
    > pozbywa.

    A jeśli system podsłuchuje i rozpoznając takie specjalne słowo
    (np. "bomba" :) ) wyświetla mi na monitorze numery telefonów i dane
    abonentów biorących udział w rozmowie (zakładając, że pracuję w tym
    telekomie i mam legalny dostęp do takich danych)?

    pozdrawiam

  • 175. Data: 2008-04-05 20:49:50
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    wiadomości news:1kjkc5-8va.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > No to opisz wreszcie, jeśli potrafisz, jak wygląda ta twoja żałosna sieć i
    > jak wykryłeś, że dostęp "nielegalny".

    Siec zabezpieczona wep, dhcp podaje adresy, klienci nie mają dostępu
    do klucza bo kazdy ma APC w trybie WISP.

    Namierzenie zaczelo sie od arpwatcha i dalej sztuczki admina...

    > Nie. Tylko autorytatywnie stwierdziłeś. Nie dostarczyłeś żadnych danych do
    > analizy. Przy takim podejściu policja wyśle cię na drzewo.

    Jeśli ktoś stwierdzi, że walnąłem dziś autem w drzewo, to też bedziesz mu
    wpierał, że to może to nie drzewo lecz słup telegraficzny, lub energetyczny?
    Jeśli twierdzę, że namierzyłem, to namierzyłem.

    > Ty zacząłeś.

    Tak, prosząc o pomoc. Lecz jej nie uzyskuję...

    > Robisz uniki.

    O... Od uników zacząles Ty nie odpowiadając na proste pytania...

    > [ciach]
    > Cóż, nie dziwi mnie, żeś lekoman...

    Od spotkania z Tobą...

    > Pisuarów to raczej przypominasz ty: coś ci się nie podoba, od razu
    > pomawiasz o związki z "wrogiem".

    -panie władzo! Jak zobaczyłem że ucieka z banku to zaraz gaz do dechy
    i za nim! Przez trzy km go goniłem i złapałem!
    - a miał Pan zapięte pasy bezpieczeństwa?
    - yyy nie...
    - to będzie mandacik!

    Kumasz?
    Szolek

  • 176. Data: 2008-04-05 20:51:32
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "tg" <...@a...a> napisał w wiadomości
    > w xp w HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WZCSVC\Paramet
    ers\Interfaces
    > a zlamanie wepa to 10 minut do godzinki...

    Nie... Mnie nie chodzilo o winde... Pudło!
    A wepa to sie lamie juz w kilka min, nie trzeba już długo czekać...

    Szolek

  • 177. Data: 2008-04-05 20:52:16
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    wiadomości news:q5jkc5-8va.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Rany, już dawno nie widziałem takiego wazeliniarstwa...

    Hehe... Nie podoba się że flaszka gdzie indziej poleci?
    Hehehe...

    Szolek

  • 178. Data: 2008-04-05 20:54:16
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin Gryszkalis napisał:

    > A tak z ciekawości - czy gadugadu to też korespondencja? A wysyłany
    > formularz na www? Co definiuje "korespondencję"?

    Moze prosciej - korespondencja to przekaz od jednego czlowieka
    przeznaczony tylko do innego czlowieka?

    > szczerze mówiąc to mam ciekawsze rzeczy do roboty niż czytanie cudzych
    > nudnych maili ;)

    :>

  • 179. Data: 2008-04-05 20:54:18
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Szolek pisze:
    > Nie... Mnie nie chodzilo o winde... Pudło!
    > A wepa to sie lamie juz w kilka min, nie trzeba już długo czekać...

    WEP złamałem w 3 minuty. WPA już nieco dłużej, bo już prawie godzinę. ;)

  • 180. Data: 2008-04-05 20:56:14
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > Nie czepiam się kultury wypowiedzi, ale może chociaż napisałbyś, która część
    > zasłuzyła twoim zdaniem na takie określenie?
    >
    > https://submit.symantec.com/websubmit/gold.cgi

    Upload a suspected infected file

    Use the form below to upload a suspected infected file to Symantec
    Security Response.

    ---> User sam wysyla podejrzana wiadomosc, czyli wyrtaza zgode na
    zapoznanie si ez nia. Nie jest lamana tajemnica korespondencji - bo
    symantec nie czyta bez woli i wiedzy,,,,

    > http://www.clamav.org/sendvirus/

    Our virus database is kept up to date with the help of the community.
    Whenever you find a new virus which is not detected by ClamAV you should
    fill the form below.

    j.w.

    > http://lurker.clamav.net/message/20080405.194747.17a
    6fa8a.en.html