  • 61. Data: 2020-09-03 10:21:39
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rzuć, obserwacja w Drewnicy lub Tworkach czeka na Ciebie.

    -----

  • 62. Data: 2020-09-03 13:01:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-03, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Rzuć, obserwacja w Drewnicy lub Tworkach czeka na Ciebie.
    >

    > -----

    Jednak nie będziesz się bronił?

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2020-09-03 13:05:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Skoro trochę ma, to jest te trochę różnicy między pomyłką o 1 grosz przy
    > płaceniu a sprzedawaniem kart 32GB jako 128GB. Zapewne podświadomie ją
    > rozumiesz, a przykład z 1 groszem do redukcja argumentu do absurdu?

    Żadna jeśli się o pomyłce nie wiedziało.

    > A allegro kieruje się konsekwencjami prawnymi czy społecznymi?

    No to nie wolno nazywać oszustem.

    > Stan faktyczny jest taki, że ktoś sprzedaje podrobione karty. Jak dla
    > mnie to ktoś tu kogoś oszukuje;)

    No ktoś nie płaci przy kasie a powinien.

    > https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/zlodz
    iej-nie-bylo-jeszcze-procesu-a-pani-juz-wydala-wyrok
    .jpg

    > Twierdzisz, że percepcja społeczna człowieka, który sprzedaje oszukane
    > karty znacząco rozmija się z "społeczną percepcją" definicji oszusta?

    Twierdzę, że nie mamy wystarczająco danych. A ze społeczną percepcją to
    jest dość osobliwie. Jakby w kilogramie jabłek trafiło się jakieś
    robaczywe to oszustem byś nie nazwał. Tak samo przy różnicy o dowolną
    małą kwotę. Co robi tę społęczną różnicę?

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2020-09-06 16:08:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 02 Sep 2020 23:51:05 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Bez względu na powód coś w tej firmie nie gra. Dla mnie jako kupującego
    > to w tym momencie mało istotne co nie gra, a że mogę dostać badziewiastą
    > kartę. Więc nie :)

    > No napisałem Ci gdzieindziej dlaczego tak uważam.

    A propos
    https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ

    Oszusci czy nie ?

    Producenci, wiec dobrze wiedza co robia :-)

    J.

  • 65. Data: 2020-09-06 22:49:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żadna jeśli się o pomyłce nie wiedziało.

    Skoro tak twierdzisz...

    > No to nie wolno nazywać oszustem.

    Dlaczego w sensie społecznym? Skoro zostałem oszukany, to przez oszusta...

    > No ktoś nie płaci przy kasie a powinien.

    Ok - skoro takie jest twoje odczucie.

    > Twierdzę, że nie mamy wystarczająco danych. A ze społeczną percepcją to
    > jest dość osobliwie.

    Mamy wystarczająco - ktoś sprzerdaje karty 32GB jako 128GB.

    > Jakby w kilogramie jabłek trafiło się jakieś
    > robaczywe to oszustem byś nie nazwał.

    Ale jakbym kupował jedno i sprzedano mi zamiast jabłka nakrętkę od śrub
    to już tak.

    > Tak samo przy różnicy o dowolną
    > małą kwotę. Co robi tę społęczną różnicę?

    Fakt, że pomyłkę o 1 grosz nazwiemy pomyłką a sprzedawanie podrabianych
    kart oszustwem.

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2020-09-07 05:37:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > A propos
    > https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ
    >
    > Oszusci czy nie ?

    Weż prosze streść bo to prawie 50 min. Obejrzałem tabelkę, ale to, że
    coś np. wytrzymuje tylko 6 min pod pełnym obciążeniwm i nie ma
    zabezpieczenia... no źle, ale co jest w instrukcji i co było w opisie
    produktu?

    > Producenci, wiec dobrze wiedza co robia :-)

    A wszelkiej maści zasilacze bez izolacji obwodów pierwotnego z wtórnym
    to jak nalezy postrzegać? Kiedyś to możnaby powiedzieć oszustwo, dziś to
    chyba wręcz standard i w sumie nie wiadomo jak to widzieć.

    A przykładowo taki "step down" z 220V na 110V, gówniany, kosztuje grosze,
    z izolacją obwodów, czesto majątek. To jest wtedy oszustwo czy cecha
    produktu związana z jego ceną? :)

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2020-09-07 05:44:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Skoro tak twierdzisz...

    Żeby tylko ja. Prawo jakby tyż.

    > Dlaczego w sensie społecznym? Skoro zostałem oszukany, to przez oszusta...

    No ale nie wiadomo czy zostałeś oszukany. To, że sie upierasz aby tak to
    nazwać nie musi być oparte na faktach. Najcześciej jest oparte na
    emocjach i pewnym prawdopodobieństwu.

    > Ok - skoro takie jest twoje odczucie.

    Nie tyle odczucie co wniosek pynący z określonej lini rozumowania.

    > Mamy wystarczająco - ktoś sprzerdaje karty 32GB jako 128GB.

    I powodów tego może być n>>1, gdzie oszustwo to jedynie jeden z nich.

    > Ale jakbym kupował jedno i sprzedano mi zamiast jabłka nakrętkę od śrub
    > to już tak.

    Ale tu sprzedano jednak jabłko, a nie nakrętkę.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2020-09-07 14:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >coś np. wytrzymuje tylko 6 min pod pełnym obciążeniwm i nie ma
    >zabezpieczenia... no źle, ale co jest w instrukcji i co było w opisie

    A jakby w opisie bylo ze karta miesci 128GB danych o ile sie je
    skompresuje zipem do 32 GB :-P

    W opisie produktu bylo, ze jest to prostownik 15A (niektore 12A) do
    ladowania akumulatora olowiowego.
    Wszyscy wiedza, ze takim prostownikiem nalezy ladowac akumulator ok
    150Ah przez 10-14h.

    Tymczasem z jednego dym leci, drugi przetapia transformator przez
    obudowe, a reszta po paru minutach sie wylacza, a potem wlacza, i tak
    cyklicznie.
    I laduja ten akumulator od 36 do ponad 50h.

    Jakbym chcial ladowac 35h, to bym sobie kupil prostownik 6A.

> [...]
    >to jak nalezy postrzegać? Kiedyś to możnaby powiedzieć oszustwo, dziś
    >chyba wręcz standard i w sumie nie wiadomo jak to widzieć.

    Dzis to podpada pod produkt niebezpieczny, z konsekwencjami
    ekonomicznymi i karnymi.
    A moze nie :-)

    >A przykładowo taki "step down" z 220V na 110V, gówniany, kosztuje
    >grosze,
    >z izolacją obwodów, czesto majątek. To jest wtedy oszustwo czy cecha
    >produktu związana z jego ceną? :)

    Ale co - autotransformator, czy "konwerter z 220 na 110V niewielkiej
    mocy" ?
    IMO - nie ma tu obowiazku miec izolacji obwodow.

    Co innego np zasilacz do telefonu ...

    J.

  • 69. Data: 2020-09-07 22:45:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żeby tylko ja. Prawo jakby tyż.

    Prawo twierdzi, że stalin był niewinny;)

    > No ale nie wiadomo czy zostałeś oszukany.

    Wiadomo - handluje podrobionymi kartami.

    > Nie tyle odczucie co wniosek pynący z określonej lini rozumowania.

    To dziwna linia rozumowania doprowadziła cię do wniosku, że jak dostałem
    podrobioną kartę to nie zostalem oszukany?

    > I powodów tego może być n>>1, gdzie oszustwo to jedynie jeden z nich.

    Skoro tak twierdzisz;)

  • 70. Data: 2020-09-08 01:57:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakby w opisie bylo ze karta miesci 128GB danych o ile sie je
    > skompresuje zipem do 32 GB :-P

    Musiałby być wiekszy konkret niz powyższe stwierdzenie.
    A GB w handlowym rozumieniu to jest wielokrotność 1024 czy 1000?

    > W opisie produktu bylo, ze jest to prostownik 15A (niektore 12A) do
    > ladowania akumulatora olowiowego.
    > Wszyscy wiedza, ze takim prostownikiem nalezy ladowac akumulator ok
    > 150Ah przez 10-14h.

    No nie wiem, dla mnie coś takiego to prąd maksymalny a co to jest ten
    prąd maksymalny to już różnie można rozumieć. Ile się ładuje to niejako
    rzecz wtórna, przy czym przyznaje, że nie wiem - może i wszyscy nieco
    bardziej zainteresowani wiedzą.

    > Tymczasem z jednego dym leci, drugi przetapia transformator przez
    > obudowe, a reszta po paru minutach sie wylacza, a potem wlacza, i tak
    > cyklicznie.

    Bo to może i oznaczać maksymalny prąd ale tylko przez n-min. To tez jest
    w sumie ciekawe, bo jakbyś kupował zasilacz, np. do instalacji cctv, a z
    obliczeń wynikałoby, że będzie wszystko żarło maks. 50W, to przeciez nie
    kupisz 50W, nie? No to pojawia się pytanie, czy faktycznie jest to
    wiedza powszechna (że ładujesz maksymalnym prądem jaki daje prostownik).

    > Dzis to podpada pod produkt niebezpieczny, z konsekwencjami
    > ekonomicznymi i karnymi.
    > A moze nie :-)

    Tak czy siak standardem powinna być tu izolacja a bez to wyrób nie tylko
    gorszy ale i bardziej niebezpieczny.

    > Ale co - autotransformator, czy "konwerter z 220 na 110V niewielkiej
    > mocy" ?
    > IMO - nie ma tu obowiazku miec izolacji obwodow.
    >
    > Co innego np zasilacz do telefonu ...

    Nie wiem jakie jest polskie nazewnictwo, ale np. na Amazonie kupisz oba
    typy pod właśnie step down (transformer/converter) i będzie to albo
    autotransformator albo transformator z izolacją obwodów. Poznasz po
    cenie. Niezaleznie od mocy. A autotransformatorów nie wszędzie wolno
    używać. U mnie w robocie jest np. zakaz.

    --
    Marcin