  • 51. Data: 2020-08-29 10:09:42
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak się pomylisz w Biedronce i dasz 24 zamiast 25 to jesteś oszustem
    > czy złodziejem?

    Moim zdaniem nie, ale to bez znaczenia.

    > Możesz argumentowac, że okoliczności na to wskazują i z
    > tym mogę się zgodzić, ale podanie nieprawdy nie czyni a priori z nikogo
    > oszusta.

    W opini wystawiającego opinię czyni. Przy czym tak naprawdę nie ma to
    znaczenia bo nie w tym problem czy jest oszustem czy nie a w
    zniesławieniu/oszczerstwie.

    > Oszust to nie jest pojęcie prawne. To jest okreslenie pospolite,

    No właśnie - a w postpolitym ujęciu ktoś kto kogoś oszukuje jest
    oszustem. Koniec tematu.

    > które w
    > prawnej, sformalizowanej wersji brzmi ten, który doprowadzić Cię do
    > iekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem.

    No przecież doprowadził.

    > Byłoby karalne bez względu co semantycznie ten chuj oznacza. Co jest
    > istotne, to nie semantyka, a percepcja społeczna danego określenia.
    > Masz, chciałeś :)

    I tutaj masz to samo. Percepcja społeczna kolesia co sprzedaje karty
    32GB jako 128 to właśnie oszust:P Ale nie o to tu biega.

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2020-08-29 12:05:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Weźcie pod uwagę, że pod komentarzem kupującego portal aukcyjny umieszcza komentarz
    (odpowiedź) sprzedającego, który w ten sposób
    może się bronić.

  • 53. Data: 2020-08-29 18:53:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No miałeś przykład babki, do której podał linka JF. Dla JF to było
    > oszustwo, dla mnie na 90% nie.
    > Mówisz, że Allegro bezwarunkowo nie odpowiada? Mam spore wątpliwosci.
    > To po co by to robili?

    USTAWA z dnia 18 lipca 2002r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną -
    rozdział 3.

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2020-08-31 04:59:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2020 23:41:09 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No miałeś przykład babki, do której podał linka JF. Dla JF to było
    > oszustwo, dla mnie na 90% nie.

    Ale w sensie, ze te karty w 90% sa dobre? To sobie kup :-)

    Czy w sensie, ze sprzedawczyni robi to nieswiadomie ?
    Przy odrobinie dobrej (zlej?) woli mozna tak uznac ... ale czy to
    prawda ?

    J.

  • 55. Data: 2020-09-03 01:37:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie, ale to bez znaczenia.

    Trochę jednak ma.

    > W opini wystawiającego opinię czyni. Przy czym tak naprawdę nie ma to
    > znaczenia bo nie w tym problem czy jest oszustem czy nie a w
    > zniesławieniu/oszczerstwie.

    NoPrawnie czy społecznie?

    > No właśnie - a w postpolitym ujęciu ktoś kto kogoś oszukuje jest
    > oszustem. Koniec tematu.

    No ale ten ktoś nie wie, czy jest oszustem a nazywa go tak bardziej pod
    wpływem emocji, niż zgodnie ze stanem faktycznym.

    > No przecież doprowadził.

    Nie dodałem, że umyślnie.

    > I tutaj masz to samo. Percepcja społeczna kolesia co sprzedaje karty
    > 32GB jako 128 to właśnie oszust:P Ale nie o to tu biega.

    No właśnie nie wiemy czy "co sprzedaje" czy też, "nieświadomie sprzedał".

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2020-09-03 01:39:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-29, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Weźcie pod uwagę, że pod komentarzem kupującego portal aukcyjny umieszcza komentarz
    (odpowiedź) sprzedającego, który w ten sposób
    > może się bronić.

    Jak rzucę w Ciebie miękką kupą to też możesz się bronić.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2020-09-03 01:51:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w sensie, ze te karty w 90% sa dobre? To sobie kup :-)

    Bez względu na powód coś w tej firmie nie gra. Dla mnie jako kupującego
    to w tym momencie mało istotne co nie gra, a że mogę dostać badziewiastą
    kartę. Więc nie :)

    > Czy w sensie, ze sprzedawczyni robi to nieswiadomie ?
    > Przy odrobinie dobrej (zlej?) woli mozna tak uznac ... ale czy to
    > prawda ?

    No napisałem Ci gdzieindziej dlaczego tak uważam.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2020-09-03 01:57:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > USTAWA z dnia 18 lipca 2002r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną -
    > rozdział 3.

    Art. 14, p.1.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2020-09-03 07:01:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trochę jednak ma.

    Skoro trochę ma, to jest te trochę różnicy między pomyłką o 1 grosz przy
    płaceniu a sprzedawaniem kart 32GB jako 128GB. Zapewne podświadomie ją
    rozumiesz, a przykład z 1 groszem do redukcja argumentu do absurdu?

    > NoPrawnie czy społecznie?

    A allegro kieruje się konsekwencjami prawnymi czy społecznymi?

    > No ale ten ktoś nie wie, czy jest oszustem a nazywa go tak bardziej pod
    > wpływem emocji, niż zgodnie ze stanem faktycznym.

    Stan faktyczny jest taki, że ktoś sprzedaje podrobione karty. Jak dla
    mnie to ktoś tu kogoś oszukuje;)

    > Nie dodałem, że umyślnie.

    https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/zlodz
    iej-nie-bylo-jeszcze-procesu-a-pani-juz-wydala-wyrok
    .jpg

    > No właśnie nie wiemy czy "co sprzedaje" czy też, "nieświadomie sprzedał".

    Twierdzisz, że percepcja społeczna człowieka, który sprzedaje oszukane
    karty znacząco rozmija się z "społeczną percepcją" definicji oszusta?

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2020-09-03 08:05:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprzedawaniem SPREPAROWANYCH kart 32GB jako 128GB.
    SPREPAROWANYCH, a więc nie jest to wynik omyłki lecz efekt umyślnego starannie
    przygotowanego przestępstwa.
    Do tego tych spreparowanych kart nawet nie można używać jako normalnych 32GB.
    Jak dla mnie Allegro i PayU są w przypadku sprzedawców o dużej liczbie komentarzy
    wskazujących na przestępczy proceder PASERAMI.

    -----
    > jest trochę różnicy między pomyłką o 1 grosz przy płaceniu a sprzedawaniem kart
    32GB jako 128GB.