  • 41. Data: 2020-08-28 12:24:54
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem czy mnie zaćmiło czy w chwili kupowania nie było.
    Zorientowałem się dopiero w chwili gdy po zapłaceniu wyskoczył czas dostawy "5-6
    tygodni", nie kupiłbym musząc tyle czekać.
    Ale z ostrożności (cena niższa niż u innych) kupiłem tylko jedną, bo potrzebowałem co
    najmniej dwóch sztuk ("jak będzie dobra, to
    kupię następne").

    -----

  • 42. Data: 2020-08-28 12:56:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam ochotę złożyć powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez
    sprzedawcę 'TrailBlazers' działającego wspólnie i w
    porozumieniu z PayU sp. z o.o. i z Allegro sp. z o.o.
    Artykuły niech sobie dopasowuje prokuratura.
    Na początek mogą przesłuchać poszkodowanych (tych co wystawili negatywy).
    Za tym rzekomym "Chinolem" stoją Polacy (np. na maile odpisują po polsku).

    -----

  • 43. Data: 2020-08-28 13:36:39
    Od: Master <M...@...pl>

    > Nie, trudno udowodnić. Pamiętaj o zasadzie domniemania niewinności.

    Wybacz ale takie tłumaczenia tylko rozwydrzają OSZUSTÓW.

    "Jak mnie nie złapią i ukarzą to mogę wszystko" zastępuje "domniemanie
    niewinności"

    Wszystko dziadzieje przez lewacką filozofię ;-)

  • 44. Data: 2020-08-28 13:53:00
    Od: Master <M...@...pl>

    PS.
    Wysłuchałem właśnie zwierzeń polskiego handlarza samochodami.
    Wytłumaczył że Niemcy nie pozbywają się starych bo mają taki kaprys i
    stać ich na nowy.
    Oddają do tureckiego komisu bo sprzedać złoma jest trudniej u nich i
    ponosi się odpowiedzialność za wady ukryte znacznie bardziej niż u nas.

    NIE. Prawo jest dobre tylko kasta sędziowska musi dowiedzieć się jak
    brzmi paragraf o oszustwie i zacząć go stosować.

    Że zły paragraf i za szeroko napisany?

    No to trzeba go zmienić/zawęzić.

    Ale teraz om brzmi jak brzmi tylko orzecznictwo jest pobłażliwe i
    zauroczone "domniemaniem niewinności"

  • 45. Data: 2020-08-28 15:53:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Robert, czy ja naprawdę muszę i Tobie tłumaczyć, że co innego "wiedzieć",
    > a co innego udowodnić? W Polsce chyba nadal firmy tak ochoczo nie
    > pozywają, ale można zrozumiec, że Allegro chce się zabezpieczyć.

    Allegro za wpisy użytkowników po odpowiada, więc po prostu mieszanie w
    ich treści uważam za niewłaściwe. Spokojnie jestem w stanie sobie
    wyobrazić sytuacje, w których wystawiający ocenę ma pewność, że
    nieuczciwy kontrahent jest oszustem.

    Jeśli się ktoś chce sądzić, to jego sprawa. Wpis o treści "Zalecam
    ostrożność, bo zapłaciłem, a nie otrzymałem towaru" zawiera mniej więcej
    podobną treść, a dokąd autor rzeczy nie dostał, to jest bezpieczny.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2020-08-28 22:24:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.08.2020 o 12:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mam ochotę złożyć powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
    > przez sprzedawcę 'TrailBlazers' działającego wspólnie i w porozumieniu z
    > PayU sp. z o.o. i z Allegro sp. z o.o.

    I co Cię powstrzymuje?

    > Artykuły niech sobie dopasowuje prokuratura.
    > Na początek mogą przesłuchać poszkodowanych (tych co wystawili negatywy).
    > Za tym rzekomym "Chinolem" stoją Polacy (np. na maile odpisują po polsku).

    Bardzo prawdopodobne.

    Osobiście poprzestał bym na TrailBlazers, bo wskazując PayU sp. z o.o. i
    z Allegro sp. z o.o. ździebko sie zbłaźnisz, ale jeśli uważasz, że
    warto, to nie zawracaj sobie moim zdaniem głowy.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2020-08-28 23:12:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Inne hobby w tym samym czasie.

    -----

  • 48. Data: 2020-08-29 01:41:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ich treści uważam za niewłaściwe. Spokojnie jestem w stanie sobie
    > wyobrazić sytuacje, w których wystawiający ocenę ma pewność, że

    No miałeś przykład babki, do której podał linka JF. Dla JF to było
    oszustwo, dla mnie na 90% nie.
    Mówisz, że Allegro bezwarunkowo nie odpowiada? Mam spore wątpliwosci.
    To po co by to robili?

    > Jeśli się ktoś chce sądzić, to jego sprawa. Wpis o treści "Zalecam
    > ostrożność, bo zapłaciłem, a nie otrzymałem towaru" zawiera mniej więcej
    > podobną treść, a dokąd autor rzeczy nie dostał, to jest bezpieczny.

    Nie zawiera podobnej treści. Zostawia ocenę czytającemu. "To oszust"
    jest już oceną, stwierdzeniem zniesławiającym w przypadku gdy ocena nie pokrywa się z
    rzeczywistością.

    Nb. "Zalecam ostrożność, bo zapłaciłem, a nie otrzymałem towaru", MZ są
    granice tego bezpieczeństwa, ale to bardziej abstrakcyjne przypadki.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2020-08-29 08:33:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oszystwo to czyn karalny, a do jego popełnienia konieczny jest zamiar
    > (intencja). Udowodnienie tej intencji bywa bardzo trudne.

    Ale wcale nie jest konieczne. Na potrzeby dyskusji na allegro koleś
    oszukał (bo przecież oszukał - w sensie napisał nieprawdę), więc jest
    oszustem i koniec tematu.

    Definicje prawne to wchodzą dopiero jak "zniesławiony" postanowi pozwać
    wystawiającego, o i wtedy też nie ma specjalnego znaczenia czy oszukał
    świadomie w sensie KK (miałoby jakby znieslawionym był np funkcjonariusz
    publiczny).

    Przecież jakbym napisał że jesteś chujem, to byłoby to karalne nie
    dlatego, że w sensie medycznym jest to niemożliwe, tylko dlatego że cię
    znieważyłem/zniesławiłem. Ba - nawet jakbyś rzeczywiście był chujem to
    takie stwierdzenie dalej może być karalne;)

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2020-08-29 09:35:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale wcale nie jest konieczne. Na potrzeby dyskusji na allegro koleś
    > oszukał (bo przecież oszukał - w sensie napisał nieprawdę), więc jest
    > oszustem i koniec tematu.

    A jak się pomylisz w Biedronce i dasz 24 zamiast 25 to jesteś oszustem
    czy złodziejem? Możesz argumentowac, że okoliczności na to wskazują i z
    tym mogę się zgodzić, ale podanie nieprawdy nie czyni a priori z nikogo
    oszusta.

> [...]
    > wystawiającego, o i wtedy też nie ma specjalnego znaczenia czy oszukał
    > świadomie w sensie KK (miałoby jakby znieslawionym był np funkcjonariusz

    Oszust to nie jest pojęcie prawne. To jest okreslenie pospolite, które w
    prawnej, sformalizowanej wersji brzmi ten, który doprowadzić Cię do
    iekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem.

> [...]
    > znieważyłem/zniesławiłem. Ba - nawet jakbyś rzeczywiście był chujem to
    > takie stwierdzenie dalej może być karalne;)

    Byłoby karalne bez względu co semantycznie ten chuj oznacza. Co jest
    istotne, to nie semantyka, a percepcja społeczna danego określenia.
    Masz, chciałeś :)

    --
    Marcin