  • 31. Data: 2020-08-27 19:25:13
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:G6N1H.343576$u...@f...ams1...
    On 2020-08-27, Master <M...@...pl> wrote:

    >Zależy. Jeśli poszkodowanych jest więcej i schemat działania podobny,
    >można tego oszusta MZ zaryzykować. Ale tego ąęcki chyba nie wie, bo
    >jakby wiedział to by nie kupił. Natomiast, jesli to jedno-kilku
    >razowy
    >wybryk (nie wiedział biedaczysko, bo taka partia mu się rafiła a na
    >pniu
    >sprzedał) to już gorzej.

    Mam dziwne wrazenie, ze to zorganizowana akcja.

    np te podejrzewam o oszukana
    https://allegro.pl/oferta/karta-micro-sd-128gb-adapt
    er-class-10-sdxc-9110221320

    I tak dziwnym trafem, jak sie widzi wyjatkowo tanie karty, to one sa
    marki "Memory Card", i to coraz wieksze - czyli ida z postepem.
    Zorganizowane to moze byc poza naszymi granicami ...

    Tu akurat pani dodatkowo dala fotke karty 32GB, i wpisala producent
    Goodram w parametrach ... pomylka, czy trzeba jakos ulatwic klientowi
    kupienie bubla.

    Negatywow tez troche uzbierala ... ale ciekawe, czy wyjatkowo to nie
    jest zasluga 128GB i braku kompatybilnosci sprzetu ... bo jesli nie
    dziala zaraz po wlozeniu, to nie chodzi o oszustwo na pojemnosci.

    Producent SHeT Chiny ... czytac Shit ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2020-08-27 19:58:26
    Od: Master <M...@...pl>

    Kto tu komu ma udowadniać?

    Jest przekręt. Towar się nie zgadza z umową.
    Pieniądze należy zwrócić i już. To koniec?
    Sprzedawca ma udowodnić że nie zrobił tego Świadomie
    czy kupujący ma udowadniać że został oszukany specjalnie?

    A co na to przepisy unijne chroniące konsumentów?
    Nie zgadzam się z nimi ale one obowiązują.
    Konsument jest chroniony. Takie prawo.

  • 33. Data: 2020-08-28 01:47:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-27, Master <M...@...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A co na to przepisy unijne chroniące konsumentów?
    > Nie zgadzam się z nimi ale one obowiązują.

    Nadal chronią. MZ również w opisanej sytuacji mimo, że sprzedawca
    Chiński. Ale te przepisy dotyczą niezgodności z umową. Tu wystarczy
    pokazać, że coś się nie zgadza i pozamiatane.

    Oszystwo to czyn karalny, a do jego popełnienia konieczny jest zamiar
    (intencja). Udowodnienie tej intencji bywa bardzo trudne.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2020-08-28 02:09:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > Mam dziwne wrazenie, ze to zorganizowana akcja.

> [...]

    Duzo pozytywów dla produktu ale w w ostatnim czasie coraz więcej
    jednogwiazdkowców.

    Babka jest na Allegro ponad 4 lata. Wszystkie roczne negatywy od
    kwietnia. I wszystkie dot. kart. Powinna zauważyć, że coś jest nie tak.
    Z drugiej strony sprzedaje sporo. Kupa pozytywów na różne rzeczy w tym
    karty z ostatniego okresu, czyli raczej nie jest to przejęcie konta. MZ
    nie wie co sprzedaje a w firmie leży komunikacja.

    > Negatywow tez troche uzbierala ... ale ciekawe, czy wyjatkowo to nie
    > jest zasluga 128GB i braku kompatybilnosci sprzetu ... bo jesli nie
    > dziala zaraz po wlozeniu, to nie chodzi o oszustwo na pojemnosci.

    Tez może być. Sprzedaje dużo.

    Z drugiej strony ceny markowej 128GB C10 na Amazonie to ca 80 zł, mówimy
    więc o połowie ceny, a to dla nołnejma jak najbardziej mozliwe.

    https://www.amazon.com/SanDisk-Ultra-SDSQUNS-128G-GN
    6MN-128GB-microSDXC/dp/B07HHD7C7T/
    SanDisk Ultra SDSQUNS-128G-GN6MN 128GB 80MB/s UHS-I Class 10 microSDXC
    Card, 68.30 pln

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2020-08-28 02:17:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-27, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Tak czy inaczej moje pytanie brzmi:
    > Jaka jest ochrona kupujących od sprzedawców z Chin przez Allegro?

    Nie znam regulaminu Allegro i nie chce mi się tam grzebać, ale o ile
    faktycznie nie wiedziałeś, że to z Chin i chiński sprzedawca to żądaj
    polskiego adresu do zwrotu w ciągus tandardowych 14 dni.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2020-08-28 02:30:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale system oceny, to nie jest brzytwa w rękach małpy. Zakładamy, ze
    > oceny piszą świadomi ludzie. Czasem wiadomo, ze to oszustwo, a czasem nie.

    Robert, czy ja naprawdę muszę i Tobie tłumaczyć, że co innego "wiedzieć",
    a co innego udowodnić? W Polsce chyba nadal firmy tak ochoczo nie
    pozywają, ale można zrozumiec, że Allegro chce się zabezpieczyć.

    A jak już wiadomo to musi być tego pewna masa krytyczna. A jak już jest,
    to po co ktoś kupuje? A jak już kupi a potem wyzywa to co jest warta
    taka ocena skoro nie potrafił sprofilować takiego sprzedawcy? Ilość
    Sebiksów, Karyn, Brajanków i Dżesik w populacji internetowej jest
    znacząca, więc o ile sprzedawca ma punktację (Allegro) >99.5 to rzecz
    jest w miarę bezsporna, to w zalezności od ilości tranzakcji, nawet przy
    dużo gorszej punktacji, już nie. To była taka dygresja.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2020-08-28 08:43:23
    Od: Master <M...@...pl>

    > Udowodnienie tej intencji bywa bardzo trudne.

    Nawet jeśli oszust robi to na masową skalę, przyznaje się do błędu
    jednostkowym awanturującym się klientom i ciągnie ten proceder przez
    długi czas?
    Trudno to udowodnić czy przymyka się oczy bo poprawność polityczna głosi
    że przedsiębiorca wziął w swoje ręce...

  • 38. Data: 2020-08-28 10:54:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2020 19:12:32 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Z tym ze u mnie najpierw wyskakuje "Sprzedawca zmienił tę ofertę. Widzisz stan z
    dnia zakupu."
    > https://allegro.pl/oferta/sandisk-128gb-micro-sd-sdx
    c-uhs-1-card-extreme-pro-9300456982

    Wyraźnie napisane: "kraj wysyłki Chiny" a pisałes że adrtes wyskoczył dopiero po
    płatności
    Kupowanie od sprzedawcy z który ma zaledwie 92% pozytywów to tez proszenie się o
    kłopoty.
    No i treści negatywów wystarczyło przeczytać

  • 39. Data: 2020-08-28 11:31:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-28, Master <M...@...pl> wrote:

    > Nawet jeśli oszust robi to na masową skalę, przyznaje się do błędu
    > jednostkowym awanturującym się klientom i ciągnie ten proceder przez
    > długi czas?

    To już wtedy zaczyna śmierdzieć. Ale jaka jest masa krytyczna to pewnie
    zależy od sędziego. A co jak sprzedawca powie, "no zamawiam z różnych
    źródeł i dość często się niestety wtopy trafiają."

    > Trudno to udowodnić czy przymyka się oczy bo poprawność polityczna głosi
    > że przedsiębiorca wziął w swoje ręce...

    Nie, trudno udowodnić. Pamiętaj o zasadzie domniemania niewinności.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2020-08-28 12:20:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dostałem PODRÓBKĘ jako owoc przestępstwa, i nie mogę tej podróbki nigdzie wysyłać bo
    wówczas współuczestniczyłbym w przestępstwie.
    To tak jakbyś dostał fałszywe Adidasy, powinny ulec zniszczeniu.

    -----