  • 111. Data: 2021-08-11 15:48:47
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 15:34:39 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > NA pogrzebie o zmarłym mówi sie albo dobrze, albo wcale.

    Już dawno zauważyłem, że w środowisku Filipka obowiązują całkowicie
    odmienne normy, których raczej nie spotyka się wśród ludzi cywilizowanych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 112. Data: 2021-08-11 16:35:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > NA pogrzebie o zmarłym mówi sie albo dobrze, albo wcale. Jest kilka
    > zasad etycznych. Przykładowo, jak idziesz do sąsiada, to nie krytykujesz
    > jego dywanu. nie ma obowiązku chwalenia oczywiście, jeśli Ci się nie
    > podoba. Możesz również nie iść w ogóle, uznając, ze dywan jest na tyle
    > brzydki, że nie zdzierżysz.

    O (świeżo) zmarłych nie mówi się (*trochę*) źle.
    Jeśli minister Klich *osobiście* mówił bardzo dobrze na pogrzebie o
    zmarłym to znaczy że w tamtym momencie nie miał (większych) zastrzeżeń
    do zmarłego albo że potem zrobił sam z siebie *syna.

    Zawsze można milczeć albo ograniczyć się do _krótkich_ standardowych
    banałów. Wyjście poza to może mieć konsekwencje.

    --
    A. Filip

  • 113. Data: 2021-08-11 17:00:00
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL) [Was: Ten pan już ...]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 13:51, A. Filip pisze:

    > Kto za taką sytuacje odpowiadał *politycznie* w roku 2010?

    Pierwszy pasażer, drugi dorównujący mu wzrostem, który wcześniej pytał w
    interelacji kto jest zwierzchnikiem pilota, dowódca wojsk lotniczych. O
    odpowiedzianości karnej i słubowej ciężko mówić, bo wszyscy w wyniku
    swoich działań politycznych "polegli".

    --
    Shrek

  • 114. Data: 2021-08-11 17:08:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > lotniczych. O odpowiedzianości karnej i słubowej ciężko mówić, bo
    > wszyscy w wyniku swoich działań politycznych "polegli".

    Jakie wygodne. Tak wygodne jak zwalanie Lubina na zaszłości po PO.

    Min. Klich (PO) *może* może zwalić sporo winy. Całej *ni wuja*.

    --
    A. Filip

  • 115. Data: 2021-08-11 17:18:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 17:08, A. Filip pisze:

    > Jakie wygodne.

    Wygodne czy nie, ale prawdziwe.

    > Tak wygodne jak zwalanie Lubina na zaszłości po PO.

    Samego libina to raczej nie - to co się stało potem to rzeczywiście
    zaszłość po tym jak prokuratura stał się podległa bezpśrednio urzędowi
    politycznemu. Nie chce mi się sprawdzać kto był autorem pomysłu, ale za
    po też tak było. Niczego to nie zmienia.

    > Min. Klich (PO) *może* może zwalić sporo winy. Całej *ni wuja*.

    Tyle w tym jego winy, że wykonywał "rozkazy". W sumie od tego jest minister.

    --
    Shrek

  • 116. Data: 2021-08-12 01:58:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-11, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Dla mnie osobiście zwalanie winy na człowieka którego się samemu
    > publicznie wychwalało na jego pogrzebie (w ramach parcia na szkło?)
    > wygląda podle.

    Mozna się zastanawiać, czy obowiązkiem Klicha było wygłoszenie jakiejś
    przemowy z uwzględnieniem poległych wojskowych, bo jeśli tak, to gdyby
    nic nie powiedział to byłoby jeszcze gorzej. Mozna się równiez
    zastanawiać, czy powiedzenie na pogrzebie paru pozytywnych słów oznacza
    akceptację wszystkich działań zmarłego. W końcu mozna być np. dobrym
    pilotem, dobrym człowiekiem, a kiepskim dowódcą. No i można się wreszcie
    pozastanawiac, czy powiedzenie czegoś dobrego o kimś na pogrzebie
    automatycznie przekreśla wine tej osoby w jakimkolowie zakresie jej
    byłych kompetencji.

    --
    Marcin

  • 117. Data: 2021-08-12 02:05:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-11, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy komendant policji mógł po podobnej linii zapobiec "zdarzeniu" w Lubinie?
    > Czy wyłącza to (całkowicie) jego "odpowiedzialność szefa"?

    A tam w tym Lublinie, w radiowozie jechał też PAD i to on zaplanował
    interwencję, choć oczywiście nie jej makabryczne szczegóły, a komendant
    udostepniał w zasadzie radiowóz z obsługą?

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2021-08-12 08:49:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W polsce obowiąuje dziwna poniekąd zasada, że o zmarłych mówi się dobrze
    albo wcale. I po katastrofie (przynajmniej na początku) zdecydowana
    większość zarówno polityków jak i spoleczeństwa się do niej zastosowała.

    --
    Shrek

  • 119. Data: 2021-08-12 09:33:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W polsce obowiąuje dziwna poniekąd zasada, że o zmarłych mówi się dobrze
    > albo wcale. I po katastrofie (przynajmniej na początku) zdecydowana
    > większość zarówno polityków jak i spoleczeństwa się do niej zastosowała.

    Ale to nie ja napisałem. A zasada jest dość uniwersalna.

    --
    Marcin

  • 120. Data: 2021-08-12 09:59:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to nie ja napisałem. A zasada jest dość uniwersalna.

    Nie mówię, że ty bo filipek. Natomiast bzdurą jest, że jak o kimś
    powiemy kilka ciepłych słów na pogrzebie to dowodzi to jego niewinności
    i pozbawia nas prawa do przypisania zmarłemu winy.

    --
    Shrek