  • 1. Data: 2007-11-26 11:00:17
    Temat: Wzór przemysłowy - rozpatrzenie przez UP RP.
    Od: "Wojciech777" <l...@o...pl>

    Wysłałem niedawno zgłoszenie (dopiero rejestracja) wzoru przemysłowego do Urzędu
    Patentowego (za pośrednictwem Rzecznika Patentowego). Czy orientuje się ktoś ile
    czasu trwa rozpatrzenie takiego wniosku przez Urząd Patentowy?

  • 2. Data: 2007-11-26 11:16:12
    Temat: Re: Wzór przemysłowy - rozpatrzenie przez UP RP.
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 26 Nov 2007 12:00:17 +0100, Wojciech777 napisał(a):

> [...]
    > do Urzędu Patentowego (za pośrednictwem Rzecznika Patentowego). Czy
    > orientuje się ktoś ile czasu trwa rozpatrzenie takiego wniosku przez

    W przypadku znaków towarowych 2-3 lata, jak sądzę ze wzorem przemysłowym
    może być podobnie.
    Mowa oczywiście o terminie na uzyskanie prawa, bo poświadczenie to po
    miesiącu mniej-więcej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-11-26 16:12:51
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Olgierd dość niespodziewanie napisał(a):

    > W przypadku znaków towarowych 2-3 lata, jak sądzę ze wzorem
    > przemysłowym może być podobnie.

    Źle sądzisz
    Wzory przemysłowe są rejestrowane bez procedury badawczej, w czystej
    procedurze rejstracyjnej, dlatego trwa to dużo krócej niż rejestracja
    znaków, która nawiasem mówiąc ostatnio też bardzo przyśpieszyła w większości
    przypadków.

    ATSD Nie bardzo rozumiem, czemu pytasz tutaj, zamiast zapytać właśnie
    rzecznika, który to zgłaszał - na pewno by Ci powiedział.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2007-11-27 09:55:40
    Od: "Wojciech777" <l...@o...pl>

    > ATSD Nie bardzo rozumiem, czemu pytasz tutaj, zamiast zapytać właśnie
    > rzecznika, który to zgłaszał - na pewno by Ci powiedział.

    Zapytałem i jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi.

    Skoro jest o wiele krócej, to na ile można liczyć, pół roku, rok?

  • 5. Data: 2007-11-27 11:38:56
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > Patentowego (za pośrednictwem Rzecznika Patentowego). Czy orientuje się ktoś ile
    > czasu trwa rozpatrzenie takiego wniosku przez Urząd Patentowy?

    Udało mi się znaleźć na stronie Urzędu Patentowego:

    Czas niezbędny do uzyskania prawa z rejestracji
    na wzór różni się w poszczególnych państwach.
    Zależny jest on przede wszystkim od sposobu
    prowadzonego badania formalno-prawnego
    i merytorycznego oraz tego, czy w zgłoszeniu
    wystąpiły braki i usterki, które stały się
    przyczyną zastrzeżeń badającego zgłoszenie
    eksperta. W Polsce czas oczekiwania
    na udzielenie prawa z rejestracji wynosi obecnie
    około 3 miesięcy. Dokonując zgłoszenia należy
    mieć tę okoliczność na uwadze, gdyż ma ona
    istotne znaczenie dla strategii marketingowej
    przedsiębiorstwa.

    Z tego wynika, że nie jest tak źle.

    Pozdr W.