  • 1. Data: 2008-04-18 04:28:23
    Temat: Wywłaszczenie drogi
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    Witam,
    posiadam działkę, będącą drogą za którą płacę podatek. Zarząd Dróg na
    tej drodze bez pytania się o zgodę właścicieli wylał smołówkę (około 20
    lat temu). Tą drogą do własnych domów dojeżdżają jeszcze właściciele
    kilkunastu domów.

    Chciałbym aby ZD wykupił/wywłaszczył tą drogę. Oni za bardzo nie chcą bo
    twierdzą, że ją nie władają i nie władali w roku 1997 więc nie stosuje
    sie tutaj ustawy o drogach publicznych. Przynajmniej tak mnie
    poinformowano ustnie.

    Jak zmusić ZD lub inną instytucję publiczną do wywłaszczenia tej drogi?
    Czy można bez zgody właściciela wybudować na jego działce obiekt
    budowlany (w perspektywie 20 lat wstecz) zgodnie z prawem?
    Jak uniknąć płacenia podatku za tą drogę - w sumie to jest kilkaset zł
    rocznie?

    Z góry dziękuje za pomoc :) Każdy sensowny pragraf będzie mile widziany :D

    J.Jackowski

  • 2. Data: 2008-04-18 04:37:17
    Temat: Re: Wywłaszczenie drogi
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    J.Jackowski pisze:
> [...]
    > twierdzą, że ją nie władają i nie władali w roku 1997 więc nie stosuje
    > sie tutaj ustawy o drogach publicznych. Przynajmniej tak mnie

    Oczywiśćie chodzi o 1999 rok - literówka. Chodzi o Artykuł 73 ustawy z
    dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące
    administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872 ze zm.)

    J.Jackowski

  • 3. Data: 2008-04-18 20:37:19
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    J.Jackowski pisze:

    I nikt nie ma żadnego pomysłu :(

    J.Jackowski

  • 4. Data: 2008-04-19 16:06:31
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.Jackowski" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    Masz ustanowioną służebność działki? Możesz poprosić sąsiadów o
    wspomożenie w płaceniu za teren.
    Jeśli nie ma służebności, zamykasz drogę, wściekli sąsiedzi skarżą się
    ZD, a ten musi rozwiązać sprawę.

    Damian

  • 5. Data: 2008-04-20 05:44:36
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    freewolny pisze:

> [...]
    > wspomożenie w płaceniu za teren.
    > Jeśli nie ma służebności, zamykasz drogę, wściekli sąsiedzi skarżą się

    Nie ma nic w obciążeniach na temat jakiejkolwiek służebności. Z drugiej
    strony nie chce psuć stosunków z sąsiadami :)

    J.Jackowski

  • 6. Data: 2008-04-25 11:18:22
    Od: l...@i...eu

    > strony nie chce psuć stosunków z sąsiadami :)

    Ano właśnie. Czyli nie jest to uregulowane. Jak napisał przedpiszca trzeba
    dogadać się z sąsiadami nt korzystania z drogi czyli o ustanowieniu opłat za
    przejazd albo o ustanowieniu służebności. Jak wiadomo za ustanowienie
    służebności również się płaci.
    Jeżeli nikt nie będzie miał ochoty podjąć tematu - po prostu zamykasz swoją
    drogę i sprawa będzie musiała zostać rozwiązana. No cóż będąc sąsiadem też
    chciałbym za dormo po cudzym jeździć