  • 1. Data: 2005-03-11 20:14:53
    Temat: Wysyłanie dokumentów pocztą kurierską
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Zapraszam do lektury:
    http://poland.usembassy.gov/poland-pl/business_visas
    .html
    chodzi konkretnie o ten fragment:
    "(...)a paszporty z wizami odsyłane są wyłącznie za pośrednictwem poczty
    kurierskiej DHL pod wskazany adres.(...)"

    kiedyś wizy odbierało się w okienku, a DHL był opcją, czyli w zasadzie na
    życzenie ubiegającego się o wizę.
    Czy to wogóle jest zgodne z prawem polskim? ...amerykańskim?? Czy ktoś kto
    nie akceptuje takiej formy odbierania ma zrezygnować z ubiegania się o wizę
    ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://zycz.3mam.net

  • 2. Data: 2005-03-11 20:16:39
    Temat: Re: Wysyłanie dokumentów pocztą kurierską
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > nie akceptuje takiej formy odbierania ma zrezygnować z ubiegania się o wizę
    Dokładnie.
    Nie odpowiada ci sposób uzyskania wizy możesz nie składać wniosku.

  • 3. Data: 2005-03-11 22:37:33
    Od: "Rafal M" <W...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:1%mYd.115205$2e4.33541@news.chello.at...
> [...]
    > "(...)a paszporty z wizami odsyłane są wyłącznie za pośrednictwem poczty
    > kurierskiej DHL pod wskazany adres.(...)"

    O ile mi wiadomo nadal mozna odbierac wizy w okienku ;)
    Tylko gdy chcesz je dostac do domu, to w gre wchodzi tylko DHL, ktory ma
    stoisko bezposrednio w ambasadzie ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2005-03-12 00:48:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rafal M wrote:

    .html

    > O ile mi wiadomo nadal mozna odbierac wizy w okienku ;)
    > Tylko gdy chcesz je dostac do domu, to w gre wchodzi tylko DHL, ktory ma
    > stoisko bezposrednio w ambasadzie ;)

    w warszawie, ale nie w krakowie.

  • 5. Data: 2005-03-12 07:57:11
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <W...@p...gazeta3.4pl>
    napisał w wiadomości news:d0t6f3$l58$1@inews.gazeta.pl...

    > O ile mi wiadomo nadal mozna odbierac wizy w okienku ;)
    > Tylko gdy chcesz je dostac do domu, to w gre wchodzi tylko DHL, ktory ma
    > stoisko bezposrednio w ambasadzie ;)

    Od 10.marca.2005 w okienku można odebrać tylko wizy J1 i H2/B (
    http://uscis.gov/graphics/services/visas.htm )
    Inne wizy czyli B1, B2, C1/D, B1/B2 - których ambasada wydaje najwięcej...
    tylko wysyłka przez DHL,
    ale tematem tego wątku jest, czy jest zgodne z prawem
    polskim/amerykańskim - obligatoryjnie wysyłac dokument pocztą DHL.
    W końcu jest to dokument: paszport.