  • 1. Data: 2006-04-04 18:28:14
    Temat: Wystąpienie z katolicyzmu jednak problematyczne? ;)
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Z." <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:87lxgz5jvz2j.yq0z46vuww0r.dlg@40tude.net...

    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=
    8255017&rfbawp=1144155152.038&ticaid=115eb

> [...]
    > mszy.
    >
    > Ks. prof. Edward Wiszowaty z wydziału teologicznego Uniwersytetu
    > Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie powiedział, że pierwszy raz spotkał się
    > aktem apostazji w Polsce. Takie przypadki zdarzają się w Niemczech, gdzie
    > wierni płacą podatek kościelny. Nie chcąc go płacić składają akt woli
    > odejścia od Kościoła - powiedział ks. Wiszowaty.
    >
    > Pytany o ten konkretny przypadek odmówił komentarza, wyjaśniając, że nie
    > zna sprawy. Proboszcz Edmund Łagód nie rozmawia o niej z dziennikarzami.

    Więc uwaga! Jak się proboszcz na ciebie obrazi -może za karę nie wyrazić
    zgody na przyjęcie aktu apostazji... ;)

  • 2. Data: 2006-04-04 18:46:56
    Od: "abc" <a...@w...pl>

    > Więc uwaga! Jak się proboszcz na ciebie obrazi -może za karę nie wyrazić
    > zgody na przyjęcie aktu apostazji... ;)

    Sakrament Chrztu jest nieodwracalny. Apostaci są to ochrzczeni, którzy
    zupełnie odpadli od wiary chrześcijańskiej. Podlegają oni prawom Kościoła,
    gdyż są jego poddanymi, chyba że Kościół bądź wyraźnie, bądź milcząco uważa
    ich
    za wyjętych spod swego prawa. Decyduje Kościół, a nie apostata.

    Zaraz po śmierci dusza każdego człowieka, obojętne czy to jest apostata czy
    nie, staje przed trybunałem Chrystusa na sąd szczegółowy. Na sądzie
    szczegółowym dusza jest sądzona ze wszystkiego, a więc z myśli, słów,
    uczynków i z opuszczenia dobrego.

    --
    Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

  • 3. Data: 2006-04-04 19:07:28
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "abc" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    uważa
    > ich
    > za wyjętych spod swego prawa. Decyduje Kościół, a nie apostata.

    Wielkoe dzięki za radę! ;)
    Więc by się "uwolnić" spod władzy kościoła trzeba więc zrobić coś
    "strasznego" -co jest obwarowane ekkskomuniką z urzedu? To mamy jakieś
    wyjście! Zrobić to -poinformować chierarchię o dokonaniu tegoż czynu i
    oswiadczyć że się tego nie żałuje -skoro pomogło sie to uwolnić spod
    nadopiekuńczości takiej "instytucji". ;)

    No spece -jakie uczynki pociagają za sobą ekskomunikę z mocy urzędu?! ;)
    Krótki poradnik wyjścia z kościołaproszę... ;D

  • 4. Data: 2006-04-04 19:10:05
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

    ... JEDENASTE: nie drażnij proboszcza swego.

    --
    "The Bible tells us how to go to the heavens, not how the heavens go"
    Galileo Galilei

  • 5. Data: 2006-04-04 19:19:01
    Od: "abc" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > No spece -jakie uczynki pociagają za sobą ekskomunikę z mocy urzędu?! ;)
    > Krótki poradnik wyjścia z kościołaproszę... ;D

    Nie dokazuj. Mnóstwo takich "bohaterskich" apostatów nawraca się na łozu
    śmierci. Szkopuł w tym, że czasami można nie zdążyć. Strzeż się grzechów
    przeciw Duchowi Świętemu. Jest ich sześć, a są następujące:

    1. Grzeszyć zuchwale w nadziei miłosierdzia Bożego,
    2. Rozpaczać albo wątpić w łaskę Boża,
    3. Sprzeciwiać się uznanej prawdzie chrześcijańskiej,
    4. Nie życzyć lub zazdrościć bliźniemu łaski Bożej,
    5. Mieć zatwardziałe serce na zbawienne natchnienia,
    6. Umyślnie zaniedbywać pokutę aż do śmierci.

    "Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będą odpuszczone ludziom,
    ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone." (Mt 12:31)

    --
    Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

  • 6. Data: 2006-04-04 19:21:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 4 Apr 2006 20:46:56 +0200, abc napisał(a):

    > Podlegają oni prawom Kościoła,
    > są jego poddanymi
    > Decyduje Kościół
    > dusza każdego człowieka
    > staje przed trybunałem Chrystusa
    > dusza jest sądzona ze wszystkiego
    (...)

    Zatrzymaj swój fanatyzm dla siebie i nie maltretuj nas tymi bzdurami.
    Poddaństwo zniesiono kilkaset lat temu, a polscy obywatele podlegają prawom
    ustalonym przez sejm RP, a nie Episkopat. Chyba zapomniałeś, że to nie jest
    pl.misc.paranauki, ale pl.soc.prawo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-04-04 19:26:46
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 04.04.2006 Sky <s...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > oswiadczyć że się tego nie żałuje -skoro pomogło sie to uwolnić spod
    > nadopiekuńczości takiej "instytucji". ;)

    Ojejejej... aleś Ty zmyślny. Znalazłeś sposób na mafię, co?

    > No spece -jakie uczynki pociagają za sobą ekskomunikę z mocy urzędu?! ;)
    > Krótki poradnik wyjścia z kościołaproszę... ;D

    Napisano:

    #v+
[...]
    #v-

    ...zatem proboszcz nie dlatego nie przyjął dokumentu, żeby tego-tam
    Kaczmarka chciał "siłą i na przekór" zatrzymać przy wspólnocie wiernych,
    tylko dlatego, że nie miał ochoty gadać z niewychowanym chamem. Całkiem
    słusznie.

    Zatem, skoro już koniecznie chcesz "wyjść z Kościoła", wyślij swojemu
    proboszczowi tego rodzaju dokument "za zwrotnym potwierdzeniem odbioru" -
    sobie zostawiając kopię tego, co wysłałeś - i raduj się.

    Tylko czym?
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 8. Data: 2006-04-04 19:28:04
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Apr 2006 21:19:01 +0200, abc napisał(a):

> [...]
    > ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone." (Mt 12:31)

    Bluźnię niniejszym przeciw świętemu drobiowi pod postacią zarażonej przez
    wirus H5N1 gołębicy unoszącej dwa miesiące temu nad miejscem pewnej
    katastrofy budowlanej i żywię głęboką nadzieję iż ten grzech nigdy mi nie
    zostanie odpuszczony.

  • 9. Data: 2006-04-04 19:41:47
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

> [...]
    > ustalonym przez sejm RP, a nie Episkopat. Chyba zapomniałeś, że to nie jest

    Spokojnie, usenetowicz "abc" wcześniej na psr znany jako "integrysta" jest
    zaledwie nieszkodliwym lefebrystą ;-)

  • 10. Data: 2006-04-04 19:46:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]

    Po czym ów Kaczmarek własnaym staraniem i na swój koszt udowodnił, że...
    ksiądz miał rację.

    A nie dość, że czubek to jeszcze cham niewychowany.