  • 1. Data: 2010-08-18 09:08:55
    Temat: Wysokość pomieszczeń
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    Jak interpretować rozporządzenie Ministra Infrastruktury o Warunkach
    techincznych, Dział III Budynki i pomieszczenia, Rozdział 5. Pomieszczenia
    przeznaczone na pobyt ludzi:
    § 72. [Wysokość pomieszczeń] 1. Wysokość pomieszczeń przeznaczonych na pobyt
    ludzi powinna odpowiadać wymaganiom określonym w poniższej tabeli, jeżeli
    przepisy odrębne, w tym dotyczące pomieszczeń pracy i pomieszczeń służby
    zdrowia, nie określają innych wymagań:

    Rodzaj pomieszczenia (sposób użytkowania)
    Minimalna wysokość w świetle (m)

    Pokoje w budynkach mieszkalnych oraz sypialnie 1-4-osobowe w budynkach
    zamieszkania zbiorowego 2,5*)

    Pokoje na poddaszu w budynkach jednorodzinnych i mieszkalnych zagrodowych
    oraz pomieszczenia w budynkach rekreacji indywidualnej 2,2*)

    *) Przy stropach pochyłych jest to wysokość średnia liczona między
    największą a najmniejszą wysokością pomieszczenia, lecz nie mniejszą niż 1,9
    m. Przestrzeni o wysokości poniżej 1,9 m nie zalicza się do odpowiadającej
    przeznaczeniu danego pomieszczenia.

    Adoptuje mieszkanie na poddaszu, ale w budynku zamieszkania zbiorowego -
    kamienicy. Pod który punkt zostanie podciagniety taki lokal?

    Pozdrawiam

    Sta$

  • 2. Data: 2010-08-18 10:13:30
    Temat: Re: Wysokość pomieszczeń
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-08-18 11:08, Sta$ pisze:

> [...]
    >
    > Adoptuje mieszkanie na poddaszu, ale w budynku zamieszkania zbiorowego -
    > kamienicy. Pod który punkt zostanie podciagniety taki lokal?

    Ad_A_ptujesz.
    Kamienica nie jest budynkiem zamieszkania zbiorowego (jakim byłby n.p.
    internat), a budynek mieszkalny wielorodzinny.
    Wg mnie - ma być >=2.5m.
    Pogadaj z architektem. Ktoś Ci chyba robi projekt na tę adaptację i
    podpisuje się pod tym projektem?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-08-18 10:48:32
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Nie chce mi się szukać ale może coś tutaj znajdziesz:
    http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2002/75/poz.690a.h
    tm

  • 4. Data: 2010-08-18 11:06:18
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    > Kamienica nie jest budynkiem zamieszkania zbiorowego (jakim byłby n.p.
    > internat), a budynek mieszkalny wielorodzinny.
    > Wg mnie - ma być >=2.5m.

    Ale w rozporządzeniu nie ujęto pozycji budynek wielorodzinny, ani poddasze
    na takim budynku. Chyba ze z zalozenia kamienice kwalifikuje sie jako
    mieszkalne (choc nie jest to wprost ujete), nie ma tez nic o poddaszach w
    budynkach mieszkalnych, ktore projektowano jednak do spelniania fukcji tylko
    uzytkowcyh. Stad pytanie jak może to być zinterpretowane?

    > Pogadaj z architektem. Ktoś Ci chyba robi projekt na tę adaptację i
    > podpisuje się pod tym projektem?

    Jest na urlopie za granicą i nie mam z nim kontaktu w tej chwili, a pisemko
    z urzedu wlasnie przyszło. Tymczasowo martwie sie sam...

    Pozdrawiam
    Sta$