  • 11. Data: 2003-01-28 00:58:26
    Temat: Re: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0301280138410.-34979841-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > IMO mylisz się, zobowiązanie powstało *wtedy* !

    Tosmy sie nie zrozumieli. Myslalam, ze mowisz o mojej poprzedniej sprzedazy
    (bylo to 10 lat temu). A obecna sytuacja zaistniala, jak juz pisalam, w
    pazdzierniku 2000. Nie sadze, zeby duzo sie od tego czasu zmienilo...

    > Inna sprawa, że nie przypuszczam żeby zmiana przepisów była
    > znacząca.

    No wlasnie.

    > A odsetki... może ktoś podeśle adres jakiegoś kalkulatora

    Znalazlam na elfin.pl
    Wyniki nie sa pocieszajace... :-(

    > ja się wyprowadzam (tylko z grupy i okresowo :), muszę paść spać !).

    Dobrej nocy zycze i jeszcze raz dzieki!

    kicia kocia (wdzieczna)

  • 12. Data: 2003-01-28 01:00:49
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kicia kocia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No wymienione przeze mnie koszty moge odliczyc, bo poprzednio
    > US mi je odliczyl. Nawet posrednik od nieruchomosci powiedzial,
    > zebym zachowala fakture za jego usluge, bo moge to odliczyc od
    > przychodu ze sprzedazy.

    Właśnie tego jakoś nie mogę znaleźć.
    Sprawdzę jeszcze raz.
    Joker

  • 13. Data: 2003-01-28 01:23:22
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > Właśnie tego jakoś nie mogę znaleźć.
    > Sprawdzę jeszcze raz.
    > Joker

    Znalazłem.
    ... 10-proc. podatek liczy się od przychodu, czyli ceny uzyskanej ze
    sprzedaży minus koszty tej transakcji (np. wynagrodzenia notariusza,
    prowizji pośrednika, podatku od czynności cywilnoprawnych, który
    od 2001 r. obciąża takie transakcje zamiast obowiązującej poprzednio
    opłaty skarbowej).
    Joker

  • 14. Data: 2003-01-28 01:32:42
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prowizji pośrednika, podatku od czynności cywilnoprawnych, który
    > od 2001 r. obciąża takie transakcje zamiast obowiązującej poprzednio

    No niesamowity jestes :-)

    Stokrotne dzieki!

    kicia kocia (wdzieczna)

  • 15. Data: 2003-01-28 15:11:33
    Temat: Re: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomo?ci - co zaliczyc do kosztow?
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Joker" <_...@p...onet.pl> wrote in message

    > Znalazłem.
    > ... 10-proc. podatek liczy się od przychodu, czyli ceny uzyskanej ze
    > sprzedaży minus koszty tej transakcji (np. wynagrodzenia notariusza,
    > prowizji po?rednika, podatku od czynno?ci cywilnoprawnych, który
    > od 2001 r. obci?ża takie transakcje zamiast obowi?zuj?cej poprzednio
    > opłaty skarbowej).
    > Joker
    A gdzie to znalazłes? Mozesz podac podstawe prawną? Bo ja a właściwie mój
    mąż dostał decyzję właśnie w sprawie zapłaty 10% podatk ryczałtowego od
    sprzedaży nieruchomości i nie odliczyli mu kosztów notariusza :-(((.
    TIA
    Gosia