  • 31. Data: 2006-09-05 15:18:22
    Temat: Re: Wyrok za krytykę urzędnika [źródło: onet.pl]
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    stern napisał(a):
    > ciekawa sprawa, bo SN stwierdził, że takie działanie nie nosi znamion
    > znieważenia.

    Dzięki za sygnaturę, bo właśnie jej szukałem a m.in. miałem to
    orzeczenie na myśli.

    > Ale pan sprawca chyba się nie odwołał, choć szanse miał spore, więc
    > krytyka sądu jest nie na miejscu.

    Tu się nie zgodzę. Krytyka jest na miejscu ze względów społecznych, a
    środki odwoławcze nie przysługują.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 32. Data: 2006-09-05 15:23:12
    Od: stern <s...@0...pl>

    MiKeyCo napisał(a):

    > Tu się nie zgodzę. Krytyka jest na miejscu ze względów społecznych, a
    > środki odwoławcze nie przysługują.

    wybacz, ale to jest piep****.
    Co to znaczy: "krytyka ze względów społecznych".
    Krytykowac sąd bo tak wolno?
    Mógł się koleś odwołać, nie zrobił tego i sprawa zamknięta. Negatywne
    słowa pod adresem sądu w sytuacji, gdy sam oskarżony pogodził się z
    wyrokiem jest debilizmem.
    ale to w zasadzie min. spr. rozpoczął, wiec czemu się dziwić.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 33. Data: 2006-09-05 16:47:25
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    stern napisał(a):
    > Krytykowac sąd bo tak wolno?

    Bo trzeba. Jak każdą władzę za chybione posunięcia.

    > Mógł się koleś odwołać, nie zrobił tego i sprawa zamknięta.

    Na jego podejściu, przyczyn niepodania danych i względach
    środowiskowych mi w ogóle nie zależy. Można się domyślać, że miał w tym
    interes, by zapłacić grzywnę i sprawę zagłaskać na śmierć.

    > Negatywne
    > słowa pod adresem sądu w sytuacji, gdy sam oskarżony pogodził się z
    > wyrokiem jest debilizmem.

    Dla mnie 'debilizmem' (jak to ująłeś) jest całkowita legimityzacja
    jakiejkolwiek władzy bez względu na proweniencje, odpowiedzialność czy
    decyzje. Żadna nie dziąła w oderwaniu od otoczenia i społeczeństwa (w
    domyśle demokratycznego) któremu służy. Samemu podałeś orzeczenie SN z
    którym jest sprzeczny wydany wyrok.

    Zrzucanie odpowiedzialności na tego mężczyznę, bo "się nie odwołał" jest
    co najmniej infantylizmem. On odwołuje się w swoim interesie, jeśli nie
    zrobił tego to albo nie chciał albo nie mógł. Można ubolewać, ale de
    facto nic nam do tego dopóki nie będzie systemu precedensowego. Za to
    ogólna praktyka sądów (szczególnie sprzeczna z orzecznictwem SN) już
    może interesować wszystkich i niekoniecznie istotne są dane i apelacja
    tego prawnika z Olsztyna. I z tej racji przytoczona była np. wypowiedź
    p. GK z Fundacji Batorego.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 34. Data: 2006-09-05 16:54:50
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    MiKeyCo napisał(a):
    > (...) by zapłacić grzywnę (...).
    (...) by zwrócić koszty i zaplacić nawiązkę (...)

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 35. Data: 2006-09-05 22:31:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 05 Sep 2006 17:23:12 +0200, stern napisał(a):

    > Mógł się koleś odwołać, nie zrobił tego i sprawa zamknięta.
    Skoro jakiekolwiek dyskusje o ustaleniach taką wrzwę budzą podpowiedzcie
    jak, Waszym zdaniem, sąd przeprowadził badanie prawdziwości oświadczeń
    olsztyniaka o niewyparzonym piórze? Dyplomy i zaświadczenia wystarczyły?
    Przecież potwierdzają jedynie kwalifikacje/kompetencje formalne.
    Powoływali biegłego do przeegzaminowania urzędnika? Jak myślicie?

    Ja spotkałem kiedyś urzędniczkę, która twierdziła, że na druczku
    meldunkowym muszę mieć notarialnie poświadczony podpis właściciela
    posesji. I najpierw muszę się zameldować, dopiero potem ona mnie wymelduje
    - takie są przepisy. Co by to było gdybym na nią napisał skargę do jej
    zwierzchnika z użyciem słowa "ignorantka" miast wykrzyczenia temuż, że
    zatrudnia głupią krowę nie znającą się na materii w krórej działa
    zmuszającą mnie do 4-go z rzędu przyjazdu z odległości 120km.

    --
    pozdro
    poreba

  • 36. Data: 2006-09-06 04:07:44
    Od: stern <s...@0...pl>

    poreba napisał(a):

> [...]
    > zatrudnia głupią krowę nie znającą się na materii w krórej działa
    > zmuszającą mnie do 4-go z rzędu przyjazdu z odległości 120km.

    a czy Twój wybuch agresji byłby celowy?

    rozumiem, ze w Polsce źle się dzieje, ale naród się strasznie agresywny
    zrobił

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 37. Data: 2006-09-06 06:55:58
    Od: Piotrek Roczniak <p...@r...net>

    Dnia 05.09.2006 Troll Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> napisal/a:

    [...]

    > Chodzi o stwierdzenie ze to co robi to ignorancja.

    Przemku, ignorancji nie można robić. Ignorancja może być powodem jakiś
    działań. Czyżbyś nie znał znaczenia słów, których starasz się używać?

    --
    Piotrek
    [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...]

  • 38. Data: 2006-09-06 08:41:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <edjtud$r2t$1@atlantis.news.tpi.pl>, stern <s...@0...pl>
    wrote:

    > Obawiam się, że w mojej naturze nie leży robienie z siebie ofiary,
    > niezależnie od tego czy mam rację, czy nie.

    Można i tak. Ja wakczę do końca (chyba że ktoś mi wykaże, że nie mam
    racji) - a jeśli nie mogę wygrać, to przynajmniej minimalizuję straty.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 39. Data: 2006-09-06 08:50:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <edk062$491$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > A jak myślisz co jest lepszym niusem dla dziennikarza?

    Znam różnych dziennikarzy. Takich, którzy nie stwarzają afer na potrzeby
    nakładu/oglądalności, jest (wbrew pozorom) wielu.

    > "Sąd ogłosił wyrok tajnie" - w domyśle wstydził się i ukrywał z tak
    > głupim wyrokiem;
    > czy też:
    > "Sąd zgodnie z obowiązującą procedurą wskazał zasadnicze powody
    > rozstrzygnięcia z wyłączeniem jawności"

    Przesadzasz, to drugie jest nie do czytania. Ale "sąd ogłosił wyrok
    tajnie" a "sąd ogłosił wyrok za zamkniętymi drzwiami" to zupełnie inny
    kaliber. Zastosowanie pierwszego zamiast drugiego to albo świadome
    przekłamanie, albo braki warsztatowe.

  • 40. Data: 2006-09-06 08:53:30
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <edk09u$8cq$1@atlantis.news.tpi.pl>, stern <s...@0...pl>
    wrote:

    > *Sądy Kapturowe:*
    > tajny wyrok sądu chroniący urzędnika
    >
    > - brzmi jeszcze lepiej.

    Pewnie tak (albo podobnie) będzie w "Fakcie".

    > cholercia może by dziennikarzem zostać? ;)

    Ty lepiej zostań przy prawie (o ile się dobrze domyślam). Kwalifikacji
    też można nie mieć, a bezkarność większa ;)