  • 21. Data: 2006-09-05 10:40:43
    Temat: Re: Wyrok za krytykę urzędnika [źródło: onet.pl]
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <edjd3t$ghl$1@atlantis.news.tpi.pl>, stern <s...@0...pl>
    wrote:

    > też bym nie podał ;)

    NAwet gdybyś był przekonany, że Cię sąd skrzywdził? Ja bym przynajmniej
    sobie trochę reklamy zrobił przy tej okazji.

    > środek probacyjny, zupełnie nie rozumiem co w tym dziwnego

    Dla mnie dziwne, bo nie słyszałem o skazaniu i umorzeniu. Myślałem, że
    albo jedno, albo drugie.

    > Sąd może tak zrobić,

    Uzasadnienie może utajnić? A jak skazany zażąda na piśmie, bo się chce
    odwołać?
    Chyba że chodzi o ujęcie w inny sposób informacji "nie widzieliśmy, nie
    słyszeliśmy, wiemy tyle, co nam skazany powiedział".

    > zapewne urzędnik wnioskował, bo jak prawnik zna się
    > choć trochę na rzeczy, to ściągnąłby prasę i na sali w przemowie
    > powtarzał tezy o ignorancie i takich tam. ;)

    Ale ja nie o tym ;)

    > Mnie ciekawi czy sąd warunkowo umorzył postępowanie, czy strony się
    > pojednały i sąd umorzył postępowanie. :)
    >
    > Ale chyba raczej to pierwsze sądząc po wysokości kar.

    Napisali, że zapadł wyrok. Chociaż to też niczego nie dowodzi.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 22. Data: 2006-09-05 11:54:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Uzasadnienie może utajnić?

    Zapewne art. 364 §2 kpk. Tylko w gazecie byli mocno nieprecyzyjni.

    > Napisali, że zapadł wyrok. Chociaż to też niczego nie dowodzi.

    Warunkowo umarza się też wyrokiem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 23. Data: 2006-09-05 13:16:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <edjoj1$5gd$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Zapewne art. 364 §2 kpk. Tylko w gazecie byli mocno nieprecyzyjni.

    Ano. "Wyłączyć jawność" a "utajnić" to dosyć różne rzeczy. Jak się
    zarabia słowem pisanym, to wypada oddzielać.

    > Warunkowo umarza się też wyrokiem.

    Rzeczywiście, już doczytałem, że od lipca 2003.

  • 24. Data: 2006-09-05 13:26:12
    Od: stern <s...@0...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > NAwet gdybyś był przekonany, że Cię sąd skrzywdził? Ja bym przynajmniej
    > sobie trochę reklamy zrobił przy tej okazji.

    jeśli uważam, że sąd wydał wyrok "krzywdzący" - czyli z naruszeniem
    przepisów, to się odwołuję do skutku (z wyłączeniem Straßburga ;) ).

    Jeżeli wskutek postępowania apelacyjnego nie udaje się zmienić owej
    "krzywdy", to siedząc w domu przy piwie, rzucam kilka ciepłych słów pod
    adresem sądu i ...cóż. Życie toczy się dalej.

    Obawiam się, że w mojej naturze nie leży robienie z siebie ofiary,
    niezależnie od tego czy mam rację, czy nie.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 25. Data: 2006-09-05 13:30:41
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Myślę że zbyt dosłownie rozumiesz tezę. I w dodatku nie chodzi o
    > zniewagę tylko zniesławienie (a to co innego), a więc SN nawiązuje
    > raczej do znamienia "pomawia" i celu działania.
    > To że coś nie stanowi zniesławienia nie znaczy że automagicznie nie
    > stanowi zniewagi.

    przejrzałem wszystko od początku i wyjątkowo przyznam Ci rację ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 26. Data: 2006-09-05 14:04:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Ano. "Wyłączyć jawność" a "utajnić" to dosyć różne rzeczy. Jak się
    > zarabia słowem pisanym, to wypada oddzielać.

    A jak myślisz co jest lepszym niusem dla dziennikarza?
    "Sąd ogłosił wyrok tajnie" - w domyśle wstydził się i ukrywał z tak
    głupim wyrokiem;
    czy też:
    "Sąd zgodnie z obowiązującą procedurą wskazał zasadnicze powody
    rozstrzygnięcia z wyłączeniem jawności"

  • 27. Data: 2006-09-05 14:06:28
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A jak myślisz co jest lepszym niusem dla dziennikarza?
    > "Sąd ogłosił wyrok tajnie" - w domyśle wstydził się i ukrywał z tak
    > głupim wyrokiem;

    *Sądy Kapturowe:*
    tajny wyrok sądu chroniący urzędnika

    - brzmi jeszcze lepiej.

    cholercia może by dziennikarzem zostać? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 28. Data: 2006-09-05 14:32:18
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    stern napisał(a):

    > ciekawa sprawa, bo SN stwierdził, że takie działanie nie nosi znamion
    > znieważenia.

    mozesz podac sygn?

    --
    Czy Zbigniew Ziobro dokonał makabrycznego morderstwa?
    Czy Zbigniew Ziobro oskarzył niewinnego człowieka?

  • 29. Data: 2006-09-05 14:34:31
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > A niby gdzie SN stwierdził że nazwanie urzędnika "ignorantem i
    > pseudofachowcem" nie jest znieważeniem. Jak najbardziej jest.

    a sam 'ignorant' jezeli urzednik wykazuje razaca nieznajomosc prawa w
    danym zakresie jest zniewazeniem?
    Chodzi o stwierdzenie ze to co robi to ignorancja.

    P.

  • 30. Data: 2006-09-05 14:37:26
    Od: stern <s...@0...pl>

    Troll Przemek R. napisał(a):