  • 1. Data: 2006-05-09 15:28:49
    Temat: Wyrok - naprawienie szkody - jaki termin?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Po prawie 6 latach zapadł wreszcie wyrok na jednego dresa, ma on m.in.
    wyskoczyć z kasy "tytułem obowiązku częściowego naprawienia szkody". I
    to wszystko. Nie ma żadnego terminu, czy jakieś inne przepisy
    określają ten termin? Kiedy upłynie i pieniędzy nie będzie (bo pewnie
    nie będzie), to co można zrobić w celu ich odzyskania?

    Renata

  • 2. Data: 2006-05-09 19:52:57
    Temat: Re: Wyrok - naprawienie szkody - jaki termin?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:

    Skoro nie ma terminu, to termin biegnie od chwili uprawomocnienia się
    wyroku. W celu uzyskania pieniędzy przy braku chęci do współpracy ze
    strony Dresa należy porozumieć się z komornikiem.

  • 3. Data: 2006-05-09 22:02:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:
    >
    > Skoro nie ma terminu, to termin biegnie od chwili uprawomocnienia się
    > wyroku.

    Ale jak długi ten termin (tzn. kiedy już czas, żeby uderzyć do
    komornika?) i kiedy wyrok się uprawomacnia?

    >W celu uzyskania pieniędzy przy braku chęci do współpracy ze
    > strony Dresa

    Nie przesadzałabym z tymi wielkimi literami:)

    Renata

  • 4. Data: 2006-05-09 22:49:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:

    > Ale jak długi ten termin (tzn. kiedy już czas, żeby uderzyć do
    > komornika?) i kiedy wyrok się uprawomacnia?

    Ma zapłacić niezwłocznie. Z reguły sądy nakazują to zrobić w jakimś
    odleglejszym terminie. A uprawomocnia się gdy miną terminy wniesienia
    apelacji.

  • 5. Data: 2006-05-11 10:39:56
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ma zapłacić niezwłocznie. Z reguły sądy nakazują to zrobić w jakimś
    > odleglejszym terminie. A uprawomocnia się gdy miną terminy wniesienia
    > apelacji.

    Czy te terminy są określone prawem, jeśli tak, to ile wynoszą. Wyrok
    nic nie wspomina o apelacjach, prawomocności i terminach.

    Renata

  • 6. Data: 2006-05-11 12:34:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:

    Złóż wyrok w sądzie z wnioskiem o opatrzenie klauzulą wykonalności.
    Kosztuje bodaj 30 zł.

  • 7. Data: 2006-05-11 17:21:45
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:
    >

    > Złóż wyrok w sądzie z wnioskiem o opatrzenie klauzulą wykonalności.
    > Kosztuje bodaj 30 zł.

    A co to mi da? Czy po tym dowiem się jakie są terminy wnoszenia
    apelacji?

    Renata

  • 8. Data: 2006-05-11 17:46:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Czy te terminy są określone prawem, jeśli tak, to ile wynoszą.

    jeśli w ciągu 7 dni nie będzie wniosku o uzasadnienie, to wyrok będzie
    prawomocny
    a jeśli wniosek będzie, to wyrok uprawomocni się po 14 dniach od
    doręczenia uzasadnienia, chyba że zostanie wniesiona apelacja
    jeśli zostanie wniesiona apelacja, wyrok sądu odwoławczego utrzymujący
    wyrok I instancji jest prawomocny

    KG

  • 9. Data: 2006-05-11 21:37:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-11, kam <#k...@w...pl#> wrote:

> [...]
    > doręczenia uzasadnienia, chyba że zostanie wniesiona apelacja
    > jeśli zostanie wniesiona apelacja, wyrok sądu odwoławczego utrzymujący

    Już rozumiem, dzięki. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy
    powinniśmy pocztą dostać informację o tym, że została wniesiona
    apelacja lub/i że wyrok się uprawomocnił, czy jak chcemy wiedzieć, to
    trzeba się samemu pofatygować do sądu (podadzą na telefon?)?

    Renata

  • 10. Data: 2006-05-12 05:04:28
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Już rozumiem, dzięki. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy
    > powinniśmy pocztą dostać informację o tym, że została wniesiona
    > apelacja lub/i że wyrok się uprawomocnił,

    nie
    to znaczy inaczej, oskarżyciel posiłkowy (jeśli takim byliście) dostanie
    informacje o przyjęciu apelacji
    ale jeśli chcesz wiedzieć wcześniej, to trzeba się dowiedzieć

    > czy jak chcemy wiedzieć, to
    > trzeba się samemu pofatygować do sądu (podadzą na telefon?)?

    zależy od miejscowego zwyczaju

    KG