  • 11. Data: 2009-02-04 21:56:38
    Temat: Re: Wyrok nakazowy - chyba dziwny :)
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > 2/ nieistnienie zobowiązania (wszystko opłaciłeś, a do żądań nie możesz
    > się ustosunkować, nie są bowiem konkretne)

    Oni mają dokument urzędowy, więc sąd się nie zawaha, przy takim
    stanowisku. Radziłbym jednak bardziej aktywnie.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 12. Data: 2009-02-04 21:58:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Jarzebski pisze:

    > o ile istnieje siła, która
    > mogłaby zmusić powoda do ujawnienia tych faktur.

    Złóż taki wniosek w zarzutach. Myślę że nie będzie problemu.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 13. Data: 2009-02-04 22:12:56
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Przecież masz wskazany w pozwie art. 194 ustawy o funduszach
    > inwestycyjnych + odpowiedni przepis kpc o postępowaniu nakazowym.
    > Wymagalność roszczenia stwierdza wyciąg z ksiąg funduszu, gdyż mogą oni
    > takie rzeczy wystawić tylko na roszczenia wymagalne. A na tym wyciągu

    A skad oni moga wiedziec (a wlasciwie miec pewnosc), ze roszczenie jest
    wymagalne? Przeciez to wczesniej przechodzi przez spolke majaca siedzibe w
    Luxemburgu...

    Swoja droga niezle mozna prac kase w tym biznesie...

    sz.

  • 14. Data: 2009-02-04 22:21:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szomiz pisze:

    > A skad oni moga wiedziec (a wlasciwie miec pewnosc), ze roszczenie jest
    > wymagalne?

    To oni wiedzą skąd wiedzą. Ale przypuszczam że kota w worku nie kupują.
    Tzn. kupują z dokumentami z których wynika roszczenie, itd ...

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 15. Data: 2009-02-04 22:25:39
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > To oni wiedzą skąd wiedzą. Ale przypuszczam że kota w worku nie kupują.
    > Tzn. kupują z dokumentami z których wynika roszczenie, itd ...

    No wlasnie ze kupuja. Juz w pierwszej firmie nie ma sladu np. po
    reklamacjach nierozpatrzonych w terminie.

    sz.

  • 16. Data: 2009-02-04 22:33:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szomiz pisze:

    > No wlasnie ze kupuja. Juz w pierwszej firmie nie ma sladu np. po
    > reklamacjach nierozpatrzonych w terminie.

    Jakieś zaufanie do kontrahenta trzeba mieć. Zakładamy że ludzie i firmy
    działają zgodnie z prawem.
    Idąc twoim tokiem rozumowania do żądana cesja nie byłaby wiarygodna i
    nikt nie mógłby występować do sądu, bo sprzedający mógł ukryć 1000 rzeczy.

    Po to jest postępowanie przed sądem by to weryfikować.
    Jak była reklamacja trzeba składać zarzuty i tyle.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 17. Data: 2009-02-05 07:29:47
    Od: Piotr Jarzebski <p...@b...net>

    Johnson pisze:

> [...]
    > takie rzeczy wystawić tylko na roszczenia wymagalne. A na tym wyciągu
    > nie ma dat? (w tych miejscach które zakreśliłeś)

    Nie ma. Jedyną datą jaka jest (najstarszą) jest data przelewu
    wierzytelności z TP S.A. Zaraz zerknę w tą ustawę ale czy określenie
    roszczenie wymagalne odnosi się do takiego w którym wobec zobowiązania
    podstawowego można podnieść zarzut przedawnienia? Bo choć można podnieść
    zarzut przedawnienia to domagać się zapłaty można cały czas.

    > Tak czy inaczej według mnie pozew i nakaz jest OK.

    W sumie tak - jest dokument urzędowy więc chyba sąd za bardzo nie miał
    się do czego przyczepić.

    PJarzebski

  • 18. Data: 2009-02-05 09:17:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Oni mają dokument urzędowy, więc sąd się nie zawaha, przy takim
    > stanowisku. Radziłbym jednak bardziej aktywnie.

    A zakładając, że pozwanego nigdy nic z TP nie łączyło (bo np. ktoś
    sfałszował umowę), a tutaj firma ma zrobiony przez siebie "dokument
    urzędowy" jak pozwany ma wykazać, że nie jest wielbłądem?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-02-05 12:28:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A zakładając, że pozwanego nigdy nic z TP nie łączyło (bo np. ktoś
    > sfałszował umowę), a tutaj firma ma zrobiony przez siebie "dokument
    > urzędowy" jak pozwany ma wykazać, że nie jest wielbłądem?

    To czysto hipoteczna sytuacja i myślę że nierealna przy funduszach
    sekurytyzacyjnych, czy bankach.

    Ale jeśli już to zgodnie z art. 252 kpc strona która zaprzecza
    prawdziwości dokumentu urzędowego albo twierdzi, że zawarte w nim
    oświadczenia organu, od którego dokument ten pochodzi, są niezgodne z
    prawdą, powinna okoliczności te udowodnić. A jak udowodnić?
    Choćby wystąpić z wnioskiem do sądu o zobowiązanie drugiej strony do
    przedłożenia stosownego dokumentu (umowy). Jak powód nie ma to, nie da,
    ale wtedy jest już art. 233 §2 kpc. Jak da, podrobioną to art. 254 kpc.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 20. Data: 2009-02-05 12:29:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Jarzebski pisze:

    > W sumie tak - jest dokument urzędowy więc chyba sąd za bardzo nie miał
    > się do czego przyczepić.

    Sprawa do zbadania przez sąd po sensownym złożeniu zarzutów.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars