  • 1. Data: 2010-10-29 08:04:14
    Temat: Wyrejestrowanie pojazdu w kraju
    Od: "jk" <a...@a...au>

    Witam.
    Sprzedałem swój samochód za granicę do jednego z państw UE. Pojazd wyjechał
    na lawecie bez tablic. Prawo mówi, że:
    Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce
    ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku:
    3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą
    lub zbyty za granicę.
    Mam oczywiście umowę kupna-sprzedaży, tablicę rejestracyjną, ubezpieczenie
    OC.
    Samochód chcę wyrejestrować po to aby móc uzyskać zwrot z OC składki za
    niewykorzystany okres (AVIVA wymaga takiego dokumentu).
    Intformacja, jak został mi udzielona w Wydziale Komunikacji mojego Starostwa
    jest taka, że umowa kupna-sprzedaży nie jest podstawą do wyrejestrowania
    pojazdu tylko zgłoszenie tego przez kupującego. Wiadomo, że nikt z zagranicy
    specjalnie nie przyjedzie tego zrobić. Wiem, że inne Urzędy wymagają przy
    tej czynności umowę kupna-sprzedaży, złożenie pisemnie stosownego
    oświadczenia oraz opłatę skarbową bodajże 10 zł. Ale mój wydział w
    Starostwie łódzkim-wschodnim być może ma jakieś inne wytyczne,
    rozporządzenia albo widzimisię urzędniczki.
    I pytanie, czy mają prawo odmówić mi na podstawie umowy kupna-sprzedaży,
    złożenia stosownego oświadczenia oraz przekazania im tablic wyrejestrowania
    pojazdu?

  • 2. Data: 2010-10-29 10:07:11
    Temat: Re: Wyrejestrowanie pojazdu w kraju
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/29/2010 3:04 AM, jk wrote:
> [...]
    > pojazdu tylko zgłoszenie tego przez kupujšcego. Wiadomo, że nikt z zagranicy
    > specjalnie nie przyjedzie tego zrobić. Wiem, że inne Urzędy wymagajš przy
    > tej czynno?ci umowę kupna-sprzedaży, złożenie pisemnie stosownego
    > o?wiadczenia oraz opłatę skarbowš bodajże 10 zł. Ale mój wydział w
    > Starostwie łódzkim-wschodnim być może ma jakie? inne wytyczne,
    > rozporzšdzenia albo widzimisię urzędniczki.
    > I pytanie, czy majš prawo odmówić mi na podstawie umowy kupna-sprzedaży,
    > złożenia stosownego o?wiadczenia oraz przekazania im tablic wyrejestrowania

    wyslij im to wszystko poczta i czekaj na pisemną odpowiedz.
    zobaczysz, ze sie da,

  • 3. Data: 2010-10-29 10:16:30
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > I pytanie, czy majš prawo odmówić mi na podstawie umowy kupna-sprzedaży,
    > złożenia stosownego oœwiadczenia oraz przekazania im tablic

    Również sprzedałem samochód za granicę, akurat do Niemiec.
    W urzędzie przedstawiłem umowę kupna sprzedazy z niemcem i dostałem
    pieczątki i pismo
    o wyrejestrowaniu z powodu sprzedazy za granicę.
    Zero problemu.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2010-10-29 13:35:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jk" <a...@a...au> napisał w wiadomości

    > I pytanie, czy majš prawo odmówić mi na podstawie umowy kupna-sprzedaży,
    > złożenia stosownego oœwiadczenia oraz przekazania im tablic
    > wyrejestrowania pojazdu?

    Nie mogą, ale czasem komplikują. Złóż wniosek i wyjaśnij urzędnikowi, by
    ewentualną decyzje odmowną sporządził zgodnie z kpa na piśmie z podaniem
    podstawy prawnej. Uwierz, ze to czyni cuda.