  • 41. Data: 2021-11-09 16:02:07
    Temat: Re: Wypychanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 05:51, Wiesiaczek pisze:
    > Białoruś nie ma żadnego problemu i Łukaszenka ma to gdzieś. "Uchodźcy" są
    > tam legalnie i mogą robić co chcą, dopóki im się nie skończą wizy.
    > Później wrócą tam skąd przylecieli (dobrowolnie lub nie) i po sprawie.

    No tu akurat może być problem. Bo po pierwsze kraje, z których wyjechali
    mogą ich nie przyjąć. Po drugie ktoś musi zapłacić za samolot z lotem
    powrotnym, a to już przy tej ilości osób może być problemem. Po trzecie
    "uchodźcy" chcą do Niemiec, więc będą robić wszystko, co mogą, by ich
    nie odesłać.

    Zwożono ich kilka miesięcy, więc i wywiezienie trochę potrwa. A dokąd
    siedzieli w ciepłej porze roku. Jesienią, czy zimą spanie w lesie jest
    kiepskim pomysłem, a oni tam nie mają obozów. Jak zrobią obozy, to będą
    je musieli utrzymywać.

    > Mieszanie do tego Rosji i pieprzenie o "wojnie hybrydowej" to zwykła
    > propaganda i głupota.

    Też tak sądzę. Choć udziału mentalnego Rosji wykluczyć się nie da.
    Chwilowo Rosja chyba się dogaduje z Niemcami, więc nie widzę głębszego
    sensu robienia Niemcom problemu.

    > Owszem, Łukaszenka mógłby ich powstrzymać, ale przecież oświadczył, że
    > skoro UE go olewa to on olewa Unię. To jest prawdziwy prezydent.

    Nie po to ich przywiózł, by ich powstrzymywać. Dla Łukaszenki, to nie
    mniejszy, niż dla nas problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 42. Data: 2021-11-09 16:03:26
    Temat: Re: Wypychanie [imigranci przez Białoruś]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 06:28, A. Filip pisze:
    > A mówiąc prawnie: dopóki Łukaszkostan*tylko* "nie przeszkadza" to może
    > *długo* rżnąć prawnego głupa.

    Jak zaczną umierać z zimna, to już zacznie się to bardziej dla
    Białorusi, niż Unii Europejskiej problemem robić.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2021-11-09 16:07:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przecież Łukaszenka pierdnąć nie może bez putinowskiej aprobaty.

    Co innego aprobata, a co innego organizowanie czegoś. Putin pewnie jest
    zadowolony, ze mamy problem. Chwilowo nasi politycy przestali zygać do
    Rosji.

    Natomiast to zbyt kretyńska operacja, jak na Rosję. Z góry było wiadomo,
    że w tej skali to nie przejdzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2021-11-09 16:37:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No tu akurat może być problem.
    > Bo po pierwsze kraje, z których wyjechali mogą ich nie przyjąć.

    Raczej+ to nie zajdzie IMHO chyba że w kraje "przesiadkowe" zrobią problem.

    > Po drugie ktoś musi zapłacić za samolot z lotem powrotnym, a to już
    > przy tej ilości osób może być problemem.

    Raczej+ przylecieli na Białoruś w biletami lotniczymi wykupionymi w obie
    strony.

    > Po trzecie "uchodźcy" chcą do Niemiec, więc będą robić wszystko, co
    > mogą, by ich nie odesłać. > [...]

    I tu masz 200% racji IMHO :-)

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2021-11-09 20:40:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-09 o 11:43, Shrek pisze:

    > Pies z narzędziami...

    Na ulicy masz psy w mundurach i z bronią.
    To jest szansa że narzędzia ogarną.
    https://bezprawnik.pl/jakie-slowa-zniewazaja-policja
    nta/

    :-)

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2021-11-09 20:58:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 16:37, A. Filip pisze:

    > Raczej+ to nie zajdzie IMHO chyba że w kraje "przesiadkowe" zrobią problem.

    W niektórych krajach za próbę ucieczki mogą zostać osądzeni. No ale to
    ich wina, ze zdecydowali się na popełnienie przestępstwa.

    > Raczej+ przylecieli na Białoruś w biletami lotniczymi wykupionymi w obie
    > strony.

    Skąd ten wniosek? Nie neguję, że może tak być, ale chciałbym wiedzieć,
    skąd Ty masz taką wiedze. Po za tym taki bilet przeważnie jest na
    określony lot, który - nie wykluczone - że już odleciał.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2021-11-09 21:44:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 20:40, RadoslawF pisze:

    > Na ulicy masz psy w mundurach i z bronią.
    > To jest szansa że narzędzia ogarną.
    > https://bezprawnik.pl/jakie-slowa-zniewazaja-policja
    nta/

    Do patrolu pieszego z psem podchodzi pijak i zagląda psu pod podwozie.
    Obywatelu a wy co? A nic - koledzy mnie oszukali. A jak oszukali?
    Powiedzieli że na rogu stoi pies z dwoma kutasami.

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2021-11-10 02:45:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-09 o 21:44, Shrek pisze:

> [...]
    > Obywatelu a wy co? A nic - koledzy mnie oszukali. A jak oszukali?
    > Powiedzieli że na rogu stoi pies z dwoma kutasami.

    Fajne ale stare. W oryginale występowali tam milicjanci z psem.
    A wiesz dlaczego było ich dwu?
    Żeby był odpowiedni parytet fizycznych do umysłowych.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2021-11-10 06:39:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 02:45, RadoslawF pisze:

    > Fajne ale stare. W oryginale występowali tam milicjanci z psem.
    > A wiesz dlaczego było ich dwu?

    W oryginale trzech.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-11-10 07:03:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Jak zaczną umierać z zimna, to już zacznie się to bardziej dla
    > Białorusi, niż Unii Europejskiej problemem robić.

    Że niby co? Nie da się ich odesłać do swoich krajów po upływie ważności
    wizy?
    A może w Białorusi zabraknie chleba żeby to tatałajstwo dokarmić?

    Oj, żebyśmy my mieli takie problemy :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: