  • 11. Data: 2009-12-15 11:47:01
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy pracy ze skutkiem natychmiastowym - rażące naruszenie praw pracownika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

    > Nie twierdzę, że chcę, po prostu sprawdzam możliwości gdybym nagle
    > zachciał, np. inna, lepsza propozycja pracy. Nie uśmiecha mi się dalsze
    > siedzenie i nic nierobienie. Po to przychodzę aby pracować i zarabiać, i
    > dostawać jakąś premię od wykonywanej pracy. Jeśli wszyscy pracują wokół
    > i mają z tego dodatkowe profity to nie wkurzało by Was, gdybyście
    > siedzieli, nic nie robili i nic z tego nie mieli? Mnie wkurza. Wysłałem

    Ale jakąś podstawę masz?

    > kilkanaście cv, gdyby ktoś był zainteresowany to chciałbym mieć
    > możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy niż za wypowiedzeniem.
    > A umowę mam na czas nieokreślony, pracuję u tego pracodawcy 2,5 roku.

    No to masz miesiąc kalendarzowy wypowiedzenia. Jak Ci się
    nicnierobienie nie podoba, możesz się zwolnić i teraz, do końca stycznia
    pracę na pewno znajdziesz :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-12-15 11:49:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 11:15, GK pisze:

    > 4) zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić
    > systematyczne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny
    > pracy,
    >
    > Jeśli przeprowadzano badania - pomiary oświetlenia i na moim stanowisku
    > pracy jest zbyt ciemno, oświetlenie nie spełnia wymaganych norm - czy
    > jest to łamanie praw pracownika?
    >
    > Czy na te dwa podpunkty mogę się powołać i wypowiedzieć umowę o pracę?
    > Pozdrawiam,

    Nie możesz.
    Na bhp jest art. 210 §1 kp - czyli nic nie robisz, a ci płacą ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-12-15 11:50:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 11:23, Liwiusz pisze:

    > Na ten drugi. Bo to, że pracodawca nie ma dla Ciebie pracy, a mimo to
    > płaci Ci za gotowość, to tylko pochwalić taką inicjatywę.

    Na ten drugi też nie - art. 210 §1 kp.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2009-12-15 11:51:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Na ten drugi też nie - art. 210 §1 kp.

    Do czego to doszło, ludzie narzekają, że nie mają co robić w pracy. W
    necie siedzieć, i nie narzekać! ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-12-15 11:52:11
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-15 12:47, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > No to masz miesiąc kalendarzowy wypowiedzenia. Jak Ci się
    > nicnierobienie nie podoba, możesz się zwolnić i teraz, do końca stycznia
    > pracę na pewno znajdziesz :)

    Nie musi.
    W większości firm jak trzeba kogoś zwolnić to najpierw izoluje się
    takiego od pracy i jest podstawa do zwolnienia.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-12-15 12:20:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał

    > Ale nie doszukuj się większego sensu w KP. Kodeks pracy jest jak
    > komunistyczna konstytucja - daje mnóstwo praw, a w rzeczywistości
    > ludzie w łagrach umierali.

    Ładne :)

  • 17. Data: 2009-12-15 12:43:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 12:49:04 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie możesz.
    > Na bhp jest art. 210 §1 kp - czyli nic nie robisz, a ci płacą ;)

    Przecież i tak już nic nie robi. A najprawdopodobniej mu płacą za to, bo
    gdyby nie płacili to by jednak już "wypowiedział natychmiastowo" umowę o
    pracę pracodawcy ;)

  • 18. Data: 2009-12-15 14:17:03
    Od: GK <g...@g...pl>

    Herald pisze:

    > Przecież i tak już nic nie robi. A najprawdopodobniej mu płacą za to, bo
    > gdyby nie płacili to by jednak już "wypowiedział natychmiastowo" umowę o
    > pracę pracodawcy ;)

    Znaczy to nie do końca nic nie robię, ale są dni, w które faktycznie nie
    ma co robić.

  • 19. Data: 2009-12-15 15:09:55
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Znaczy to nie do końca nic nie robię, ale są dni, w które faktycznie nie
    > ma co robić.

    Juz ci napisalem, jestes wolnym czlowiekiem. Widac dla ludzi w Polsce to
    puste slowa...
    Jak znajdziesz inna prace to po prostu tam idziesz i niech pracodawca ma
    strupa a nie ty, bo pracodawca o ciebie martwic sie nie bedzie.
    Swiadectwo pracy musi wydac bo taki ma obowiazek, na swiadectwie pracy nie
    ma (nie powinno byc) jak rozwiazano umowe o prace. I klamac pracodawca nie
    moze bo pojdziesz z tym do sadu pracy.
    Strach przed pozuceniem pracy obowiazuje w krajach o totalitarnych rzadach
    lub kompletnie zniewolonych spoleczenstwach. To pracodawca powinien sie
    martwic bys go nie rzucil i dbac by mial ludzi do pomnazania majatku a nie
    ty, jak masz lepsza okazja bac sie, konsekwencji olania badziewnego
    pracodawcy. Tak jest w calej zachodniej europie a na pewno w UK. Gdzie
    poinformowanie pracodawny na pare dni przed odejsciem jest uwazane za
    najwiekszy objaw grzecznosci:) na 80% przypadkow, pracownik po prostu nie
    przychodzi do pracy nikogo nie informujac... W UK pracownicy daja swiadectwo
    pracodawcom a nie odwrotnie!
    Jesli dany pracodawca za czesto szuka pracownikow, znaczy ludzie uciekaja,
    to znaczy cos jest z nim nie tak i taki pracodawca ma problem znalesc dpbra
    kadre. Pracownik, fachowiec zawsze bedzie w cenie - i to sobie zapamietaj!
    Jak juz npaisalem, jestes wolnym czlowiekiem! Nie rezygnuj ze swojej
    wolnosci w imie "bo nie wypada"... Pracodawca nie zna takie stwierdzenia jak
    "wstyd" czy "nie wypada". liczy sie tu i teraz oraz JA. JA jest
    najwazniejsze! Ty jestes sobie bossem, pamietaj o tym, jak ty siebie
    traktujesz tyle wart jestes!!!
    Owszem stereotypy ciezko lamac... zwlaszcza w polsce ale popatrz na swojego
    pracodawce, czy jemu bylo by cie zwolnic jak by mu sie to oplacalo?

  • 20. Data: 2009-12-15 15:15:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > Swiadectwo pracy musi wydac bo taki ma obowiazek, na swiadectwie pracy
    > nie ma (nie powinno byc) jak rozwiazano umowe o prace. I klamac

    Na świadectwie pracy jest informacja o tym, w jaki sposób rozwiązano
    umowę o pracę. I istnieje możliwość, że znajdzie się tam informacja, że
    umowę rozwiązano z uwagi na rażące zaniedbania obowiązków pracownika.

    Inna sprawa, że wówczas pracodawca musi wypowiedzieć umowę w takim
    trybie, co nie zawsze się zdarza. Zwłaszcza, jeśli pracownik porzucając
    stanowisko pracy wypowie umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia.
    Ponadto pracodawca może zażądać od takiego pracownika odszkodowania, ale
    to również teoria, rzadko kiedy występująca w praktyce.

    > pracodawca nie moze bo pojdziesz z tym do sadu pracy.

    I przegrywasz.

    > Jak juz npaisalem, jestes wolnym czlowiekiem! Nie rezygnuj ze swojej

    Czy bycie wolnym człowiekiem oznacza w UK, że można nie dotrzymywać
    zawartych umów? Czy pracodawca - powołując się na bycie wolnym - też
    może wywalić pracowników na bruk?

    --
    Liwiusz