  • 11. Data: 2008-11-10 21:27:13
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę w czasie chorobowego
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 22:01:38 +0100, gargamel napisał(a):

    > przecież lekarz nie bada warunków pracy pracownika u pracodawcy, np.
    > pracownik notorycznie ma anginę, bo pracodawca oszczędza na ogrzewaniu,
    > pracownik notoryc znie ma kaszel,.bo pracodawca oszczędza na
    > oczyszczaniu z pyłów mioejsca pracy itp itd

    Ale to wszystko jest do wyjaśnienia, i u lekarza, i podczas ew.
    postępowania sądowego.
    Inna sprawa, że w takiej sytuacji pracownik może skorzystać z czegoś
    takiego jak 'dyscyplinarka dla pracodawcy'.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2008-11-10 21:28:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 21:43:20 +0100, Jotte napisał(a):

    > Ciekawe, czy kiedyś ten wyrok ktoś zaskarży do TPC.

    Nie sądzę. OIDP skarga służy w ciągu 5 miesięcy od wydania zaskarżonego
    orzeczenia ;-)

  • 13. Data: 2008-11-10 21:34:22
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

> [...]

    > pracownik notoryc znie ma kaszel,.bo pracodawca oszczędza na oczyszczaniu z

    Lekarz jest ostatnim ogniwem diagnozy. Można stwierdzić złe warunki pracy
    np. na podstawie badań środowiskowych (jawnych), których przeprowadzenie
    spoczywa na obowiązku pracodawcy - art.227

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 14. Data: 2008-11-10 21:35:53
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

> [...]

    > pracownik notoryc znie ma kaszel,.bo pracodawca oszczędza na oczyszczaniu z

    Jeszcze mały cytat:

    "Z przepisów rozporządzenia ministra zdrowia i opieki społecznej z 30 maja
    1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu
    profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich
    wydawanych do celów przewidzianych w kodeksie pracy (Dz. U. z 1996 r. nr 69
    poz. 332 ze zm.) wynika, że pracownik może domagać się od pracodawcy
    skierowania na profilaktyczne badania lekarskie stwierdzające o
    konieczności przeniesienia pracownika do innej pracy ze względu na
    stwierdzenie szkodliwego wpływu wykonywanej pracy na zdrowie pracownika
    albo stwierdzające u pracownika objawy wskazujące na powstawanie choroby
    zawodowej, jeżeli pracownik zgłosi niemożność wykonywania dotychczasowej
    pracy. W myśl przepisów rozporządzenia, na pracodawcy spoczywa obowiązek
    przekazywania informacji o występowaniu czynników szkodliwych dla zdrowia
    lub warunków uciążliwych, w tym również o aktualnych wynikach badań i
    pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, występujących na stanowiskach
    pracy. Wskazane jest, aby lekarz uzupełnił informacje pracodawcy o
    spostrzeżenia z przeprowadzonych wizytacji stanowisk pracy (§ 3 ust. 2
    rozporządzenia). Oceny zagrożeń, o których mowa w ust. 1, lekarz dokonuje
    na podstawie przekazywanej przez pracodawcę informacji o występowaniu

  • 15. Data: 2008-11-10 21:38:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.11.10.21.28.51@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Nie sądzę. OIDP skarga służy w ciągu 5 miesięcy od wydania zaskarżonego
    > orzeczenia ;-)
    Być może.
    Myślę jednak, że zwolniony na podstawie takiej wykładni pracownik po
    wyczerpaniu polskich procedur prawnych ma drogę do TPC otwartą.
    Załóżmy, że wygrywa.
    Co wówczas z taką wykładnią? Dalej obowiązuje, stosuje się ją i czeka na
    kolejne pozwy przeciwko Polsce?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-11-10 21:45:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 22:38:31 +0100, Jotte napisał(a):

    > Co wówczas z taką wykładnią? Dalej obowiązuje, stosuje się ją i czeka na
    > kolejne pozwy przeciwko Polsce?

    Wykładni nic nie zmieni. Trybunał mógłby strzelić w przepis... gdyby on
    był ;-)

  • 17. Data: 2008-11-10 22:23:27
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "Olgierd" napisał:
    > Ale to wszystko jest do wyjaśnienia, i u lekarza, i podczas ew.
    > postępowania sądowego.
    > Inna sprawa, że w takiej sytuacji pracownik może skorzystać z czegoś
    > takiego jak 'dyscyplinarka dla pracodawcy'.

    to znaczy ze co, zwalniam pracodawcę?:O)

  • 18. Data: 2008-11-10 22:26:08
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "===Tomy===" napisał:
> [...]
    > informacje pracodawcy o spostrzeżenia z przeprowadzonych wizytacji
    > stanowisk pracy (§ 3 ust. 2 rozporządzenia). "

    wszystko ładnie, tylko tak się zastanawiam dlaczego górników, czy spawaczy
    pracodawca nie przenosi do pracy o mniejszej szkodliwości zdrowotnej?:O)

  • 19. Data: 2008-11-11 14:18:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 23:23:27 +0100, gargamel napisał(a):

    > to znaczy ze co, zwalniam pracodawcę?

    Art. 55 par. 1 kp. Oraz -- dla zaspokojenia ciekawości -- par. 2.