  • 1. Data: 2008-11-10 07:28:54
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę w czasie chorobowego
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dobry wieczór.

    1. Czy pracownik może wypowiedzieć umowę o pracę zawartą na czas określony
    z 1 miesięcznym okresem wypowiedzienia w trakcie trwania zwolnienia?
    np. ostatnim dniem wypowiedzenia jest ostatni dzień choroby.

    2. Czy pracodawca może zwolnić pracownika gdy ten powróci z chorobowego?

    --
    ===Tomy===

    "Nigdy nie kłóć się z głupcem.
    Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu,
    a potem pokona doświadczeniem."

  • 2. Data: 2008-11-10 09:11:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 08:28:54 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

    > 1. Czy pracownik może wypowiedzieć umowę o pracę zawartą na czas
    > określony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzienia w trakcie trwania
    > zwolnienia? np. ostatnim dniem wypowiedzenia jest ostatni dzień choroby.

    Może.

    > 2. Czy pracodawca może zwolnić pracownika gdy ten powróci z chorobowego?

    Może mu tego dnia dać wypowiedzenie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-10 09:46:29
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 09:11:58 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Może.

    Dziękuję - a jeśli jest moge prosić o jakąś podstawę prawną z zakresu prawa
    pracy? Nie mogę się doszukać ...

    > Może mu tego dnia dać wypowiedzenie.

    Rozumiem. Jednak w tym przypadku pracodawca musi powad uzasadniony powód
    prawda? Nie może zwalniać za to, że pracownik jest chorowity?

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 4. Data: 2008-11-10 10:07:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 10:46:29 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

    > Dziękuję - a jeśli jest moge prosić o jakąś podstawę prawną z zakresu
    > prawa pracy? Nie mogę się doszukać ...

    Art. 33 kp.

    > Rozumiem. Jednak w tym przypadku pracodawca musi powad uzasadniony powód
    > prawda? Nie może zwalniać za to, że pracownik jest chorowity?

    Nie, jeśli to jest umowa na czas określony, uzasadnienie nie jest
    niezbędne.
    I tak, nawet jeśli byłaby to umowa na czas określony, chorowitość
    powodująca destabilizację zakładu jest dość dobrą przyczyną do
    wypowiedzenia pracownikowi stosunku pracy.

  • 5. Data: 2008-11-10 11:02:16
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 10:07:51 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Art. 33 kp.

    Jasny gwint dopiero teraz zauważyłem, że zjadłem "nie".

    Umowa zawarta na czas nie określony.
    Zmienia to całkowicie postać rzeczy...

    Zatem proszę raz jeszcze o odpowiedź jak w tym przypadku?

    > I tak, nawet jeśli byłaby to umowa na czas określony, chorowitość
    > powodująca destabilizację zakładu jest dość dobrą przyczyną do
    > wypowiedzenia pracownikowi stosunku pracy.

    Rozumiem, że ta przyczyna może mieć zasadność nawet w przypadku umowy
    zawartej na czas nie okreslony?

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 6. Data: 2008-11-10 17:10:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 12:02:16 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

    > Jasny gwint dopiero teraz zauważyłem, że zjadłem "nie".
    >
    > Umowa zawarta na czas nie określony. Zmienia to całkowicie postać
    > rzeczy...
    >
    > Zatem proszę raz jeszcze o odpowiedź jak w tym przypadku?

    J.w.
    Tylko przepis inny ;-) ale za karę -- znajdź sobie sam ;-)

    > Rozumiem, że ta przyczyna może mieć zasadność nawet w przypadku umowy
    > zawartej na czas nie okreslony?

    I ja zjadłem 'nie' ;-)))))))))))
    Tak, *częste* zwolnienia lekarskie destabilizujące organizację pracy u
    pracodawcy mogą być przez sąd zakwalifikowane jako dobra podstawa do
    wypowiedzenia umowy zawartej na czas NIEokreślony.
    Na czas określony pracodawca nie musi się w ogóle tłumaczyć, chyba że
    okres, na jaki zawarto umowę jest nieprzytomnie długi (i można
    domniemywać, że nastąpiło obejście przepisów o rodzaju umowy).

  • 7. Data: 2008-11-10 18:14:11
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "Olgierd" napisał:
    > Tak, *częste* zwolnienia lekarskie destabilizujące organizację pracy u
    > pracodawcy mogą być przez sąd zakwalifikowane jako dobra podstawa do
    > wypowiedzenia umowy zawartej na czas NIEokreślony.

    a jesli ta częsta chorowitość jest spowodowana złymi warunkami pracy w
    zakładzie pracodawcy?

  • 8. Data: 2008-11-10 19:35:32
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 19:14:11 +0100, gargamel napisał(a):

    > a jesli ta częsta chorowitość jest spowodowana złymi warunkami pracy w
    > zakładzie pracodawcy?

    Wtedy pracodawca na podstawie zaświadczenia od lekarza o złych warunkach
    pracy ma obowiązek skierować chorowitego do innej pracy/stanowiska.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 9. Data: 2008-11-10 20:43:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.11.10.17.11.09@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Tak, *częste* zwolnienia lekarskie destabilizujące organizację pracy u
    > pracodawcy mogą być przez sąd zakwalifikowane jako dobra podstawa do
    > wypowiedzenia umowy zawartej na czas NIEokreślony.
    Ciekawe, czy kiedyś ten wyrok ktoś zaskarży do TPC. :)

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-11-10 21:01:38
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Wtedy pracodawca na podstawie zaświadczenia od lekarza o złych warunkach
    > pracy ma obowiązek skierować chorowitego do innej pracy/stanowiska.

    przecież lekarz nie bada warunków pracy pracownika u pracodawcy,
    np. pracownik notorycznie ma anginę, bo pracodawca oszczędza na ogrzewaniu,
    pracownik notoryc znie ma kaszel,.bo pracodawca oszczędza na oczyszczaniu z
    pyłów mioejsca pracy itp itd