  • 1. Data: 2009-05-10 10:12:23
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
    Od: "Bartek" <bartoszjan@_NOSPAM_poczta.onet.pl>

    Bardzo proszę o pomoc w sprawie mojego wypowiedzenia umowy o pracę.
    30 kwietnia złożyłem pracodawcy wypowiedzenie umowy o treści: "Niniejszym
    wypowiadam z dniem 31 maja 2009 r. umowę o pracę, zawartą dnia 18 czerwca
    2008 r., z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.". W piątek
    dostałem od pracodawcy informację (mailem) o treści m.in.: "w związku z
    otrzymanym od Ciebie oświadczeniem o wypowiedzeniu umowy o pracę z dniem 31
    maja 2009 roku z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia (czyli ze
    skutkiem rozwiązującym umowę na 30 czerwca 2009 roku)".
    Faktycznie trochę nieprecyzyjnie napisałem, ale moją intencją było
    rozwiązanie umowy ze skutkiem na 31 maja; taki wzór wypowiedzenia miałem
    (http://www.hrc.pl/index.php?dzid=88&did=278) i taki złożyłem. W mojej pracy
    od dłuższego czasu panują niezbyt przyjazne warunki, nie są przyznawane
    premie, pracy jest bardzo dużo, a ludzi coraz mniej (wszystko zgodnie z
    prawem). Udało mi się znaleźć lepszą ofertę pracy, nadarzyła się dobra
    okazja, u potencjalnego nowego pracodawcy zaczyna się nowy projekt, ale
    zobowiązałem się zacząć pracę 1 czerwca. Do 1 lipca może już nie zaczekać i
    znaleźć kogoś innego na to miejsce...
    Bardzo proszę o radę. Czy pracodawca ma rację? Jak powinienem postąpić jeśli
    nie ma racji?

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 2. Data: 2009-05-10 10:36:42
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    No jednak zmieniłeś troszkę ten wzór i masz teraz tego konsekwencje.

  • 3. Data: 2009-05-10 10:52:30
    Od: "Bartek" <bartoszjan@_NOSPAM_poczta.onet.pl>

    Oczywiście, konsekwencje już odczuwam, na razie w postaci zmarnowanego
    weekendu. Wydaje mi się tylko że kluczowe zdanie w moim piśmie i we wzorze
    jest zbliżone. No ale prawnikiem nie jestem, dlatego prosiłbym o odpowiedź
    czy sprawa jest jednoznaczna, czy to kwestia interpretacji i można jeszcze
    coś z tym zrobić.

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    No jednak zmieniłeś troszkę ten wzór i masz teraz tego konsekwencje.

  • 4. Data: 2009-05-10 10:57:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > czy sprawa jest jednoznaczna, czy to kwestia interpretacji i można jeszcze

    Dla mnie sprawa jest jednoznaczna. Sam zadeklarowales, ze wypowiadasz
    umowe z dniem 31 maja 2009 r.
    Teraz pozostaje kwestia dogadania sie z pracodawca.

    Chyba, ze sa jakies inne przeslanki do tego aby rozwiazac umowe z winy
    pracodawcy. Sam piszesz, ze przestano przyznawac premie - na jakiej
    podstawie otrzymywales te premie? Moze od tej strony da sie cos zdzialac.

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2009-05-10 11:02:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 maj 2009 12:57
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4a06b30a$1@news.home.net.pl>):

    > Dla mnie sprawa jest jednoznaczna. Sam zadeklarowales, ze wypowiadasz
    > umowe z dniem 31 maja 2009 r.
    > Teraz pozostaje kwestia dogadania sie z pracodawca.

    Albo próbować urlop brać, pewnie ma jeszcze do wykorzystania.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-10 11:08:17
    Od: "Bartek" <bartoszjan@_NOSPAM_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracodawcy. Sam piszesz, ze przestano przyznawac premie - na jakiej
    > podstawie otrzymywales te premie? Moze od tej strony da sie cos zdzialac.

    Takich przesłanek nie znajdę, według umowy o pracę premie były uznaniowe.
    Jest wprawdzie kwestia regulaminu premiowego (od kilku miesięcy pracodawca
    nie dokonuje oceny pracowników, a te oceny były podstawą do przyznania
    premii), ale to trudna sprawa .
    A napisałem jak napisałem, bo zmyliło mnie we wzorze zdanie "Z dniem
    .............................. r. (data rozwiązania umowy) składam
    wypowiedzenie umowy o pracę", które zdaje się że jest błędne. Na przyszłość
    będę musiał lepiej szukać...

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 7. Data: 2009-05-10 11:13:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.05.2009 castrol <j...@w...wp.pl> napisał/a:
    > Dla mnie sprawa jest jednoznaczna. Sam zadeklarowales, ze wypowiadasz
    > umowe z dniem 31 maja 2009 r.
    > Teraz pozostaje kwestia dogadania sie z pracodawca.

    A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób
    prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-05-10 11:22:54
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób
    > prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

    A co to teraz mu da? Okres wypowiedzenia i tak rozpocznie sie 1 czerwca.

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2009-05-10 11:24:34
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 10 Maj, 13:13, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób
    > prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

    Wypowiedzenie w kp liczy się (w tym przypadku zapewne) na koniec
    miesiąca. A już mamy maj.

  • 10. Data: 2009-05-10 11:26:18
    Od: zwi <z...@o...pl>

    > A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób
    > prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

    A nie np. to, że w tej chwili jest już po 30 kwietnia? Nie wiem, czy
    wstecznie da się wypowiedzieć umowę. A jeśli wypowie teraz to (jeśli
    się mylę to niech mnie ktoś poprawi) i tak będzie musiał pracować do
    końca czerwca.

    zwi