  • 31. Data: 2006-06-07 15:47:01
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę "mailem"
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Raczej - może nie zostać dopuszczony do pracy. I to dopiero po upływie
    > okresu "wypowiedzenia". Bo czy stosunek pracy faktycznie ustał orzeknie sąd,
    > kiedy pracownik złoży pozew dołączając świadectwo pracy z uzasadnieniem, że
    > w ogóle nie otrzymał wypowiedzenia.

    Cóż, samo wydanie pracownikowi świadectwa pracy raczej wzmacnia tezę o
    wypowiedzeniu, o ile samo nie może zostać uznane za wypowiedzenie,
    szczególnie w połączeniu z niedopuszczeniem do pracy.
    Oświadczenie woli można złożyć w dowolny sposób, także dorozumiany - tu
    kc jak najbardziej będzie się stosować.
    A stosunek pracy ustał - jak myślisz dlaczego roszczeniem jakie
    przysługuje w przypadku niezgodnego z prawem wypowiedzenia jest
    przywrócenie do pracy a nie roszczenie o dopuszczenie do pracy?

    KG

  • 32. Data: 2006-06-07 17:06:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:

    > ale tak to działa

    Nie zgodzę się z Tobą. Odwołać trzeba się mieć od czego. A póki nie
    dostanę tego wypowiedzenia, to go nie ma. Może pracodawca wysłał
    mailem projekt, a może to był czyjś żart.

    > doręczenie zostawmy na boku, to odrębna sprawa

    Chwilowo, to akurat kluczowa kwestia.

  • 33. Data: 2006-06-07 18:42:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e66s1f$sho$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > Cóż, samo wydanie pracownikowi świadectwa pracy raczej wzmacnia tezę o
    > wypowiedzeniu, o ile samo nie może zostać uznane za wypowiedzenie,
    > szczególnie w połączeniu z niedopuszczeniem do pracy.
    Odnoszę wrażenie, że zbliżasz się do postulatu, iż wystarczy pracownika
    niedopuścić do pracy i wręczyć świadectwo pracy ZAMIAST wypowiedzenia. To
    bardzo odważne posunięcie w świetle obowiazującego KP.

    > Oświadczenie woli można złożyć w dowolny sposób, także dorozumiany - tu
    > kc jak najbardziej będzie się stosować.
    To prawda, cieszę się, że przyłączyłeś się do mojego stanowiska.

    > A stosunek pracy ustał - jak myślisz dlaczego roszczeniem jakie
    > przysługuje w przypadku niezgodnego z prawem wypowiedzenia jest
    > przywrócenie do pracy a nie roszczenie o dopuszczenie do pracy?
    Sąd orzeka albo o bezskuteczności wypowiedzenia, albo o przywróceniu do
    pracy - w zależności od żądania pracownika. Przeczytaj dokładnie art. 45 §1
    KP.

    Jotte

  • 34. Data: 2006-06-07 20:22:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    [ciach ...]

    Napisał ci już Kam więc nie będę powtarzał.
    Nie rozumiesz że wypowiedzenie (jakie by nie było) będzie skuteczne
    (rozwiąże stosunek pracy), chyba że pracownik się od niego odwoła?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 35. Data: 2006-06-07 20:36:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e67cls$qhh$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Napisał ci już Kam więc nie będę powtarzał.
    > Nie rozumiesz że wypowiedzenie (jakie by nie było) będzie skuteczne
    > (rozwiąże stosunek pracy), chyba że pracownik się od niego odwoła?
    Nie rozumiesz, że nie "jakie by nie było"? Musi być przekazane w formie
    takiej, aby adresat mógł sie z nim zapoznać. A to może być dyskusyjne i
    wymagać udowodnienia. Dostarczenie dowodu w razie odwołania leży po stronie
    składającej oświadczenie.

    Jotte

  • 36. Data: 2006-06-07 20:36:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Sąd orzeka albo o bezskuteczności wypowiedzenia, albo o przywróceniu do
    > pracy - w zależności od żądania pracownika. Przeczytaj dokładnie art. 45 §1
    > KP.

    NO właśnie.
    A gdyby tak jak ty twierdzisz niezgodne z prawem wypowiedzenie umowy o
    pracę było nieważne i nie skuteczne to orzekał by o dopuszczeniu do
    pracy, bo stosunek pracy by nadal trwał.

    By tego nie przedłużać:

    1997.05.16 wyrok SN I PKN 170/97 OSNP 1998/8/239

    Wypowiedzenie umowy o pracę nawet sprzeczne z prawem lub nieuzasadnione
    nie jest nieważne z mocy prawa.

  • 37. Data: 2006-06-07 20:46:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie zgodzę się z Tobą. Odwołać trzeba się mieć od czego. A póki nie
    > dostanę tego wypowiedzenia, to go nie ma. Może pracodawca wysłał
    > mailem projekt, a może to był czyjś żart.

    Wypowiedzenie może być złożone w dowolnej formie, również przez maila
    (pomijam kwestie dowodowe).

    2002.10.02 uchwała SN III PZP 17/02 OSNP 2003/20/481

    Doręczenie pracownikowi za pomocą faksu pisma pracodawcy wypowiadającego
    umowę o pracę jest skuteczne i powoduje rozpoczęcie biegu terminu
    przewidzianego w art. 264 § 1 KP, ale stanowi naruszenie art. 30 § 3 KP.}

    W orzeczeniu co prawda mowa o faksie, ale przy poczcie elektronicznej
    będzie tak samo.

  • 38. Data: 2006-06-07 20:47:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e67dgk$snd$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

> [...]
    NO właśnie.

    > Wypowiedzenie umowy o pracę nawet sprzeczne z prawem lub nieuzasadnione
    I z tym się oczywiście zgodzę, gdyż sprzeczność z prawem itp. winien
    stwierdzić sąd.

  • 39. Data: 2006-06-07 20:49:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e67e2s$snd$3@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Wypowiedzenie może być złożone w dowolnej formie, również przez maila
    A kodem flagowym?

> [...]
    > przewidzianego w art. 264 § 1 KP, ale stanowi naruszenie art. 30 § 3 KP.}
    > W orzeczeniu co prawda mowa o faksie, ale przy poczcie elektronicznej
    To może i SMSem?

    Jotte

  • 40. Data: 2006-06-07 20:50:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > wymagać udowodnienia. Dostarczenie dowodu w razie odwołania leży po stronie

    Teraz to się wykręcasz i przechodzisz na problem dowodowy, czyli jak
    udowodnić że pracownik miał możliwość zapoznania się z mailem.
    Przypominam ze w kazusie piszący przyznał że się z nim zapoznał.

    Można nawet wypowiedzieć skutecznie (o ile pracownik się nie odwołała)
    nawet ustnie (pomijam kwestie dowodowe)

    1999.03.24 wyrok SN I PKN 631/98 OSNP 2000/10/381

    Ustne oświadczenie woli pracodawcy o rozwiązaniu umowy o pracę
    przekazane pracownikowi przez bezpośredniego przełożonego jest skuteczne.

    A więc wypowiedzenie będzie skuteczne o ile się pracownik od niego nie
    odwołała niezależnie od tego w jakiej formie będzie.