  • 1. Data: 2014-07-02 10:51:43
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Pytanie ze strony pracownika z 5-letnim stażem:
    30 czerwca przyniósł wypowiedzenie umowy o pracę na czas nieoznaczony,
    ale ponieważ nikogo w biurze z szefostwa nie było, więc nie miał komu
    wręczyć za potwierdzeniem.
    Wieczorem tego samego dnia wysłał dodatkowo to wypowiedzenie mailem.
    Dzień później, a więc 1 lipca szefowa przyjęła wypowiedzenie ale wpisała
    datę wpływu 1 lipca i w związku z tym twierdzi, że pracownik musi
    jeszcze pracować o miesiąc dłużej.
    Pracownikowi zależy, aby jak najszybciej skończyć u obecnego pracodawcy,
    bo znalazł lepszą pracę. Porozumienie stron nie jest możliwe.
    Czy w takiej sytuacji z powodu przyjęcia wypowiedzenia z datą nie 30.06
    a 1.07 faktycznie MUSI pracować o miesiąc dłużej?
    Czy wysłanie maila 30.06 coś tu zmienia?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-07-02 14:31:45
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Poczytałem przepisy i już trochę wiem.
    Nie wiem jednak jednej rzeczy: czy wysłanie maila 30 czerwca i zwrotna
    informacja, że adresat tego maila odebrał w tym dniu pozwoli skrócić
    okres wypowiedzenia o miesiąc?
    Jacek

  • 3. Data: 2014-07-02 19:07:56
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Jeśli pracodawca sobie tak życzy musi pracować miesiąc dłużej.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 4. Data: 2014-07-02 19:13:13
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-02 19:07, Stokrotka pisze:
    > Jeśli pracodawca sobie tak życzy musi pracować miesiąc dłużej.

    Póki co, to życzenia życzeniami a przepisy przepisami.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-07-02 21:48:51
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Póki co, to życzenia życzeniami a przepisy przepisami.

    Zgodnie z pszepisami mejl nie ma mocy prawnej , bez podpisu elektronicznego.
    Po to jest termin miesięczny by był pełny miesiąc wypowiedzenia.
    Tszeba było złożyć 29, i tak robi rozsądny człowiek.
    Wtedy jak by nie pszyjęła 29, miałbyś jeszcze 30 na wszelki wypadek.

  • 6. Data: 2014-07-03 23:35:37
    Temat: Re: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2014, Stokrotka wrote:

    [...komuś, bez wrotki...]

    > Zgodnie z pszepisami mejl nie ma mocy prawnej , bez podpisu elektronicznego.

    A te "pszepisy" wymagają formy pisemnej, czy wymagają "mógł się zapoznać",
    a forma pisemna jest po prostu wygodnym "twardym" dowodem?
    Po pierwsze - "ja tylko pytam" ((C) wiadomy były minister), bo nie wiem
    a nie chce mi się szukać, więc raczej z przezorności podpuszczam do
    ustalenia, czy ta wersja nie utyka na mieliźnie braku podstawy prawnej.
    Po drugie, przypomnę, że prawo cywilne w zasadzie nie przewiduje sankcji
    za "niepotwierdzenie odbioru" - co zrobisz pracodawcy, jak powie że
    NIE PODPISZE?
    O ile pamiętam, archiwa prasowe pamiętają opisy akcji typu "wchodzi
    ekipa z notariuszem i kamerą, kładą papier na środku pokoju, na podłodze,
    rejestrując również fakt paszczowego zapodania co na tym papierze
    jest, notariusz potwierdza opis" - i takie cóś jest dowodem
    "doręczenia". Akurat nie chodziło o umowy o pracę, chodzi o zasadę.
    Który przepis (w zakresie wypowiedzenia) wymaga formy pisemnej?
    (o ile wiem, wymóg i sankcja za *późniejsze* niepotwierdzenie pisemne
    jest tylko w sprawie *zawarcia* umowy o pracę, ale może się mylę)

    > Tszeba było złożyć 29

    Ale wątek nie jest o tym, że wziąwszy przedmiot doskonale kulisty...
    Gość zrobił jak zrobił.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-07-04 20:55:17
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A te "pszepisy" wymagają formy pisemnej, czy wymagają "mógł się
    > zapoznać",
    Jak wysyłasz mejla, to nie ma pewności kto go odbieże i kiedy.
    Nawet jak odbiorca wysle potwierdzenia, to nie wiadomo, kto był odbiorcą.

    > a forma pisemna jest po prostu wygodnym "twardym" dowodem?
    Tak.

    >..... prawo cywilne w zasadzie nie przewiduje sankcji
    > za "niepotwierdzenie odbioru" - co zrobisz pracodawcy, jak powie że
    > NIE PODPISZE?
    Wyślij pocztą za potwierdzenim odbioru (czyli ze zwrotką), jak dalej nie
    odbieże powiadom prokuraturę, narusza prawo karne.

> [...]
    > "doręczenia". Akurat nie chodziło o umowy o pracę, chodzi o zasadę.
    > Który przepis (w zakresie wypowiedzenia) wymaga formy pisemnej?
    To jest oczywiste. NIe wiem ktury, ale raczej należy szukać w KC.

    > (o ile wiem, wymóg i sankcja za *późniejsze* niepotwierdzenie pisemne
    > jest tylko w sprawie *zawarcia* umowy o pracę, ale może się mylę)

    NIe tylko, świadestwo pracy i inne też podlegają.

  • 8. Data: 2014-07-04 23:53:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2014, Stokrotka wrote:

    > Jak wysyłasz mejla, to nie ma pewności kto go odbieże i kiedy.

    Prawda. Co nie wyklucza możliwosci dochodzenia, że odebrała osoba
    uprawniona.

    > Tak.

    No i o to mi chodziło.

    > Wyślij pocztą za potwierdzenim odbioru (czyli ze zwrotką), jak dalej nie
    > odbieże powiadom prokuraturę, narusza prawo karne.

    Przepis proszę.
    Wyraźnie pisałem, że WIEM, iż jest sankcja za niepotwierdzenie pisemne
    faktu ZAWARCIA umowy o pracę. Ale to nie ten przypadek.

    > To jest oczywiste.

    Nie jest.

    > NIe wiem ktury, ale raczej należy szukać w KC.

    Znam taki przepis TYLKO dla przypadku, kiedy sama umowa jest pisemna
    i to z zastrzeżeniem "pod warunkiem nieważności".
    Trochę flejmów o tym, że brak tego zastrzeżenia powoduje praktyczną
    nieskuteczność "żądania pisma" było (na grupie).

    > NIe tylko, świadestwo pracy

    A to być może.

    > i inne też podlegają.

    Poproszę o przepis.
    Przejechałem szukaniem przeglądarki KP, KK i KW - nie widzę.
    Zmiana tak, wypowiedzenie niekoniecznie.
    Obowiązek "pisemny" dla wypowiedzenia widzę tylko przy układzie
    zbiorowym.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-07-05 12:07:07
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Prawda. Co nie wyklucza możliwosci dochodzenia, że odebrała osoba
    > uprawniona.
    Musisz jeszcze udowodnić, że odebrała.
    Nawet jak znajdzeisz to na dysku, to nie dowodzi, że odbrała, mogła odruhowo
    miedzy reklamami wżucić to do kosza.
    Mejl nie ma skutku doręczenia.

    > No i o to mi chodziło.

    > Przepis proszę.
    > Wyraźnie pisałem, że WIEM, iż jest sankcja za niepotwierdzenie pisemne
    > faktu ZAWARCIA umowy o pracę. Ale to nie ten przypadek.

    Tego, że ma obowiązek np. wydać świadectwo pracy szukaj w KP, a tego, ze to
    podlega pod prawo karne w KK.

> [...]
    > Trochę flejmów o tym, że brak tego zastrzeżenia powoduje praktyczną
    > nieskuteczność "żądania pisma" było (na grupie).

    Prawo zostało doprecyzowane , ponieważ zawżeć umowę o pracę można było
    bardzo wiele lat, pszez jej podjęcie= ktoś zaczął wykonywać obowiązki w
    pracy, stąd doprecyzowanie.

    > Poproszę o przepis.
    > Przejechałem szukaniem przeglądarki KP, KK i KW - nie widzę.
    W KK jest coś o naruszaniu praw pracowniczyh.

  • 10. Data: 2014-07-05 12:09:10
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Sory miało być w KK jest coś o naruszaniu obowiązkuw pszez pracodawcę .