  • 11. Data: 2010-01-08 01:04:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu mieszkania z powodow zdrowotnych
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.01.2010 20:56), Zygmunt wrote:

    > A czy jeśli właściciel wiedział wcześniej o pluskwach a wynajął lokal i nie
    > poinformował o tym najemcy to czy nie odpowiada za narażenie na utratę
    > zdrowia?
    > W końcu osoba silnie alergiczna to może i zejść od ugryzienia.

    Wydaje mi się że miałby zastosowanie ten art. KC:

    "Art. 682.
    Jeżeli wady najętego lokalu są tego rodzaju, że zagrażają zdrowiu
    najemcy lub jego
    domowników albo osób u niego zatrudnionych, najemca może wypowiedzieć najem
    bez zachowania terminów wypowiedzenia, chociażby w chwili zawarcia umowy
    wiedział o wadach."

    Pluskwy raczej bezdyskusyjnie zagrażają zdrowiu nawet osób niealergicznych.

    p. m.