-
11. Data: 2006-03-05 01:08:12
Temat: Re: Wypowiedzenie umowy - Polkomtel
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik Przemek napisał:
> Czy tak określona kara miałaby zastosowanie jako udzielona klientowi
Nie ma czegoś takiego jak kara umowna płacona przez klienta telekomowi,
bo kara umowna może być tylko od niewykonania zlecenia i to jeszcze jak
zamwiający potrafiłby wykazać poniesione przez siebie straty z tytułu
niewykonania tego zlecenia.
A to klient jest zleceniodawcą.
> ulga czy poprostu kara umowna, która w wypadku zerwania umowy w związku
> ze zmianą cennika bądź regulaminu nie miałaby zastosowania.
Zmiana umowy, regulaminu i cennika upoważnia do zerwania umowy bez
żadnych konsekwencji dla klienta.
> § 5 ZOBOWIĄZANIA ABONENTA I KARY UMOWNE
>
> 1. Abonent zawierający Umowę w ramach Promocji zobowiązuje się, że w
> ciągu 24 miesięcy od dnia jej zawarcia:
> 1. nie rozwiąże Umowy,
> 2. swoim działaniem nie spowoduje rozwiązania Umowy przez
> Polkomtel S.A. lub zaprzestania świadczenia przez Polkomtel usług w
> ramach Umowy.
> 2. W związku z ulgami przyznawanymi Abonentowi przez Polkomtel S.A. w
> przypadku niewykonania przez Abonenta zobowiązań, o których mowa w § 5
> pkt. 1 a)-b) powyżej Abonent zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz
> Polkomtel SA kary umownej w wysokości 840,00 zł. Wysokość kary umownej
> będzie pomniejszana w zależności od czasu, jaki upłynął od dnia zawarcia
> Umowy według zasad określonych w § 5 pkt.3.
Heh. Widzę, że Polkomtel dalej ma genialnych prawników skoro bredzą o
karach umownych. Heh...
ubawiony
Arek
--
www.eteria.net
-
12. Data: 2006-03-05 17:07:37
Temat: Re: Wypowiedzenie umowy - Polkomtel
Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>
> Prawo telekomunikacyjne wyraźnie mówi, że operator może żądać jako
> odszkodowania jedynie o wartości nie przekraczającej udzielonej
> klientowi ulgi - Art. 57 p.6.
> Kwota tej ulgii musi być wyraźnie określona w umowie i kwotą tą NIE JEST
> urojona przez telekomy "kara umowna".
Czy "kochana inaczej" TPSA również stosuje się do tego prawa? Wiem, głupie
pytanie, ale to TPSA...
I czy kara za zerwanie umowy "lojalnościowej" (zrobili zmianę danych w bazie
danych za 10 zł, o ile brat będzie korzystał przez bodajże 2 lata z telefonu - a
teraz za zerwanie jej wołają 180 zł) będzie możliwa do uniknięcia?
--
pzdr
Marcin Majchrzak
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
13. Data: 2006-03-06 10:25:56
Temat: Re: Wypowiedzenie umowy - Polkomtel
Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Przemek napisał(a):
>
>>
>> Czy w takim wypadku, jeżeli zerwę umowę przed upływem 24 miesięcy ze
>> względu na zmianę cennika bądź regulaminu będę musiał zapłacić karę
>> umowną?
>>
>
> Nadal nie wiem, jaką umowę zawarłeś i dlaczego (i kiedy) chcesz zerwać.
>
> M.
Pytam się hipotetycznie czy jeżeli zmieniliby regulamin mógłbym zerwać
umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez okresem 24 miesięcy
bez ponoszenia kary umownej.
--
Pozdrawiam
Przemek
-
14. Data: 2006-03-06 10:28:39
Temat: Re: Wypowiedzenie umowy - Polkomtel
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Użytkownik Przemek napisał:
> Pytam się hipotetycznie czy jeżeli zmieniliby regulamin mógłbym zerwać
> umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez okresem 24 miesięcy
> bez ponoszenia kary umownej.
>
Poczytaj archiwum, mniej więcej sprzed 12-14 miesięcy
M.