  • 1. Data: 2003-01-29 11:11:33
    Temat: Re: Wypowiedzenie pracy i pozniejsze zwonienie dyscyplinarne
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
    news:b1bobt$bhp$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do
    grup
    > dyskusyjnych napisał:b1aqjs$krf$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > i pewnie też terminy wykonania w chwili żądania opuszczenia zakładu nie
    > mógł ich zrealizować ...czyż nie?

    Prosze zwrocic uwage, ze piszacy to czlowiek nie jest prawnikiem.
    (ja zreszta tez).
    Tak na prawde nie wiemy jak rozumiec slowa "mial oferty na napelnianie".

    Czy ktos zwrocil sie z oferta, ze napelni, czy ze on wysylal oferty, ze
    napelni
    CZy zobowiazal sie do czegos w imieniu swym lub firmy.. nie wiemy.

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-01-29 19:39:35
    Od: "Marcin" <i...@s...op.pl>

    Dzien dobry Wszystkim, a moze Dobry Wieczor.

    Mam problem z zakladem pracy. Zostalem zatrudniony w styczniu ubieglego roku
    na 6 miesiecy, pozniej przedluzono mi umowe na czas nieokreslony. Do moich
    obowiazkow nalezala opieka nad komputerami, zakup materialow do drukarek,
    instalacja oprogramowania - ogolnie serwis komputerow.

    Pracodawca w styczniu zlozyl mi wypowiedzenie, z zachowaniem
    trzymiesiecznego okresu wypowiedzenia, z tym, iz zaznaczyl iz zrzeka sie z
    mojego obowiazku wykonywania w tym okresie stosunku pracy (nie musze do
    pracy przychodzic) - jednoczesnie z zachowaniem prawa do wynagrodzenia
    (mialem je otrzymywac). Wymowienie to przyjalem - tlumaczono sie likwidacja
    stanowiska pracy.

    Przed wczoraj dowiedzialem sie, ze chca mnie zwolnic dyscyplinarnie - bo w
    dniu kiedy po raz ostatni wychodzilem z pracy mialem ze soba ofery od kilku
    firm na napelnianie glowic do drukarek atramentowych i tonerow - sekretarka
    spisala protokul co znalazla i musialem niestety to zostawic. Nie bylo tam
    zadnych dokumentow firmowych, ani waznych danych.

    Powiedziano mi rowniez, ze jesli sie do nich jutro zglosze to zalatwia
    sprawe polubownie (a nie dostane wzolnienia dyscyplinarnego) - pewnie beda
    chcieli abym podpisal rozwiazanie umowy za porozumieniem stron. Czy moj
    dotychczasowy pracodawca nie nagina przypadkiem prawa?

    Co robic i jak sie bronic?

    Wielkie dzieki za kazda podpowiedz.
    Marcin

  • 3. Data: 2003-01-29 19:59:41
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <i...@s...op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b19adi$h76$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > pracy przychodzic) - jednoczesnie z zachowaniem prawa do wynagrodzenia
    > (mialem je otrzymywac). Wymowienie to przyjalem - tlumaczono sie

    na buźke tak?

> [...]
    > spisala protokul co znalazla i musialem niestety to zostawic. Nie bylo tam
    > zadnych dokumentow firmowych, ani waznych danych.

    protokół pozostawionych rzeczy spisała na polecenie pracodawcy?
    czy zdawczo odbiorczy...zdawałeś pisemnie co pozostawiasz?

    > Powiedziano mi rowniez, ze jesli sie do nich jutro zglosze to zalatwia
    > sprawe polubownie (a nie dostane wzolnienia dyscyplinarnego) - pewnie beda
    > chcieli abym podpisal rozwiazanie umowy za porozumieniem stron.

    pewnie tak bo wobec likwidacji stanowiska wiecej tracą ...

    Czy moj
    > dotychczasowy pracodawca nie nagina przypadkiem prawa?

    nagina tylko Ty w tej chwili nie masz dowodów na to a on ma ,że opusciłes
    stanowisko pracy ...

    > Co robic i jak sie bronic?

    hm jeśli to jest ukartowane ? masz kogoś kto mógłby zaświadczyć ,że było tak
    jak piszesz?

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-29 21:45:01
    Od: "Marcin" <i...@s...op.pl>

    > likwidacja
    >
    > na buźke tak?

    nie - mam to na pismie.
    "Podstawa prawna:
    art.30 par. 1 punkt 2 i par. 4,
    art 32 par.1 punkt 3 i par. 2
    art 36 par. 1 punkt 2

    Uzasadnienie:
    Likwidacja stanowiska pracy z przyczyn ekonomicznych."

    wczesniej oswiadczenie pracodawcy, ze nie musze pracowac, a bede przyjmowal
    wynagrodzenie przez 3 miesiace.

    > kilku
    > sekretarka
    >
    > protokół pozostawionych rzeczy spisała na polecenie pracodawcy?
    > czy zdawczo odbiorczy...zdawałeś pisemnie co pozostawiasz?

    nic na pismie nie skladalem. sekretarka napisala na kartce, co mialem przy
    sobie - dokladnie - ile tych ofert i podpisalem sie pod tym.

    > pewnie tak bo wobec likwidacji stanowiska wiecej tracą ...

    Ale juz wczesniej dali mi wypowiedzenie, na calkiem innych warunkach. Nie
    jest to dla mnie bez znaczenia - trzy miesiace nie musze chodzic do pracy, a
    jednak otrzymuje wynagrodzenie.

    > Czy moj
    >
    > nagina tylko Ty w tej chwili nie masz dowodów na to a on ma ,że opusciłes
    > stanowisko pracy ...

    Nie tak. Wypowiedzenie dostalem w czwartek, w piatek przyszedlem uprzatnac
    swoje rzeczy, bo nie zdazylem zrobic tego w czwartek. Zabralem rzeczy
    osobiste (sekretarka mi ich nie zatrzymala) zabrala mi tylko te nieszczesne
    oferty. Do pracy w piatek przychodzic juz nie musialem.

    > hm jeśli to jest ukartowane ?

    Obawiam sie wlasnie ze ktos probuje mnie zrobic w konia.

    > masz kogoś kto mógłby zaświadczyć ,że było tak
    > jak piszesz?

    Sekretarka i kolega z pracy. Jest tez ten protokol, na ktorym podpisalem, co
    mi zatrzymala sekretarka. Pozniej przekazala mojemu koledze, zeby mnie od
    niej przeprosil, bo kazal jej mnie sprawdzic dyrektor - ktory podejrzewal,
    ze moge wyniesc na koniec jakis sprzet komputerowy.

    Dziekuje Ci Sandro, ze probujesz mi pomoc. Co poczac z tym fantem?

    Marcin

  • 5. Data: 2003-01-29 22:05:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <i...@s...op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b19hos$55f$...@n...tpi.pl...

    > nie - mam to na pismie.
    > "Podstawa prawna:
    > art.30 par. 1 punkt 2 i par. 4,
    > art 32 par.1 punkt 3 i par. 2
    > art 36 par. 1 punkt 2
    >
    > Uzasadnienie:
    > Likwidacja stanowiska pracy z przyczyn ekonomicznych."

    :-) e to jestesmy w domciu nie masz się co obawiać...tylko potwierdz ,że
    masz tak w uzasadnieniu ,że z powodu likwidacji stanowiska aż nie wierze ,że
    ten p...... tak napisał ...przepraszam za wyrażenia ale zaliczam lekki
    szok ...

> [...]
    >
    > nic na pismie nie skladalem. sekretarka napisala na kartce, co mialem przy
    > sobie - dokladnie - ile tych ofert i podpisalem sie pod tym.

    szkoda,że nie w kopi hmm ale coż nie jest sprawa przegrana ...
    tylko mu nie daj czasem do łapki tego uzasadnienia ...
    tylko mi jeszcze napisz co to jest ? jak on to nazwał to powyższe w oparciu
    o artykuły "wypowiedzenie umowy "
    czy jak?

    > Ale juz wczesniej dali mi wypowiedzenie, na calkiem innych warunkach. Nie
    > jest to dla mnie bez znaczenia - trzy miesiace nie musze chodzic do pracy,
    > jednak otrzymuje wynagrodzenie.

    jest to opatrzone datą? z jakim dniem wypowiada? to jakiś nawiedzony
    facet...

    > Obawiam sie wlasnie ze ktos probuje mnie zrobic w konia.

    tylko ,ze w swietle kodeksu pracy mają przegraną sprawę tylko musze wiedzieć
    jak to pismo ,które otrzymałes wygląda...oczywiście bez danych twoich ...
    możesz wstawić ???? czy coś xxxxxx

> [...]
    > niej przeprosil, bo kazal jej mnie sprawdzic dyrektor - ktory podejrzewal,
    > ze moge wyniesc na koniec jakis sprzet komputerowy.

    aha to jeszcze zrób ruch w strone kolegi żeby Ci to skserował ten niby /
    protokół/

    > Dziekuje Ci Sandro, ze probujesz mi pomoc. Co poczac z tym fantem?

    mamy wygraną sprawę ...o której masz tam być u tego drania ? uzupełnij mi w
    te odpowiedzi o ,które cię pytam ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-29 23:04:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <i...@s...op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b19hos$55f$...@n...tpi.pl...

    > Dziekuje Ci Sandro, ze probujesz mi pomoc. Co poczac z tym fantem?

    -nie brać ze sobą tego pisma by cię nie podkusiło w pewnej chwili się go
    wyzbyć przez ładne podejscie psychologiczne pracodawcy dobrze mieć ksero
    wręczyć mu ksero gdy bedzie sie domagał zwrotu i poinformować go odważnie
    ,że zwrocisz się o rozwiązanie problemu do sądu pracy...
    - kodeks reguluje takie postepowanie jakie zastosował twój pracodawca
    ...możliwe jest porozumienie się stron co do wypowiedzenia takiego jak
    Twoje...skutkuje ono tym,ze pracownik wczesniej przestaje swiadczyc prace na
    rzecz pracodawcy ale otrzymuje wynagrodzenie aż do momentu rozwiazania
    stosunku pracy... a z tego tyt. należy ci sie odprawa pieniężna...
    i nie daj się zrobić w tego konia ...
    w przypadku tych tonerów czy tam jeszcze czegoś poinformuj pana ,że
    wykonałbyś swoje obowiązki do konca gdyby nie zawierał tak durnowatych
    warunków i nie wysyłałby cię do domu az do zakończenia wynikłych z
    zatrudnienia obowiązków...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-29 23:30:16
    Od: "Marcin" <i...@s...op.pl>

> [...]
    > tylko mu nie daj czasem do łapki tego uzasadnienia ...
    > tylko mi jeszcze napisz co to jest ? jak on to nazwał to powyższe w

    nie wiem :) sekretarka przed wyjsciem poprosila mnie, zebym pokazal czy nie
    mam nic przy sobie.
    od razu pokazalem co mialem w teczce: swoje osobiste rzeczy, jakies notesy
    (wszystko swoje) i te oferty.
    zadnego uzasadnienia nie bylo - troche dziewnie sie poczulem - ale "ok -
    jestem bez winy wiec pokaze co mam". nie chcialem robic jakiegos
    zamieszania.

    Nie

    > jest to opatrzone datą? z jakim dniem wypowiada? to jakiś nawiedzony
    > facet...

    "miasto, 16 styczen 2003

    (moj adres, stanowisko)

    Pracodawca rozwiazuje umowe o prace zawarta dnia 9 stycznia 2002 roku z
    zachowaniem 3 miesiecznego okresu wypowiedzenia, ktory uplynie w dniu
    30.04.2003. Jednoczesnie Pracodawca zwalnia Pana ze swiadczenia pracy na
    zajmowanym stanowisku w okresie wypowiedzenia (tj. od 17.01.2003 do
    30.04.2003) z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.

    Podstawa Prawna - jak mowilem
    Uzasadnienie: Likwidacja stanowiska pracy z przyczyn ekonomicznych.

    (pouczenie o 14 dniowym odwolaniu).

    podpisano (pracownik / pracodawca)"

    > tylko ,ze w swietle kodeksu pracy mają przegraną sprawę tylko musze
    wiedzieć
    > jak to pismo ,które otrzymałes wygląda...oczywiście bez danych twoich ...
    > możesz wstawić ???? czy coś xxxxxx

    Rozwiazanie umowy o prace za wypowiedzeniem j.w., a co mnie jutro czeka -
    tego nie wiem :-(

    > co
    >
    > aha to jeszcze zrób ruch w strone kolegi żeby Ci to skserował ten niby /
    > protokół/

    obawiam sie ze to niemozliwe - dzwonilem do kolegi. chlopak nie ma o tym
    zielonego pojecia, sekretarce pewnie tez nie bedzie sie usmiechalo (ma nad
    soba dyrektora) zeby mi takie cos skserowac - o ile jest to wogole gdzies do
    moich akt wrzucone.

    > mamy wygraną sprawę ...o której masz tam być u tego drania ? uzupełnij mi
    > te odpowiedzi o ,które cię pytam ...

    ciesze sie niezmiernie :-) ide okolo 10.00 rano.

    ps. przyjmujesz kwiaty/lakocie? pytam na serio

    dziekuje raz jeszcze :-)
    Marcin

  • 8. Data: 2003-01-29 23:46:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <i...@s...op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b19o5s$a3g$...@n...tpi.pl...
    > ciesze sie niezmiernie :-) ide okolo 10.00 rano.
    >
    > ps. przyjmujesz kwiaty/lakocie? pytam na serio

    nie pokazuj mu po sobie zdenerwowania i zmieszania ... a swoja drogą to
    jeszcze sie dziwie dlaczego 3 miesieczne wypowiedzenie...art.36§1 pkt. 3 hm?
    przecież byłeś zatrudniony od stycznia tak? chyba pan pracodawca poczytał
    kodeks i zauważył swoje błędy eh :-) no ale cóż błędy na twoją korzyść
    ...no,że przejął cię zgodnie z art.23.1 to wtedy uzasadniony okres 3
    miesiecy...
    ale to już ty wiesz lepiej ...tylko nie daj mu tego do łapki ...

    a mi wystarczy to :-)

    Sandra
    dobranoc

  • 9. Data: 2003-01-30 09:18:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

  • 10. Data: 2003-01-30 15:30:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > a w miedzyczasie ja mammlae pytanko.
    >
    > Czlowiek mial jakies oferty "na napelnianie"....

    art.116 k.p a także w tym przypadku art 117 k.p pracodawca wydał stosowne
    zalecenia oraz nakazał pracownikowi opuszczenie stanowiska pracy ...

    Sandra