  • 11. Data: 2008-01-14 18:57:09
    Temat: Re: Wypowiedzenie poleconym
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Użytkownik *Piotr [trzykoty]* napisał w wiadomości
    "fmga4l$qo3$...@z...pwr.wroc.pl":

    > Jeśli konsultant nie dzwonił i nie ustaliliście niczego innnego to tak
    > powinno być. A może ktoś inny odebrał. Radzę wysłać poleconym, że to
    > nie prawda i żądasz wypowiedzenia w tamtym terminie.

    A jeżeli ktoś inny odebrał, to mnie wiąże? Przecież ten konsultant mógł
    zadzwonić pod zły numer, ktośtam nie wiedział o co chodzi i przytaknął. I ja
    mam za to odpowiadać?
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 12. Data: 2008-01-14 19:07:18
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Użytkownik *Garvey* napisał w wiadomości
    "fmga3c$rhg$...@a...news.tpi.pl":

    > oczywiscie owa firma posiada nagranie z rozmowy z konsultantem :P:P:P

    Oczywiście nie posiada, bo rozmowy nie było. Ale po iluś tam wezwaniach i
    kilku próbach windykacji trafiło się Presco. No i po ostatecznych rozmowach
    czekamy na nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Więc warto się
    dowiedzieć, jak się sprawy mają.
    Wydaję mi się, że oprócz nagrania takiej rozmowy powinni mieć również dowód,
    że rozmawiali właśnie z tą osobą, z którą zawarli umowę, a to już czynność
    karkołomna dosyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 13. Data: 2008-01-14 19:10:46
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Użytkownik *Olgierd* napisał w wiadomości "fmgb7q$mjv$...@i...gazeta.pl":

    > A oni znów zadzwonią, że dzwonili? ;-)
    >
    > Olać. Skoro wypowiedzenie ma formę pisemną to i jego odkręcenie musi
    > miec taką formę. OIDP wynika to z prawa telekomunikacyjnego (ale
    > głowy nie dam, bo mam jedną, a w ustawie nie chce mi się grzebać).

    O jak by ktoś do tego miał źródło, to byłabym bardzo zobowiązana! :D (tu
    emotek pieska skaczącego na dwóch łapkach)
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 14. Data: 2008-01-14 19:14:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 20:10:46 +0100, Silmariena napisał(a):

    > O jak by ktoś do tego miał źródło, to byłabym bardzo zobowiązana! :D (tu
    > emotek pieska skaczącego na dwóch łapkach)

    A w regulaminie Trele2 nie jest napisane, że wszystkie czynności muszą
    mieć formę pisemną?
    Jeśli nikt Ci nie podpowie teraz to jutro poszperam w PT.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 15. Data: 2008-01-14 19:16:44
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Użytkownik *Olgierd* napisał w wiadomości "fmgca6$mjv$1...@i...gazeta.pl":

    > A w regulaminie Trele2 nie jest napisane, że wszystkie czynności muszą
    > mieć formę pisemną?
    > Jeśli nikt Ci nie podpowie teraz to jutro poszperam w PT.

    Dzięki. Też szperam. Jak znajdę, dam znać, ale jako niefachowiec może mi się
    nie udać...
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 16. Data: 2008-01-15 08:50:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 19:14:16 +0000, Olgierd napisał(a):

    > A w regulaminie Trele2 nie jest napisane, że wszystkie czynności muszą
    > mieć formę pisemną?
    > Jeśli nikt Ci nie podpowie teraz to jutro poszperam w PT.

    Chyba nikt nie podpowiedział?
    Art. 56 ust. 2 prawa telekomunikacyjnego: Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o
    świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o
    zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, zawiera
    się w formie pisemnej. (Ust. 5 to budki telefoniczne, więc noproblemo).
    Oraz art. 2 pkt 1: abonent - podmiot, który jest stroną umowy zawartej w
    formie pisemnej o świadczenie usług z dostawcą publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych.

    Do tego dochodzi art. 77 par. 2 kc: Jeżeli umowa została zawarta w formie
    pisemnej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od
    niej albo jej wypowiedzenie powinno być stwierdzone pismem.

    Z prawniczego na Wasze ;-) PT mówi, że umowa musi mieć formę piśmienną.
    Zatem rozwiązanie tej umowy też musi mieć formę piśmienną. I Trele2 nie
    może podskoczyć!

  • 17. Data: 2008-01-15 09:58:44
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Do tego dochodzi art. 77 par. 2 kc: Jeżeli umowa została zawarta w formie
    > pisemnej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od
    > niej albo jej wypowiedzenie powinno być stwierdzone pismem.

    A żeby się tak chamsko czepić ;) -
    zauważ, że cytowany przez Ciebie artykuł zastrzega dla wypowiedzenia formę
    pisemną, ale ad probationem. Pierwsze oświadczenie woli autorki wątku czyniło
    zadość wymaganiom co do formy, więc wszystko ok. Rzekome drugie oświadczenie
    woli, ustne, nie czyniło, ale skutkiem prawnym tego jest sakncja dowodowa, a
    nie nieważność bezwzględna. Zatem wywoła ono zamierzony skutek w postaci
    odwołania pierwszego oświadczenia woli, o ile dotarło równocześnie z nim albo
    wcześniej - art. 61 kc. Tyle, że pan z tele2 nie będzie miał okazji o tym
    opowiedzieć, hehe;)
    A tak na serio to uważam, że autorka wątku może nic nie robić i ci z tele2
    mogą ją pocałować ... ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 18. Data: 2008-01-15 11:27:55
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "kuba " <j...@g...pl> writes:

> [...]
    > opowiedzieć, hehe;)
    > A tak na serio to uważam, że autorka wątku może nic nie robić i ci z tele2

    Może co najwyżej zadzwonić do [...] i oświadczyć że nie odwoływała
    ustnie pisemnego wypowiedzenia umowy a jeśli [...] twierdzi inaczej
    to *ich* problem. Rozmowe należy *koniecznie* nagrać :-)

    Niektóre firmy naprawdę wiedzą jak *profesjonalnie* wkurwić ludzi.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Czasem dzwony kołyszą dzwonnikiem.

  • 19. Data: 2008-01-15 14:26:48
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > MoĹźe co najwyĹźej zadzwoniÄ&#65533; do [...] i oĹ&#65533;wiadczyÄ&#65533; Ĺźe nie
    odwoĹ&#65533;ywaĹ&#65533;a
    > ustnie pisemnego wypowiedzenia umowy a jeĹ&#65533;li [...] twierdzi inaczej
    > to *ich* problem. Rozmowe naleĹźy *koniecznie* nagraÄ&#65533; :-)

    Ja na jej miejscu już nic bym nie robił. Jeśli tele2 chcę się powołać na to
    drugie oświadczenie, to musi udowodnić, że zostało ono złożone (art 6. kc), co
    im się nigdy nie uda.
    Ale przecież oni w ogóle nie wystąpią do sądu, bo to jest numer, na który
    nabierają osiemdziesięcioletnie babki.
    Jak będą dalej przysyłali faktury, to należy olać i czekać na jakiś ruch z ich
    strony.

    pozdr

  • 20. Data: 2008-01-15 16:35:49
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Użytkownik *Olgierd* napisał w wiadomości "fmhs52$njg$...@i...gazeta.pl":

    [ciach]

    > Z prawniczego na Wasze ;-) PT mówi, że umowa musi mieć formę
    > piśmienną. Zatem rozwiązanie tej umowy też musi mieć formę piśmienną.
    > I Trele2 nie może podskoczyć!

    Dzięki Olgierd, Dzięki pozostałym. Śpię spokojnie i czekam, aż mi
    "nadmuchają" ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena